Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Netflix Norge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 19:07   #81
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Netflix Norge

Vi har hatt Netflix lenge da via VPN men ekstra greit nå som man kan knytte det til xBox, var veldig greit for lillemor da.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 21:59   #82
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi kjører fra Wii, det går supert. Eget vindu for barnefilmer.

Jeg har prøvd å bruke den barnefunksjonen på Wii, men da kommer alt på engelsk og jeg finner ikke ut hvordan jeg forandrer tekst og språk. Mens det funker fint å velge språk når jeg bruker den vanlige funksjonen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:49   #83
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Jeg har konto fra før og når jeg går inn med norsk IP-adresse, så er titlene på filmer og slikt fortsatt engelsk. Har de oversatt menyer og alt til norsk? Hvordan ser jeg egentlig at det er norsk og ikke engelsk Netflix?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:52   #84
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Her er alt på norsk, også beskrivelser av filmer og slikt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:54   #85
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Netflix Norge

Må jeg registrere et kort for den gratismåneden?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 23:07   #86
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har konto fra før og når jeg går inn med norsk IP-adresse, så er titlene på filmer og slikt fortsatt engelsk. Har de oversatt menyer og alt til norsk? Hvordan ser jeg egentlig at det er norsk og ikke engelsk Netflix?

Du ser ingen forskjell i utgangspunktet. Men utvalget er forskjellig, og med norsk IP-adresse kan du stort sett ikke slå av undertekst. Menyteksten styres nok av innstillingen på enheten du bruker. Hvis du kan velge norsk tekst eller tale på streaming er du på norsk Netflix.

Ben "kanskje finsk tekst er løsningen for meg?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 00:16   #87
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Du ser ingen forskjell i utgangspunktet. Men utvalget er forskjellig, og med norsk IP-adresse kan du stort sett ikke slå av undertekst. Menyteksten styres nok av innstillingen på enheten du bruker. Hvis du kan velge norsk tekst eller tale på streaming er du på norsk Netflix.

Ben "kanskje finsk tekst er løsningen for meg?" Murphy

Ah, nettopp. Takk!
Nå har jeg norsk Netflix på selve TV-en og amerikansk på epleTV. Det var praktisk!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 10:24   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har prøvd å bruke den barnefunksjonen på Wii, men da kommer alt på engelsk og jeg finner ikke ut hvordan jeg forandrer tekst og språk. Mens det funker fint å velge språk når jeg bruker den vanlige funksjonen.

Hah, jeg var akkurat inne for å spørre hvordan man kan endre språk på Wii. Hos meg virker det helt tilfeldig hva som er med norsk tale og ikke; f.eks. er Pusur 1 på engelsk og Pusur 2 på norsk. Da skal jeg prøve å gå via den andre appen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:31   #89
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Netflix Norge

Jeg syns det er stas med Netflix, kan kose meg med gamle serier som jeg glipp av når det ble vist på TV. Jeg har heller ingenting imot tekst, faktisk er det en nødvendighet for meg ellers går jeg glipp av en del. Jeg har ikke dårlig hørsel men språkøret mitt må vel trenes.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:21   #90
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du trenger AppleTV, PS3 eller XBox (og sikkert noen til) for å få det på TV.

Vi har en annen boks - tror den heter WD tv live eller noe sånn. Den har netflix også, og det funker helt fint selv om det ikke var et valg da jeg registrerte.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 12:22   #91
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Må jeg registrere et kort for den gratismåneden?

Ja, og du må selv passe på å kutte ut abbonementet om du ikke vil ha. (Jeg har spotify premium og har gratis ut året)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 15:32   #92
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, og du må selv passe på å kutte ut abbonementet om du ikke vil ha. (Jeg har spotify premium og har gratis ut året)

Ok,takk,da skal jeg få registrert meg jeg også.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 20:24   #93
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix Norge

Jeg har en USA konto på netflix. Når jeg logger meg på netflix.no kommer jeg til den siden for netflix USA. Hvordan kan jeg bytte den til norsk? Må jeg evnt tegne nytt Abb på norsk netflix?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 09:30   #94
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg regner med at kundeservice fikser det for deg hvis du ringer dem og sier du har Spotify Premium, men det er jo knapt verdt bryet når tjenesten er så rimelig.

Jeg kommer nok bare til å fortsette å bruke den amerikanske kontoen min. For meg er det ikke akutelt å betale ekstra for å få timingen og bildet ødelagt av tekst. Det skal bli interessant å se om tvungen teksting er gjort med vilje, eller om de kommer til å rette det. HBO har heldigvis lovet mulighet til å slå av teksten på sin tjeneste; får håpe det stemmer.

Jeg ser forresten at noen hevder at man kan bruke norsk Netflix med amerikansk konto, og derfor presumtivt også omvendt, ved hjelp av noen nettverks-hack.

Edit: Jepp. Testet nå, og med Unblock-us kan jeg se amerikansk Netflix med den norske kontoen min. Omvendt virker også. Jeg regner med at Unblock-us vil la meg velge mellom USA og Norge for Netflix i kontrollpanelet sitt. De har allerede et valg for Sverige. Vanskelig å si om dette vil vare, men hvis jeg skal gjette, så antar jeg at det vil det, siden Netflix nå tydeligvis har én felles brukerdatabase, og leverer innholdet ut fra hvor de tror du er.

Ben "unblock-us" Murphy

Er det sånn at man kan skifte mellom US og norsk - det ble litt gresk for en teknisk analfabet dette. Ungene bør absolutt kjøre den norske versjonen, men om vi voksne kunne ha byttet over til US på kveldene hadde det vært supert.

Blir det styrete, eller går det kanskje ikke an?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:24   #95
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg har en USA konto på netflix. Når jeg logger meg på netflix.no kommer jeg til den siden for netflix USA. Hvordan kan jeg bytte den til norsk? Må jeg evnt tegne nytt Abb på norsk netflix?

Slik jeg har forstått det så får du innhold etter hvor i verden Netflix tror du befinner deg. Så hvis dere har satt opp VPN eller endret DNS for å se amerikansk innhold så trenger du å deaktivere det for at Netflix skal skjønne at du er i Norge.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Er det sånn at man kan skifte mellom US og norsk - det ble litt gresk for en teknisk analfabet dette. Ungene bør absolutt kjøre den norske versjonen, men om vi voksne kunne ha byttet over til US på kveldene hadde det vært supert.

Blir det styrete, eller går det kanskje ikke an?

Du kan bruke en VPN/DNS-tjeneste (unblock-us.com er den som er omtalt mest her i tråden, det finnes flere) og fake et USA-opphold, hvis dere har flere dingser så kan du ha en US og resten norske. Det tar ikke mange minuttene å endre DNS så det lar seg gjøre med en dings også.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:49   #96
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix Norge

Med Apple Tv er det ihvertfall mulig å slå av/på underteksten, bare som et tips for dem som sliter med det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:22   #97
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netflix Norge

Jeg logger meg på netflix i Norge med brukernavn og passord for den kontoen jeg har på netflix USA ser det ut til.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:28   #98
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Slik jeg har forstått det så får du innhold etter hvor i verden Netflix tror du befinner deg. Så hvis dere har satt opp VPN eller endret DNS for å se amerikansk innhold så trenger du å deaktivere det for at Netflix skal skjønne at du er i Norge.


Du kan bruke en VPN/DNS-tjeneste (unblock-us.com er den som er omtalt mest her i tråden, det finnes flere) og fake et USA-opphold, hvis dere har flere dingser så kan du ha en US og resten norske. Det tar ikke mange minuttene å endre DNS så det lar seg gjøre med en dings også.

Jepp sånn gjør vi det.
Men det bugger litt, om man har vært på norsl netflix og starter amerikansk kan man få feilmelding på location. Men fiksen er å gå inn på unblock-us siden, på
Setup og der er det en meny for location og så velger man US og update. Har det som bokmerke på telefonen så det går kjapt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:58   #99
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Med Apple Tv er det ihvertfall mulig å slå av/på underteksten, bare som et tips for dem som sliter med det.

Kan ikke dere som ikke skjønner hvordan Netflix virker bare slutte å gjette og spre feilinformasjon?

Ben "didn't really think so" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 00:09   #100
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Netflix Norge

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Kan ikke dere som ikke skjønner hvordan Netflix virker bare slutte å gjette og spre feilinformasjon?

Ben "didn't really think so" Murphy

BenMurphy. Jeg er nok en av de minst tekniske menneskene som finnes. Jeg fikk faktisk slått av teksten jeg altså. Med funksjonen 'Subtitles' og valget 'AV'. Da ble de borte.

Og ja, jeg forstår ikke særlig av det, men jeg kunne faktisk se at de ble borte. Æresord.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no