Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-20, 13:30   #921
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Begge deler. Fellesdugnader går såklart til gruppa som skal på tur. Det er det ho har jobba inn aleine som ikkje føles rettferdig at dei tar og deler ut til dei andre.


Hmm.. Jeg skjønner hva du mener, men det er også en annen side av dette: Når en person, eller flere, trekker seg, blir det færre personer å dele fellesandelen av kostnadene på. Det er også sannsynlig at deler av reisen blir dyrere pr deltager ved færre reisende, altså at grupperabatt blir lavere. Jeg syns det er rimelig at de som trekker seg må dekke noe av dette.

Det står ingenting om dette i dokumentasjon på planlegging og finansiering av turen?

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå  
Gammel 28-06-20, 13:39   #922
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Får man ikke reise hvis man ikke spytter inn ekstra inntekter selv? Det blir jo som en egenandel å regne - og det er vel ikke innenfor? I sånne opplegg er det jo den evinnelige runddansen med hvem.som har nettverk og mulighet til å selge/utføre småjobber, og jeg trodde ALL innsats og inntekt måtte gå til fellesen?

Eks her i Lillebrors klasse - det er oppfordring om å sette inn f.eks pantepenger ila sommeren siden vi ikke fikk noen avslutning med mulighet for loddsalg. Dette er jo ikke kun Lillebrors penger?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 13:51   #923
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Tidligare har innsamling til klassetur vert todelt. Ein del felles arrangement, der pengane går til å betale for reiseledere og individuelle dugnader, der kvar enkelt jobber inn til sin tur. Når det nærmer seg har me fått tilbakemelding på kor mykje vår unge mangler.
Derfor blir det reagert, når dei tar hennar eigensparte midler og legger i felleskassen.

Da skjønner jeg du reagerer.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 13:53   #924
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er sur og lei. Unger som ligger i senga hele dagen, unger som bare er på skjerm og rommene deres ikke ser ut. Jeg er lei av de aldri gidder å gjøre noenting, og vi må gjøre alt.

Lukk døren til rommet og la de ta ansvar selv, særlig om det er din eldste du sikter til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 14:07   #925
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Da skjønner jeg du reagerer.

Dette er jo et veldig rart og uryddig opplegg, men på de premissene skjønner jeg at dere reagerer. Har dere fått noen god forklaring? Er det plutselig mange på trinnet som heller vil finne på noe annet?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 14:10   #926
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er sur og lei. Unger som ligger i senga hele dagen, unger som bare er på skjerm og rommene deres ikke ser ut. Jeg er lei av de aldri gidder å gjøre noenting, og vi må gjøre alt.

Jeg har akkurat hatt en "seriøst folkens"-samtale om innsatsnivået her hjemme. De SUGER på å rydde, og trenger en påminnelse om hvilket nivå jeg forventer at huset skal ha (vi snakker helt lavterskel, og det er ikke Mrs.Bucket akkurat). Verdens fineste unger, med massevis av gode og fine egenskaper - men o'Lord så rotete og vimsete

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 14:10   #927
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lukk døren til rommet og la de ta ansvar selv, særlig om det er din eldste du sikter til.

Det er alle 3.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 14:20   #928
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er egentlig ikke et gruff, men jeg er lei meg for at vi ikke er på den ferien vi hadde planlagt akkurat nå. Drittkorona.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 14:26   #929
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det har vert eit veldig dårlig og uryddig opplegg denne gongen. Me fekk aldri eit ordentlig opplegg på London turen. Det var tydelig shopping som sto i fokus der. Når det då blei endra til Trondheim og flytting fram og tilbake på tidspunkt, fordi det heile tida kræsja med konfirmasjoner, så er det nokon som har meldt at dei ikkje vil vera med. Deriblant mi. Ho var i utgangspunktet ikkje så lysten på London turen heller, men ville prøve pga den sosiale biten. No blir det berre rot uansett og då vil ho heller reise på hyttetur i fjellet med gjengen sin.

Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 14:49   #930
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er egentlig ikke et gruff, men jeg er lei meg for at vi ikke er på den ferien vi hadde planlagt akkurat nå. Drittkorona.

Ja, jeg skulle vært på konferanse i Chicago som skulle startet i dag, og skulle holdt innlegg på konferansen på tirsdag. På torsdag skulle familien kommet og vi skulle road tripet oss til Toronto i Canada.

Det blir sikkert like fint med en uke på hytte i Råde. Nei, tru’kke det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:04   #931
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg skulle hatt ca to hundre på jobb i dag.

Har ingen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:16   #932
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle hatt ca to hundre på jobb i dag.

Har ingen.

Det er kjipere enn at vi ikke får dratt på ferie.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:23   #933
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Får man ikke reise hvis man ikke spytter inn ekstra inntekter selv? Det blir jo som en egenandel å regne - og det er vel ikke innenfor? I sånne opplegg er det jo den evinnelige runddansen med hvem.som har nettverk og mulighet til å selge/utføre småjobber, og jeg trodde ALL innsats og inntekt måtte gå til fellesen?

Eks her i Lillebrors klasse - det er oppfordring om å sette inn f.eks pantepenger ila sommeren siden vi ikke fikk noen avslutning med mulighet for loddsalg. Dette er jo ikke kun Lillebrors penger?

Her er klasseturen ikke skolen regi, dermed så kan man ta egenandel. Her ble det 5000 + 950 til felleskassa. De 5000 skal dekke mat og aktiviteter, og jeg regner virkelig med at de pengene får man tilbake om man av en eller annen grunn ikke reiser. Jeg syns ikke dette er greit, at man driver med innsamling bare til seg selv, men jeg har gitt opp.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:26   #934
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle hatt ca to hundre på jobb i dag.

Har ingen.

Gir et perspektiv til konsekvensene av Covid-19.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:26   #935
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Her er klasseturen ikke skolen regi, dermed så kan man ta egenandel. Her ble det 5000 + 950 til felleskassa. De 5000 skal dekke mat og aktiviteter, og jeg regner virkelig med at de pengene får man tilbake om man av en eller annen grunn ikke reiser. Jeg syns ikke dette er greit, at man driver med innsamling bare til seg selv, men jeg har gitt opp.

Det var fryktelig dyrt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:27   #936
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Her er klasseturen ikke skolen regi, dermed så kan man ta egenandel. Her ble det 5000 + 950 til felleskassa. De 5000 skal dekke mat og aktiviteter, og jeg regner virkelig med at de pengene får man tilbake om man av en eller annen grunn ikke reiser. Jeg syns ikke dette er greit, at man driver med innsamling bare til seg selv, men jeg har gitt opp.

Så hvis man ikke har råd til 5000 kroner, så får man ikke bli med?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:27   #937
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er egentlig ikke et gruff, men jeg er lei meg for at vi ikke er på den ferien vi hadde planlagt akkurat nå. Drittkorona.

Jeg er også lei meg for det, det hadde vært fin å være med familien min som vi ikke ser så ofte.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:30   #938
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Så hvis man ikke har råd til 5000 kroner, så får man ikke bli med?


Nei, det får man vel ikke. Håpløst opplegg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:55   #939
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, det får man vel ikke. Håpløst opplegg.

Ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 28-06-20, 15:56   #940
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Her er det no komen opp i 6000,- for tre dagars tur. Det er ikkje inkludert lommepenger og er vel heller ikkje inkludert alle måltider.

Hjertensfryd er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no