Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan unngå slitt hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-17, 13:55   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan unngå slitt hår?

Sånn bortsett fra å klippe det regelmessig, noe jeg definitivt må bli bedre på.
Er det hårbørster som er bedre enn andre, eller andre tips?
Hårføner har jeg ikke, og rettetangen bruker jeg ikke så ofte.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:00   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Hårkur. Ikke bruk mer hårstrikk enn du må. Og ikke farg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:05   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Gre fra bunn og oppover når det er flokete, ta litt og litt.
Jeg får utslett når jeg ser folk starter på toppen og røsker seg nedover.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:05   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hårkur. Ikke bruk mer hårstrikk enn du må. Og ikke farg.

Hårkur har jeg ikke brukt på mange år så kanskje det hadde vært noe.
Takk for tips.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:06   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Gre fra bunn og oppover når det er flokete, ta litt og litt.
Jeg får utslett når jeg ser folk starter på toppen og røsker seg nedover.

Oppover mot hodebunnen altså? Ser ikke for meg at det skal fungere, men så har jeg heller aldri prøvd.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:11   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Tror nok den gode Sir mener du skal børste nedover, men starte med nederste del av hårlengden og jobbe deg oppover.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:12   #7
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Ikke vaske håret hver dag. 2-3 dager i uka skal visst holde, påstår frisøren min.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:16   #8
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Tror nok den gode Sir mener du skal børste nedover, men starte med nederste del av hårlengden og jobbe deg oppover.

Det er helt korrekt!
Gre for all del ikke oppover, det tror jeg kan bli et smertefullt eksperiment.
Klønete formulert av meg.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:17   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Jeg har langt hår som har lett for å bli tørt og skjørt. Jeg børster det faktisk ikke, bare grer lett gjennom med fingrene. Og så vasker jeg det bare hver 3. dag, og bruker hårkur jevnlig. Jeg lar håret lufttørke, og det blir aldri farget/behandlet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:17   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Du kan også gi håret en runde tørrsjampo når det begynner bli ekkelt, så du kan drøye vask en dag ekstra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:22   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Ville sagt at jevnlig klipp er viktig, hvis man har en hårkvalitet som lett oppleves slitt. Jeg har det selv. Jevnlig klipping gjør at det håret man faktisk har ser bedre ut enn om det er langt og slitent. Ellers ville jeg unngått bleking og varmebehandling. Farging synes jeg det kan se bedre ut av. Og hårkur er fint.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:31   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Jeg har rett og slett bare innsett at jeg ikke kan ha langt hår, og lar det aldri vokse lenger enn til skuldrene. Holder stort sett en lengde mellom der og nakken et sted. Da kan jeg vaske det så ofte jeg vil, bruke rettetang hver dag om jeg vil, og farge det så mye jeg vil, og enda ser det stort sett fint og blankt ut.

Da jeg var yngre hadde jeg mange forsøk på langt hår, og prøvde all verden av dyre remedier og triks og råd. Men det ble slitt og stygt uansett, når det nådde en viss lengde.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:31   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Vil anbefale Tangle Teezer, jeg synes den sliter mye mindre på håret.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:24   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Vil anbefale flat stor hårbørste for lengder. Finnes i rimelig Wella utgave også.

https://no.lookfantastic.com/aveda-l...FUx_GQod8MkEHw

Jeg liker Aveda sin hårkur også, men den er kostbar, og jeg ender ofte opp med All Soft fra Redken, den er alltid på tilbud. Og noe til hårtuppene, serum eller olje.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:35   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vil anbefale flat stor hårbørste for lengder. Finnes i rimelig Wella utgave også.

https://no.lookfantastic.com/aveda-l...FUx_GQod8MkEHw

Jeg liker Aveda sin hårkur også, men den er kostbar, og jeg ender ofte opp med All Soft fra Redken, den er alltid på tilbud. Og noe til hårtuppene, serum eller olje.

Den er helt lik min børste fra Bodyshop. Er veldig glad i den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:36   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan unngå slitt hår?

Jeg anbefaler en trebørste (med tupper i tre også, kjøpte på Ebay) (skal visstnok fordele oljene i hodebunnen nedover) og så anbefaler jeg å smøre tuppene inn med kokosolje, spesielt kvelden før du har tenkt å vaske. Dette er jo mest tips for å ikke få for tørt hår, men for meg med masse krøller og tørt hår, er det det som virker hvis jeg vil ha litt lengde. Og jeg kurer, og vasker det ikke mer enn to maks 3 ganger i uken.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no