Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-17, 07:31   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Jeg ble akkurat gjort oppmerksom på at lokaltoget går oftere nå, så jeg kan ta toget fra Værnes. Da slipper jeg å bytte buss i Trondheim sentrum.

Selvfølgelig passer ikke togruta optimalt med når jeg lander, men hvis det ikke er for langt å gå kan jeg rekke det som går en halvtime etter at jeg har landa.

Noen som vet om det er langt å gå fra ankomst til toget?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 07:35   #2
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Ikke langt i det hele tatt. Fem minutter omtrent, kanskje mindre.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 07:54   #3
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Å, det var jo kort!
Takk for hjelpa! 😊

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 09:15   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg ble akkurat gjort oppmerksom på at lokaltoget går oftere nå, så jeg kan ta toget fra Værnes. Da slipper jeg å bytte buss i Trondheim sentrum.

Selvfølgelig passer ikke togruta optimalt med når jeg lander, men hvis det ikke er for langt å gå kan jeg rekke det som går en halvtime etter at jeg har landa.

Noen som vet om det er langt å gå fra ankomst til toget?

Du skal bare forbi flybussene, over broen og ned trappa. Du kan gå inne også, forbi bagasjebåndene. Jeg tok toget da jeg reiste med småbarn og barnevogn, litt lettere enn buss.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 09:26   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Ja, nå kan du gå innendørs hele veien. Det er så rart at det toget ikke er promotert mer? Og de burde jo bygge dobbelspor inn til Trondheim og ha flytog i stedet for den humpebussen! Jeg visste faktisk ingenting om at det i det hele tatt fantes et togstopp der før i fjor, og mange andre blir helt "Hæ? Tog? Værnes?" når jeg forteller om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 10:07   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, nå kan du gå innendørs hele veien. Det er så rart at det toget ikke er promotert mer? Og de burde jo bygge dobbelspor inn til Trondheim og ha flytog i stedet for den humpebussen! Jeg visste faktisk ingenting om at det i det hele tatt fantes et togstopp der før i fjor, og mange andre blir helt "Hæ? Tog? Værnes?" når jeg forteller om det.

Det er planer om å bygge dobbeltspor, men det tar sin tid, på grunn av eiendommer, grunnforhold (kvikkleire over store deler av strekningen), ulike trasealternativ som må vurderes og konsekvensutredes, og mye annet. Men det kommer.

Men jeg er enig i at toget er mye bedre, og skulle ønske det gikk oftere. Jeg kommer også mye nærmere hjemme med toget enn med bussen, med mindre jeg bytter buss i sentrum. Fra nærmeste togstopp kan jeg fint gå hjem. Mer behagelig er det også.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-03-17 kl 10:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 10:31   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg visste faktisk ingenting om at det i det hele tatt fantes et togstopp der før i fjor, og mange andre blir helt "Hæ? Tog? Værnes?" når jeg forteller om det.

Jeg visste det ikke før jeg faktisk så togsporene en gang jeg hadde lang ventetid på Værnes ilag med noen andre, og den ene av oss foreslo å gå til kjøpesenteret på Hell for litt avveksling mens vi venta. Så togsporene og ble helt "Hæ? Tog? Så nært?". Har bare tatt bussen fra og til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 10:42   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Godt å høre at det er planer om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 10:54   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Sak fra Adresseavisen:

http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...r-13793753.ece

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 16:20   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Tog fra Værnes er bra alternativ på ikke-pendlertidspunkt om toget er i komminga, men i pendlertid velger jeg mye heller buss. Jeg tror kanskje at de ikke markedsfører så veldig fordi kapasiteten ikke er så god. For min del er det ofte like greit å velge flybuss og overgang til regionbuss på Leangen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 22:37   #11
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gangavstand fra ankomst til toget på Værnes?

Jeg tok toget, og det var helt nydelig å sitte i stillevogna ei times tid til Heimdal!

Jeg har bodd i Tr.h og har fløyet en del til og fra Værnes, men på den tida gikk det tog så sjelden at det var greiest å ta flybussen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no