Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-16, 21:56   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Gammeldags kabal har jeg ja når du sier det CD! Det spiller jeg gjerne i ventesituasjoner, på flyplasser og sånn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 21:58   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg spiller ofte mobilspill på bussen. Kombinert med en podcast er det ypperlig avslapning.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 21:59   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Hva kan være flaut med å mate søte kattepuser på T-banen?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:33   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg synes det er bittelitt flaut å spille Pokemon, når andre foreldre som åpenbart ikke gjør det, ser at jeg gjør det. Om de spiller selv, gjør det ingenting.

I dag var jeg på en av de hotte pokemonplassene i byen, sammen med folk på 10-15 år, pluss to damer på 50-60. Det var litt festlig. Jeg trodde først de studerte kart for å vite hvor de skulle gå, men etter hvert ble det helt tydelig at de også spilte.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:40   #25
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, spiller åpenlyst på gata og dels på kontoret - men bare helt kjapt i smug i interne møter. I møter med (få) eksterne rører jeg ikke telefonen i det hele tatt.

Eg spotta jo deg på bussen fordi du spilte.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:42   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Eg spiller aller mest på diverse venterom, trur eg. Eg synest ikkje det er flaut, verken der eller på bussen. Eg er meir forsiktig med å åpne forum og messenger, dersom eg trur folk kan lese over skuldra mi.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:46   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg synes faktisk også det er mer flaut med forum.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:46   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Yr.no derimot, er relativt safe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:48   #29
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Så lenge det er fritid syns jeg ikke det er flaut å spille nei. Hadde syns det var flaut dersom jeg var på jobb og egentlig hadde bedre ting å ta meg til.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:49   #30
Ambivalensia
Fullverdig medlem
 
Ambivalensia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 97
Ambivalensia er litt kul
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Yr.no derimot, er relativt safe.

Aftenposten.no

Ambivalensia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:51   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg spiller ikke cc ute for husets fire vegger.

Pokemon Go har jeg på telefonen min siden ungene ikke har telefoner som kjører det. Jeg plukker med pokeballs her og der og lar det stå på i lomma når jeg går, men jeg synes det er såpass pinlig å holde på med at jeg ikke bedriver åpenbar jakt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 22:56   #32
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Generelt har jeg ingen betenkeligheter med mobilspill, og bruker det aktivt som detox på reiseveien fra jobb. Ut med sinna mennesker og triste skjebner, inn med viltre grønnsaker og godterier på rekke, hurra.

...men akkurat Pokémon er småpinlig. Fordi det blir et så synlig engasjement. I dag satt jeg på en parkbenk og ventet på en avtale, og sloss om en gym. De på de andre benkene var vel omtrent tolv år og på vift fra skolen i storefri. Det var litt kleint.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 23:03   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg jakter pokémons til og fra jobb, og det hender jeg syns det er litt flaut om jeg møter barnehageforeldre på veien, men vi får oss en god latter, da, så det er litt gøy og. Jeg spiller aldri noe på mobilen når jeg er på jobb, ei heller har jeg lov å ha mobilen på meg i arbeidstida, så da stopper det seg uansett sjøl. "

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 23:36   #34
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg spiller til og fra jobb, men er litt diskret og plasserer meg litt taktisk på T-banen for å minimere risikoen for at noen kjente ser meg spille PG før jeg ser dem. Det er en del mennesker jeg kjenner og som jeg kan møte på banen, som jeg tror har 0 forståelse for at voksne kan finne på å bruke tid på Pokemon Og.

På jobb så kan jeg ha på PG til og fra lunsj og under lunsjen, men det er litt avhengig av hvem jeg sitter sammen med om jeg fanger noen. En av mine nærmeste kollegaer som jeg går fast til lunsj med spiller også. Så vi kan både diskutere PG og spille litt i lunsjen. Jobber også på ett Pokestop, så det hender jeg bare snurrer på stoppet hvis jeg likevel skal bruke telefonen. Men nå har jeg fylt opp med baller og moro at jeg ikke trenger det. Fanger ikke Pokemons i arbeidstiden, bortsett fra da jungeltelegrafen sa at Hitmonchan var i landskapet


Sist redigert av Koma : 27-08-16 kl 00:42.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 00:12   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Spiller akkurat det som passer meg når jeg er på bussen. Det er jo grusomt kjedelig!
I dag fikk jeg Mr. Mime i Olav Kyrres gate!

Jeg spiller ikke så mye Hayday lengre, har det kun på iPad, men Candy Crush har jeg ( Candy Darling), og Peggle blast og annen skjit. Og det er et pokestop utenfor døren på jobb, så det hender jeg spinner om jeg sitter i et elektronisk møte og stirrer ut i luften.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 00:29   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg har faktisk innrømmet å spilt CC på jobb under en virkelig DØDSkjedelig Skype. Til roomie, altså, ikke dem på møtet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 00:33   #37
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Jeg synes det er pinlig å spille Pokemon Go, så på jobb gjør jeg det ikke i det hele tatt. I byen tar jeg helst med meg minstemann og spiller med han. Men jeg smugspiller litt innimellom likevel. Aner ikke hvorfor jeg er flau over å spille PG, men sånn er det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 00:45   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har faktisk innrømmet å spilt CC på jobb under en virkelig DØDSkjedelig Skype. Til roomie, altså, ikke dem på møtet.

Elektroniske møter kan være døden. Da er det bedre å sveipe et pokestop eller Candy Crush enn å sovne. Pinterest kan også være fin avveksling. Har jeg hørt.

Men bare om jeg sitter mutt putt alene. Og spesielt om det er noe langdryge greier jeg bare er observatør i.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 00:55   #39
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Oh, come on, ingen som synes det er litt pinlig å mate griser på bussen?

Jeg spiller Hay Day i skjul.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-16, 00:55   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Oh, come on, ingen som synes det er litt pinlig å mate griser på bussen?


Jeg spiller kun Hay Day, som jeg er litt lei av akkurat nå. Jeg spiller/spilte kun hjemme, og av og til sammen med elever. De selger meg alt jeg trenger når jeg ber om det.
"Ute blant folk" pusler jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no