Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva ville du stemt hvis Stortingsvalget var i morgen?
Arbeiderpartiet 59 34,50%
Høyre 24 14,04%
Venstre 19 11,11%
SV 31 18,13%
KrF 3 1,75%
MDG 2 1,17%
Senterpartiet 10 5,85%
Frp 3 1,75%
Rødt 18 10,53%
Andre 0 0%
Stemmer ikke/har ikke stemmerett ved Stortingsvalg/brokkoli og what ever 2 1,17%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-17, 13:12   #101
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Ap, ja. Skal mye til å endre på det. Ihvertfall ved stortingsvalg. Kan strekke meg til å føre på en slenger eller to ved lokalvalg (elsker å forandre litt på stemmeseddelen, sååå kjipt at man ikke kan stryke, lenger )

Ap er traust, men de kan styre, og nettopp derfor er de konservative med hva de lover. De kan bli nødt til å holde det. I motsetning til småpartiene, som alltid kan skylde på noen. Jeg liker styringsdyktighet, når det kommer til stykket. Sammen med fellesskapsløsninger er det en vinner for meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 14:11   #102
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg tenker styringsdyktighet og omstillingsvilje når jeg stemmer ved Stortingsvalg. Vilje til å ta upopulære men nødvendige valg for å henge med i en verden som ikke lenger er ala 1950. Jeg kunne aldri stemt på et marginalt parti med populistiske enkeltsaker som innsalgspunkt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 12:10   #103
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Forøvrig, de av dere som stemmer på partier som er for Borgerlønn - hva tenker dere om det? Rødt? MDG?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 12:19   #104
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Forøvrig, de av dere som stemmer på partier som er for Borgerlønn - hva tenker dere om det? Rødt? MDG?

Jeg tenker at borgerlønn har positive og negative sider.
En garantert minste inntekt for alle borgere er ingen dum tanke.
Det er vel tenkt at det skal erstatte mange ordninger som har tildels ganske tungt stigma i dag. Uføretrygd og arbeidsledighetstrygd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 12:48   #105
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg stemmer vanligvis SV, men vurderer AP av frykt for at SV havner under sperregrensa. Må få vekk de blåblå før de gjør mer skade.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 16:38   #106
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Forøvrig, de av dere som stemmer på partier som er for Borgerlønn - hva tenker dere om det? Rødt? MDG?

Som Floksa sier, er det fordeler og ulemper med alt, men jeg er for borgerlønn, av mange grunner. Først og fremst for å sikre et minimum til alle, uten alt det ubeskrivelig destruktive byråkratiet vi har i dag. De menneskene som ved borgerlønn hadde bare sittet inaktive hjemme, gjør i stor grad det allerede, mens de som ufrivillig er utenfor arbeidslivet ville hatt større muligheter til å skape og delta i samfunnet på andre måter enn som ordinær lønnsmottager. I dag har vi et system som i veldig liten grad bidrar til at folk utenfor arbeidslivet egentlig kan gjøre noe annet enn å enten være hjemme og være syke eller være hjemme og søke på jobber som ofte ikke finnes.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 18:07   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg tror borgerlønn er GENIALT! Jeg hørte lengre en laaaang og veldig teoretisk podcast om det (var det Money Talk, mon tro?) som gikk gjennom mye av forskningen og teoriene bak, og det HAR mye for seg, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 18:56   #108
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg er i tvil om hva Borgerlønn skal erstatte, men er særs skeptisk. Vil det gjelde alle ytelser? Og hva skal str på denne lønnen da være? Jeg er også skeptisk fordi at jeg har sett mange ganger at krav/plikter faktisk fører til bedring og økt aktivitet. Og jeg tror det ville gjort noe med folks villighet til å betale skatt. Om det skal også innbefatte sykepenger betyr dette at du må gå ned på sosialhjelpssats (vil garantert ikke bli høyere) fra dag 1? Det samme med de som er arbeidsledig i en periode. Hva med de som er uføre? En ting som er sikkert er at hele boligssystemet må endres på om dette skal være mulig. I finland er forsøket slik at arbeidsledige får 5000 i mnd ca. Det er jo ingenting.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 19:20   #109
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Ta f.eks mannen min. Er midlertidig arbeidsledig (lavkonjunktur i bransjen) han har tatt seg jobb som ufaglært i helsesektoren. Han ville neppe ha gjort det om han fikk det samme uten å løfte en finger. Det må jo lønne seg å jobbe, og med en sånn jobb så er det bare så vidt allerede nå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 19:34   #110
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ta f.eks mannen min. Er midlertidig arbeidsledig (lavkonjunktur i bransjen) han har tatt seg jobb som ufaglært i helsesektoren. Han ville neppe ha gjort det om han fikk det samme uten å løfte en finger. Det må jo lønne seg å jobbe, og med en sånn jobb så er det bare så vidt allerede nå.

Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet, fordi det ville jo lønt seg for ham å jobbe. Det han tjener i helsesktoren ville kommet på toppen av borgerlønna. Ergo: det lønner seg. Slik det er nå lønner det seg i mange tilfeller å ikke jobbe fordi man ender med det samme, eller i mange tilfeller mindre, utbetalt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 09:27   #111
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet, fordi det ville jo lønt seg for ham å jobbe. Det han tjener i helsesktoren ville kommet på toppen av borgerlønna. Ergo: det lønner seg. Slik det er nå lønner det seg i mange tilfeller å ikke jobbe fordi man ender med det samme, eller i mange tilfeller mindre, utbetalt.

OK så ALLE får dette? Innrømmer at jeg ikke har satt meg inn i det. Har fortsatt betenkeligheter. Hvis alle får en gitt sum, og så får de som jobber lønna si i tillegg. Da tror jeg ikke det ville bli mulig å greie seg på den utbetalingen ?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 09:34   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror borgerlønn er GENIALT! Jeg hørte lengre en laaaang og veldig teoretisk podcast om det (var det Money Talk, mon tro?) som gikk gjennom mye av forskningen og teoriene bak, og det HAR mye for seg, altså!

Jeg skjønner det bare ikke. Hvis alle får 5000 mer i måneden, koster det ikke bare 100 kr for et brød etter 3 mnd?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 10:20   #113
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

OK så ALLE får dette? Innrømmer at jeg ikke har satt meg inn i det. Har fortsatt betenkeligheter. Hvis alle får en gitt sum, og så får de som jobber lønna si i tillegg. Da tror jeg ikke det ville bli mulig å greie seg på den utbetalingen ?

Ja, poenget med borgerlønn er at alle skal få det samme, og at det skal erstatte alle eller de fleste støtteordninger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 11:41   #114
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner det bare ikke. Hvis alle får 5000 mer i måneden, koster det ikke bare 100 kr for et brød etter 3 mnd?

Ja, noe sånt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 15:09   #115
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Har alltid stemt AP, men de har skuffet meg de siste årene - jeg synes det blir stadig mindre solidaritet og sosialisme i politikken deres. I de siste par årenes innvandringsdebatt har de sviktet totalt og vært noen ordentlig feiginger. Jeg skulle ønske AP kunne være like tydelig i verdi- og menneskeverdspørsmål som Trudeau. Tror det blir SV denne gangen - selv om fornuften prøver å overbevise meg om at et sterkt AP er lurere.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har oftest stemt Arbeiderpartiet, men når de støtter deponi i Førdefjorden er jeg sterkt i tvil. Det blir sannsynligvis SV.

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg stemmer vanligvis SV, men vurderer AP av frykt for at SV havner under sperregrensa. Må få vekk de blåblå før de gjør mer skade.

Jeg kommer til å stemme SV, AP har skuffet meg også i det siste. Og fordi jeg i motsetning til Lorien vi ha nok stemmer på dem til at de helt sikker kommer over sperregrensen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 16:29   #116
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg stemmer Venstre, fordi de har et program som jeg totalt sett står inne for. Noenlunde.

Jeg liker ikke FrP, men syns likevel det var bra med et regjeringsskifte sist.

Det er viktig for meg at vi fortsetter infrastrukturutbygging, særlig på bane, og en innovativ næringspolitikk.

AP, SV og SP vil fortsette en politikk som aktivt driver frem aksellererende utenlandsk eierskap i Norge.

Venstre og SV er de enste partiene som har en noenlunde troverdig miljøpolitikk. MDG har det IKKE, fordi de overhodet ikke er forankret i virkeligheten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 17:06   #117
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg blir helt stressa ved tanken på at et regjeringsskifte nå, kan stoppe opp prosessene som skal ta Norge inn i fremtiden. Det er så mange som gir uttrykk for at alt må være som det alltid har vært - akkurat som om resten av verden også tråkker i vannet og står stille. Det er jo ikke sånn - og det som passet i 1960, er ikke nødvendigvis riktig løsning i 2020. I tillegg blir jeg litt irritert på politikere som ikke kan ta inn over seg fakta. Nå sist Vedum.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 17:22   #118
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Jeg blir stresset over at nåværende regjering tror de har svaret på hvordan Norge bør være i fremtiden. Det skjer mye tullete. F.eks å skulle ansette nye Fylkesmenne før sommeren som ikke skal fungere før i 2019. Hvorfor? Bare fordi, lissom. Regionreformen virker veldig lite gjennomtenkt, og nå skal alt skje før valget.

Og i utgangspunktet er jeg for kommunesammenslåing og nye regioner, men sånn det gjøres nå virker langt fra optimalt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 17:48   #119
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg blir stresset over at nåværende regjering tror de har svaret på hvordan Norge bør være i fremtiden. Det skjer mye tullete. F.eks å skulle ansette nye Fylkesmenne før sommeren som ikke skal fungere før i 2019. Hvorfor? Bare fordi, lissom. Regionreformen virker veldig lite gjennomtenkt, og nå skal alt skje før valget.

Og i utgangspunktet er jeg for kommunesammenslåing og nye regioner, men sånn det gjøres nå virker langt fra optimalt.

Word.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 17:57   #120
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg blir stresset over at nåværende regjering tror de har svaret på hvordan Norge bør være i fremtiden. Det skjer mye tullete. F.eks å skulle ansette nye Fylkesmenne før sommeren som ikke skal fungere før i 2019. Hvorfor? Bare fordi, lissom. Regionreformen virker veldig lite gjennomtenkt, og nå skal alt skje før valget.

Og i utgangspunktet er jeg for kommunesammenslåing og nye regioner, men sånn det gjøres nå virker langt fra optimalt.

Mens poenget mitt ikke nødvendigvis var at nåværende regjeringe bare gjør bra ting (sånn jeg ser det), men at enkelte politikere fronter en ufattelige endringsuvilje. Til alt. Og da stopper utvikling og modernisering.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no