Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-20, 00:33   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Poden (16) skal på klassetur (10. trinn, avslutning), og køssseturen (1 natt) skal pga smittevernhensyn foregå slik at alle må ha med hver sin hengekøye og egen mat.

Vel. Vi er ingen friskusfamile, eller, iallfall ikke sove i naturen-familie. Derfor har vi ikke sånt utstyr og jeg vet heller ikke hvordan det skal brukes. Vi skal vel alltids få lånt en hengekøye, håper jeg. Jeg er ikke villig til å kjøpe en. Men med fare for virke helt idiot: Er det bare å henge den opp og sove i den, liksom? Må/bør man ha en del ekstrautstyr?

Han kommer vel ikke til å sove så mye uansett, men for min egen del ser jeg gjerne at han får litt søvn. Han blir nemlig rimelig utrivelig å dele hus med etter en søvnløs natt, det har jeg smertelig erfart...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 00:48   #2
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Vel, jeg var på hengekøyetur i Pinsen, og med mitt sedvanlige kontrollbehov (og hang til komfort) var det å sove ute i hengekøye noe jeg faktisk hadde gruet litt for Men, det gikk over all forventning. Jeg sov en del, og selvom jeg må ha sett rimelig punktert ut der jeg lå med myggnettingen i ansiktet fordi jeg ikke visste at den skulle bindes opp som et "tak", så var det en utelukkende positiv erfaring. Jeg hadde skjønt at alt måtte med i køya med én gang (for å unngå å stå opp), og selvom soveposen nok kunne vært varmere, så holdt det greit med ull overalt og lue på hodet. Det gikk fint

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 01:24   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Har to speidere. Godt liggeunderlag. Gjerne en flaske med noe varm drikke om man våkner tidlig. Han kan godt ha skinn under soveposen om dere har det. Stram snorene godt for hengekøyen siger i løpet av natten. Et ekstra teppe er også lurt.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 04-06-20 kl 08:27.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 01:24   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Liggeunderlag og selvfølgelig sovepose. Det er lurt med myggnett, men det er mulig å smøre seg med myggmiddel før man legger seg også. Det kan være lurt å ha med ekstra tau i tilfelle de to trærne man vil henge i står litt langt fra hverandre.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 08:39   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Heng den stramt nok, og med fotenden høyere enn hodet, så går det fint. Men det er kaldt å sove i hengekøye, så han må ha varm nok sovepose og liggeunderlag i hengekøya.

Dere bor ikke i Oslo-ish? Om dere gjør det, låner jeg bort.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 08:57   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Vanlig liggeunderlag, av typen Bamse, funker veldig bra. Trenger ikke å være oppblåsbart. Det viktigste er at det ikke er så glatt at det sklir.

Og selv om det er superenkelt å henge opp hengekøye, så anbefaler jeg å teste oppheng før tur. Det er ulike stropper og ulikt opplegg for myggnetting på de ulike typene.

Varm nok sovepose. Ullundertøy, varme sokker, tynn lue og buff på i soveposen.

Mat trenger ikke å gjøres vanskelig. Vi hadde med oss nystekt pizza sist vi var på tur. Kunne med fordel hatt en kjølebag til frokosten, men gikk helt fint uten også.

Ørepropper og maske foran øynene bør vurderes om han er var på søvn. Det er lyst nesten hele natta nå, og det blir sikkert mye lyd med mange ungdommer sammen.


Sist redigert av Timar : 04-06-20 kl 09:04.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 08:58   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Det har vært solgt gørmye hengekøyer i det siste. Det bør være mulig å finne noen som vil låne bort.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 08:58   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

https://kirkensbymisjon.no/skattkammeret/

Skattkammeret låner ut utstyr til barn og unge gratis. Sjekk ut om tilbudet finnes det du bor.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 09:59   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Frilager.no har hengekøyer og alt annet utstyr til leie. Man bør ha liggeunderlag eller tynn madrass i hengekøyen. Og gjerne lammeskinn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 04-06-20 kl 10:25.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 10:12   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Her i byen har vi BUA som låner ut utstyr gratis. Vi lånte vinterutstyr der til en speidertur. Finnes det hos dere?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 10:22   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Frivillighetssentralen gjør det her. Det er vel i de fleste kommuner et eller annet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 10:28   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Tusen takk! Suger til meg alle tips!

Input: Så snilt av deg! Vi bor i Rogaland. Men skal sjekke sånne lånegreier som det tipses om her.

Det er ikke mygg på disse kanter. Knott, derimot...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 11:47   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Frivillighetssentralen gjør det her. Det er vel i de fleste kommuner et eller annet.

Her hos oss er det frivillighetssentralen som driver Bua. Flott tilbud.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 12:11   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Her hos oss er det frivillighetssentralen som driver Bua. Flott tilbud.

Hos oss er det kommunen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 10:31   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Jo, det er mygg her. Og særlig ved sånne vann hvor man typisk har hengekøyeoverantting.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 11:20   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Supre tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 11:36   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jo, det er mygg her. Og særlig ved sånne vann hvor man typisk har hengekøyeoverantting.

Da må det ha kommet de siste årene? Jeg ble alltid fortalt som liten at det ikke var mygg her, og jeg så heller aldri noen. På Østlandet, derimot, ble vi spist opp. De siste årene har jeg forresten sett mygg på badet mitt, særlig om vinteren. Det kom jeg på nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 15:14   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da må det ha kommet de siste årene? Jeg ble alltid fortalt som liten at det ikke var mygg her, og jeg så heller aldri noen. På Østlandet, derimot, ble vi spist opp. De siste årene har jeg forresten sett mygg på badet mitt, særlig om vinteren. Det kom jeg på nå.

Det har vært mygg her i 39 år, hvert fall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 15:47   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det har vært mygg her i 39 år, hvert fall.

Ja, jeg bor jo i byen. (Når det er sagt, har jeg aldri sett en mygg på hytta i Ryfylke. Men knott er det mye av.)


Jeg sitter og lurer på om dette hadde vært like greit som en hengekøye. Kom nettopp over annonsen i avisa. Det er lov med telt på turen:

https://www.vg.no/annonsorinnhold/biltema/telt2020/

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-20, 16:13   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hengekøyeovernatting!

Jeg har denne hengekøya og liggeunderlag du kan få låne om nødvendig. Den er veldig lett å henge opp.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no