Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-20, 08:58   #881
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Folk som tror at yrkestittel og utdannelse (og å høylydt fortelle om arbeidserfaring og nåværende arbeidssted(, gir et eller annen fritak fra apotekets vanlige kontrollrutiner og GDPR. Som lager bråk og får vikarene mine til å gråte og bryte sammen når de bare prøver å gjøre jobben sin. Så må jeg trøste og trygge, og forsikre om at det er viktig og riktig å følge rutiner, og at ingen er unntatt fra å legitimere seg. Eller oppføre seg.

Folk.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 11:00   #882
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Alt, og jeg er helt tom om dagen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 24-06-20, 13:54   #883
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Billa: Litt som hun med bil til halvannen million?

https://www.vgtv.no/video/198485/liv...rten-ramm-grep

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 14:33   #884
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Billa: Litt som hun med bil til halvannen million?

https://www.vgtv.no/video/198485/liv...rten-ramm-grep

Akkurat sånn! Bare at her var ulikhetene proffesjon og alder, fremfor penger og bil.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 14:51   #885
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Man tror nesten ikke det er sant, at sånne folk finnes, men så gjør de det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 14:55   #886
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man tror nesten ikke det er sant, at sånne folk finnes, men så gjør de det.

Når ungene har hatt sånne opplevelser på jobb, bruker jeg å si at de får bruke det til å lære hva slags mennesker de ikke vil bli selv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 15:33   #887
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Hadde en kunde engang som ikke var fornøyd og som dro "Vet du ikke hvem jeg er?" kortet. Jeg rakk aldri å svare før noen av de andre steppa inn. Ante ikke hvem den lokale damen var.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 15:40   #888
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hadde en kunde engang som ikke var fornøyd og som dro "Vet du ikke hvem jeg er?" kortet. Jeg rakk aldri å svare før noen av de andre steppa inn. Ante ikke hvem den lokale damen var.

En sånn en hadde jeg på telefon på kundesenter engang, og jeg svarte "nei" ( mener det var Gunnar Sønsteby) og han ble helt stille og sikkert sjokkert fordi jeg sa nei. Den der funker ikke på meg for at kjentfolk skal få viljen sin så jeg sier da nei, selv om jeg godt vet hvem de er.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 24-06-20, 15:49   #889
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg hadde også sommerjobb på ene dagligvarebutikken i bygda hvor jeg bodde, og dummet meg ut med å be en kunde om legitimasjon da hun skulle betale med sjekk. :knirk: Hun hadde vært fast kunde i butikken i alle år, og hadde aldri opplevd å bli spurt om å vise legitimasjon. Så det var visst noe av det frekkeste. Ingen kjendis eller riking, bare lokal innbygger som tydeligvis mente jeg burde vite om alle som brukte å handle der, selv om jeg bare hadde vært ansatt noen dager. Kanskje hun trodde vi hadde en liste med navn og bilde på bakrommet, som alle nyansatte måtte pugge før de slapp til i kassa?

Heldigvis hadde jeg vokst på meg ganske tykk hud på den tiden.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-06-20 kl 15:54.
My er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 15:49   #890
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg er på dps igjen og her nekter de å servere meg mat jeg tåler. Selv med påviste allergier/intoleranse.

Selv det å koke et egg til meg er vanskelig etter at den nye sjefen startet her. Før henne gikk det fint.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 24-06-20, 15:50   #891
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man tror nesten ikke det er sant, at sånne folk finnes, men så gjør de det.

Nåh, du kan få prøve å stå som vakt mellom scene og backstage engang.

Det finnes lange KØER av sånne folk.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-06-20, 21:49   #892
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Du skal inn på hovedveien i et T kryss. Men trafikken står den veien du skal. Men hva gjør vel det, du har jo grønt så du kjører. Men når hovedveien da får grønt, så blokkerer du veien.

Brent kake. Håper den er spise de når kantene er skjært bort.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 25-06-20, 23:09   #893
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Time til ortoped i uke 43. Jeg har gått med brudd i beinet siden april, skal operere men må først til ortoped.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 26-06-20, 09:57   #894
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Må bare ha det sagt; det er irriterende når flere norske kjendiser så åpenlyst driter i 1-metersregelen. På Instagram florerer det av bilder av kjendiser som nærmest henger oppå hverandre.

Jeg har ikke gitt klem til en eneste venn siden før lockdown, mens andre bare klemmer i vei.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 26-06-20, 10:37   #895
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Folk som tror at yrkestittel og utdannelse (og å høylydt fortelle om arbeidserfaring og nåværende arbeidssted(, gir et eller annen fritak fra apotekets vanlige kontrollrutiner og GDPR. Som lager bråk og får vikarene mine til å gråte og bryte sammen når de bare prøver å gjøre jobben sin. Så må jeg trøste og trygge, og forsikre om at det er viktig og riktig å følge rutiner, og at ingen er unntatt fra å legitimere seg. Eller oppføre seg.

Folk.

Jeg jobbet i bank ved siden av studiene mine. En av jobbene var i en filial som hadde mye eldre damer fra Bergens flotteste strøk som kunder. Selv jeg kjente jo igjen etternavnene, men ettersom jeg ikke kjente damene, så ba jeg om legitimasjon. DET SKULLE JEG IKKE HA GJORT.

At jeg, som tydeligvis helt historeløs ØSTLENDING, kunne spørre HENNE om legitimasjon ... det var altså så uhørt at hun vurderte å bytte bank.




Nevermind at jeg bare fulgte retningslinjene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 26-06-20, 10:53   #896
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Vi skulle reist til sydenland i 4 uker i dag.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 26-06-20, 10:58   #897
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg hadde også sommerjobb på ene dagligvarebutikken i bygda hvor jeg bodde, og dummet meg ut med å be en kunde om legitimasjon da hun skulle betale med sjekk. :knirk: Hun hadde vært fast kunde i butikken i alle år, og hadde aldri opplevd å bli spurt om å vise legitimasjon. Så det var visst noe av det frekkeste. Ingen kjendis eller riking, bare lokal innbygger som tydeligvis mente jeg burde vite om alle som brukte å handle der, selv om jeg bare hadde vært ansatt noen dager. Kanskje hun trodde vi hadde en liste med navn og bilde på bakrommet, som alle nyansatte måtte pugge før de slapp til i kassa?

Heldigvis hadde jeg vokst på meg ganske tykk hud på den tiden.

Jeg også. Hun skjelte meg ut - leeenge - og la igjen alle varene (typ 5-6 upakkede poser) på båndet, 23.12 kl 20, med mange meter kø og nødløsning på bankkortterminalen.


Min gruff er for øvrig at arbeidsmiljøet er blitt helt dust pga korona.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 26-06-20, 12:12   #898
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Mer lei meg enn gruff.
Sjefen spør altså innleid hjelp om hen vil være med ut å spise. Jeg sitter ved siden av og blir ikke spurt. Innleid hjelp er her praktisk talt hver dag så er ikke sånn at det var fordi hen er her så sjelden.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 26-06-20, 12:59   #899
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Mer lei meg enn gruff.
Sjefen spør altså innleid hjelp om hen vil være med ut å spise. Jeg sitter ved siden av og blir ikke spurt. Innleid hjelp er her praktisk talt hver dag så er ikke sånn at det var fordi hen er her så sjelden.

Det der er bare ufint.

Jeg gruffer over senebetennelse.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 26-06-20, 14:39   #900
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Vært og trent frivekter på senteret. Det var akkurat ingen som vasket utstyret, verken før eller etter bruk (bortsett fra meg, da).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no