Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-15, 13:14   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Tror du veiene ville blitt brøytet om det ikke ble kjørt skispor der? Stort sett kjøres det vel skispor der det ellers ikke er vei. Jeg skjønner at du helt fint kan ri på en vei som ikke er brøytet når snøfallet er på 10 cm, men ville du brukt den veien etter 50-100 cm snø?

For meg blir det litt rart å fnise av eller bli sur på at det kjøres opp skispor der skiløypa går. Hvis det er et problem for alle som rir i området bør de jo tilrettelegge for riding på egne stier/veier. Det har blitt gjort for sykkel her jeg bor.

Ja, det ville jeg helt sikkert gjort. Brukt en vei som tråkkes opp til stadighet etter en meters snøfall, that is.

Og jeg hverken fniser eller er sur for at det kjøres opp skispor, da har du ikke lest meg nøye nok, jeg har vel også skrevet at jeg synes at det er flott at det brøytes opp skispor, derimot flirer jeg litt i skjegget av at det skulle være krise om man møtte på en hundebæsj i skisporet, eller om en hund gikk i løypen, eller hestespor mellom de faktiske skisporene.

Allemannsretten gjelder vel om vinteren også, tror jeg.

Og igjen - ja, jeg respekterer det. Ta det med ro, jeg skal ikke besudle sporene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:14   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ja, jeg kan høre med de, jeg kom bare på det nå.

Jeg går på ski sammen med de ellers, men akkurat på skiskolen er det utrolig mye folk og mye kaos, og jeg må plutselig hive meg rundt og få han ut av løypa når han leker "Mr Sinna Buddah" fordi at skiene ikke går den veien han har tenkt, og løpe etter skiene hans når han tar de av og sender de avsted. *ler*

Er det skiskole, må det være innafor med hjelpende foreldre på beina/med sko altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:22   #43
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, det ville jeg helt sikkert gjort. Brukt en vei som tråkkes opp til stadighet etter en meters snøfall, that is.

Og jeg hverken fniser eller er sur for at det kjøres opp skispor, da har du ikke lest meg nøye nok, jeg har vel også skrevet at jeg synes at det er flott at det brøytes opp skispor, derimot flirer jeg litt i skjegget av at det skulle være krise om man møtte på en hundebæsj i skisporet, eller om en hund gikk i løypen, eller hestespor mellom de faktiske skisporene.

Allemannsretten gjelder vel om vinteren også, tror jeg.

Og igjen - ja, jeg respekterer det. Ta det med ro, jeg skal ikke besudle sporene.

Siden du refererer til allemannsretten, den gir ikke hester tilgang til skiløyper.
http://www.hest.no/artikkel.html?new...2#.VLO66iuG98E
Nå er det ganske mange som skøyter/går fristil, og hestespor mellom skisporene ville sette en stopper for det.

Det er ikke krise om man møter en hundsbæsj i skisporet, men det er krise når 3-4-åringen på en av sine første skiturer ramler oppi hundebæsjen. Og det er ikke gøy - og forferdelig unødvendig - å få hundebæsj sauset inn i klisteret på skiene eller i løypemaskina slik at det legger seg ut over 2-3 meter av skisporet. Men heldigvis, de aller fleste som har med hund på skitur har skjønt dette. De setter antakeligvis like lite pris på å få hundebæsj på ungene eller seg selv som oss andre. Veldig mange har lært hunden sin å gå utenfor selve sporet også, fordi de synes det er irriterende at sporet blir ødelagt av hundepoter.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:22   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

derimot flirer jeg litt i skjegget av at det skulle være krise om man møtte på en hundebæsj i skisporet, eller om en hund gikk i løypen, eller hestespor mellom de faktiske skisporene.

Allemannsretten gjelder vel om vinteren også, tror jeg.

Og igjen - ja, jeg respekterer det. Ta det med ro, jeg skal ikke besudle sporene.

Leste du ikke artikkelen Mav? http://www.budstikka.no/nyheter/juri...tene-1.7811218



Det står det nemlig klart og tydelig, at feltet mellom oppkjørte skispor er vel så viktig som sporene. Fordi det feltet brukes til skøyting.

Sitat:

Lerstein mener det må være greit å gå på føttene i skiløyper, bare man holder seg unna selve sporene. Fredag publiserte budstikka.no en sak der Skiforeningen hevdet at folk på fottur i skiløypene, bryter loven. Nå får foreningen støtte av Reusch.
– Altfor mange skyver allemannsretten foran seg når de hevder at «deres» bruk av naturen er akseptabel. Det handler om å ta hensyn og ikke skape vesentlig ulempe for andre, sier Reusch.

Jeg liker å gå på ski, og synes det er skikkelig trasig om løypa blir ødelagt av fotspor og hundemøkk ja. Det gir neppe veldig god glid, eller spesielt godt feste under skiene.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:27   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Siden du refererer til allemannsretten, den gir ikke hester tilgang til skiløyper.
http://www.hest.no/artikkel.html?new...2#.VLO66iuG98E
Nå er det ganske mange som skøyter/går fristil, og hestespor mellom skisporene ville sette en stopper for det.

Det er ikke krise om man møter en hundsbæsj i skisporet, men det er krise når 3-4-åringen på en av sine første skiturer ramler oppi hundebæsjen. Og det er ikke gøy - og forferdelig unødvendig - å få hundebæsj sauset inn i klisteret på skiene eller i løypemaskina slik at det legger seg ut over 2-3 meter av skisporet. Men heldigvis, de aller fleste som har med hund på skitur har skjønt dette. De setter antakeligvis like lite pris på å få hundebæsj på ungene eller seg selv som oss andre. Veldig mange har lært hunden sin å gå utenfor selve sporet også, fordi de synes det er irriterende at sporet blir ødelagt av hundepoter.


Ja, ja, ja, ja, ja, jeg skjønner at det er fryktelig kjipt med hundebæsj og hestespor. Ta det med ro, jeg skal ligge unna med begge deler.

Grunnen til at jeg trakk frem allemannsretten er at alle logiske innfartsveier til marka jeg vanligvis har brukt nå er skiløyper, hvilket ganske effektivt stopper markabruk for alle som ikke har ski på bena.

JA - flott med skiløyper. Supert! Gå på ski, folkens! Jeg kan ri og gå tur med bikkja i mørket i løssnø. Det går helt sikkert fint det også, og er hyggeligere enn å bli skjelt ut av hissige skiløpere fordi man uten å mene det plutselig dumpet inn i en skiløype.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:27   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, det ville jeg helt sikkert gjort. Brukt en vei som tråkkes opp til stadighet etter en meters snøfall, that is.

Og jeg hverken fniser eller er sur for at det kjøres opp skispor, da har du ikke lest meg nøye nok, jeg har vel også skrevet at jeg synes at det er flott at det brøytes opp skispor, derimot flirer jeg litt i skjegget av at det skulle være krise om man møtte på en hundebæsj i skisporet, eller om en hund gikk i løypen, eller hestespor mellom de faktiske skisporene.

Allemannsretten gjelder vel om vinteren også, tror jeg.

Og igjen - ja, jeg respekterer det. Ta det med ro, jeg skal ikke besudle sporene.


Jeg tror ikke folk flest reagerer på noen tilfeldige hundespor i skisporet eller en enkelt bæsj. De gangene jeg har sett avisoppslag og hørt reaksjoner på sånt er når det er snakk om litt mer enn en bæsj og at hunder har rotet rundt i sporene slik at de ikke funker så godt.

Jeg bruker ikke skisporene selv siden jeg da raskt ville ødelegge dem alle gangene jeg hadde trynet i sporet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:29   #47
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Er ikke marka stor da? Eller tar jeg fullstendig feil? Er alt skispor? At det ikke brøytes der hvor det ikke er skispor er forståelig, men det er vel flere veier enn spor?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:30   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er ikke marka stor da? Eller tar jeg fullstendig feil? Er alt skispor? At det ikke brøytes der hvor det ikke er skispor er forståelig, men det er vel flere veier enn spor?

Joda, det bare ble fryktelig klønete og langt å komme seg til steder med lys uten å krysse eller måtte følge skispor.

Snart vår.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:30   #49
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg synes Mav skal finne frem skiene.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:32   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg foretrekker å gå på ski der jeg kan ha med hunden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:36   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Joda, det bare ble fryktelig klønete og langt å komme seg til steder med lys uten å krysse eller måtte følge skispor.

Snart vår.

Men er ikke du en landsens pike? Lys?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:39   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Du kan da fint ha med deg hunden på skitur. Det er jo et lass med hunder i skiløypa til en hver tid. Men det er fint hvis du sørger for at eventuell hundebæsj ikke blir liggende igjen midt i løypa (på samme måte som det er fint at du sørger for at den ikke blir liggende igjen midt i veien).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:41   #53
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, ja, ja, ja, ja, jeg skjønner at det er fryktelig kjipt med hundebæsj og hestespor. Ta det med ro, jeg skal ligge unna med begge deler.

Grunnen til at jeg trakk frem allemannsretten er at alle logiske innfartsveier til marka jeg vanligvis har brukt nå er skiløyper, hvilket ganske effektivt stopper markabruk for alle som ikke har ski på bena.

JA - flott med skiløyper. Supert! Gå på ski, folkens! Jeg kan ri og gå tur med bikkja i mørket i løssnø. Det går helt sikkert fint det også, og er hyggeligere enn å bli skjelt ut av hissige skiløpere fordi man uten å mene det plutselig dumpet inn i en skiløype.

Jeg vet ikke om det er jeg som trenger å ta det med ro her altså. Jeg bare prøver å forklare hvorfor jeg synes skiløypene bør være forbehold de med ski på beina (og gjerne hundene deres hvis de læres "skiløypeoppførsel").

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:44   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men er ikke du en landsens pike? Lys?

Hesten er fra England og er mørkredd.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du kan da fint ha med deg hunden på skitur. Det er jo et lass med hunder i skiløypa til en hver tid. Men det er fint hvis du sørger for at eventuell hundebæsj ikke blir liggende igjen midt i løypa (på samme måte som det er fint at du sørger for at den ikke blir liggende igjen midt i veien).

Tja, det så da ut til at hundepoter også var et stort problem.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:47   #55
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, det så da ut til at hundepoter også var et stort problem.

Her er det en hundeeier som gir mange gode tips for den som vil ha med hund i skiløypa:
http://www.hunden.no/blogg/blogg.htm...=32582&bid=765

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 14:25   #56
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Spørsmål B: Hvor i alle dager finner man stier/veier i marka som ikke har blitt skiløyper, da?

Jeg regner med det er riding du tenker på. Det er ikke lov å ri i preparerte løyper. Skisesongen er veldig vanskelig for oss ryttere, ofte er det bare en eller to mulige veier å ri. Østmarka er ekstra ille, i Nordmarka er det noen flere skogsbilveier som ikke er preparert. Desverre må du nok satse på å ri rundt og rundt på den ene veien du finner. 😔

Personlig syns jeg holdningen til skigåing som en opphøyd aktivitet som trumfer all annen friluftsaktivitet er helt latterlig, men innser at jeg er temmelig alene im å føle det sånn. Så jeg rir på de få plassene som går an å ri, og venter på vår

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 14:36   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg regner med det er riding du tenker på. Det er ikke lov å ri i preparerte løyper. Skisesongen er veldig vanskelig for oss ryttere, ofte er det bare en eller to mulige veier å ri. Østmarka er ekstra ille, i Nordmarka er det noen flere skogsbilveier som ikke er preparert. Desverre må du nok satse på å ri rundt og rundt på den ene veien du finner. 😔

Personlig syns jeg holdningen til skigåing som en opphøyd aktivitet som trumfer all annen friluftsaktivitet er helt latterlig, men innser at jeg er temmelig alene im å føle det sånn. Så jeg rir på de få plassene som går an å ri, og venter på vår

Men rideveier krever jo brøyting. Kan ikke hestefolk gå sammen om å betale brøyting av områder som ikke er brøytet? Det er jo slik skifolk og hestefolk ordner seg mange steder. Ikke alle veier i marka er vel brøytet eller skispor?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 14:46   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.175
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Det som måkes måkes vel for skogsdrift, tror jeg. Det er mulig det i skogen vest i marka drives mer aktiv skogdrift enn i nord og øst?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 14:51   #59
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.900
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det som måkes måkes vel for skogsdrift, tror jeg. Det er mulig det i skogen vest i marka drives mer aktiv skogdrift enn i nord og øst?

Ja, Løvenskiold Skog holder skogsbilvei. Og serveringshyttene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 14:55   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg skjønner godt at det er frustrerende hvis det er sånn at skiløypene blokkerer for andre (ubrøytede) veier å ri på - selv om jeg synes det må være selvsagt at man ikke ødelegger preppede løyper som det er kostnadskrevende å holde (og er gratis! Det er virkelig helt fantastisk!).

Kan du snakke med Skiforeningen og høre hvordan du best kan komme deg forbi løypenettet uten å ødelegge noe? De må da ha fått spørsmålet før?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no