Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dere som har vært plaget med uren hud

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-09, 20:12   #1
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dere som har vært plaget med uren hud

Til alle dere som har veart plaget med acne, hva gjorde/brukte dere for aa bli bedre?

Noen tips til ei som snart blir gal

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:16   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har veart plaget med uren hud

Jeg sluttet å drikke appelsinjuice, melk og spise sjokolade. Jeg sluttet å pille og klemme. Jeg begynte med Basiron-krem fra apoteket. Perioden jeg brukte p-piller var jeg også bedre.

Har blitt mye bedre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:22   #3
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har veart plaget med uren hud

Jeg drikker eplecideredikk i et glass vann et par ganger om dagen, skrubber og bruker maske en -to ganger i uka. Smører med riktig type krem(viktig at den ikke er for fet) Jeg er blitt mye bedre i huden.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:26   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har veart plaget med uren hud

Var hos hudlege, gikk på tetracyclinpiller et år, og har brukt Differinkrem (resept) et års tid nå. Ble mye bedre, og har fungert veldig greit med bare krem etter pillene. Men jeg tok en pause fra ca november til nå, og jeg fikk et skikkelig utbrudd med betente kviser, så jeg har begynt igjen med kremen. Trolig hormonelt hos meg, men andre tips som holder huden bedre hjelper med.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:28   #5
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dere som har veart plaget med uren hud

Epplecideredikk..?
Kan det hjelpe altsaa?

kokosbolle: Er den kremen noe av det samme som panoxyl? Provde den, men ble aldri kvit problemet. Hvor lenge brukte du den for du begynte aa se resultater?

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:30   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har veart plaget med uren hud

Opprinnelig lagt inn av mami, her.

Epplecideredikk..?
Kan det hjelpe altsaa?

kokosbolle: Er den kremen noe av det samme som panoxyl? Provde den, men ble aldri kvit problemet. Hvor lenge brukte du den for du begynte aa se resultater?

Vet ikke om det er samme krem. Brukte den vel i en måned eller så før jeg merket forskjell. Det at jeg samtidig kuttet ut appelsinjuicen (syren i appelsingjuice kan gi kviser i panna spesielt).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:32   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Og en helt vesentlig faktor til som jeg glemte. Jeg byttet til iD-sminke. Det var som natt og dag og bytte til denne mineralsminken.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:02   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Det som hjalp meg mest var å bytte p-pille. Brukar no Yasmin, men både Yasminelle og Diane kan også vere positiv for urein hud. I tillegg trur eg at gjennomført dagleg hudpleie har vore nyttig. No brukar eg Cliniderm sin.

Eg hadde vel ikkje direkte urein hud, men hadde problemområde på haka med stadige, djupe, underjordiske kviser.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:06   #9
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Jeg bruker også Differin og merker at den har god effekt for meg. Yasmin p-piller har også en god virkning.

Ellers bruker jeg hudpleie fra Dermalogica. Renser huden morgen og kveld.

Jeg er ikke plaget med kviser, men med hudormer.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:08   #10
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har veart plaget med uren hud

Opprinnelig lagt inn av mami, her.

Epplecideredikk..?
Kan det hjelpe altsaa?

kokosbolle: Er den kremen noe av det samme som panoxyl? Provde den, men ble aldri kvit problemet. Hvor lenge brukte du den for du begynte aa se resultater?

er faktisk bra for mye eplecideredikk.

Men hos meg så er det nok også veldig hormonelt for jeg får skikkelig dype store kviser til tider , samme hva jeg gjør. Men eplecideeddik gjør tilstanden bedre.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:09   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Det eneste lure å gjøre er å gå til HUDLEGE/Hudspesialist. Ikke hudpleiere, ikke parfymerier, ikke alskens alternative greier.

Gå til en lege og få medisin.

Jeg har fulgt ørtenhundreogtredve ulike råd/tips, og brukt en formue på diverse kremer og greier, men måtte tilslutt ty til to stk Roaccutane-kurer, som er det sterkeste legen kan skrive ut. Da ble det bra.

Men yasmin/diane p-piller, differin og dalacin kan hjelpe i mindre alvorlige tilfeller.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 19:46   #12
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Differin, pluss noen piller. Men jeg reagerer på noe, så må nok bytte igjen.
Før hadde jeg ett antibiotika-serum, Dalacin, det fngerte vel bedre..
I tillegg til dette, har jeg en veeeldig fin peeling fra Mary Kay, som jeg bruker 1-2 ganger i uka. Vil vel si at det er dette som har gjort mest for huden min, da hverken pillene eller dalacinen virket spes effektivt før etter jeg begynte med det!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 19:56   #13
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Piller fra hudlege. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk lenge før.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 19:59   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Jeg har prøvd alt.

Lokalbehandling:
Basiron (det sterkeste man får reseptfritt - oksiderende effekt som hemmer bakterieangrepet på talget).
Skinoren (antibakteriell den også, men annen virkningsmekanisme)
Differin og aberela (A-vitaminpreparater)
Tetracyliner (dalacin)

Systemisk:
Tetracyclinkurer (antibiotika som tar knekken på bakteriene som spiser talg - det er avfallsprodukter fra bakteriene som lager en lokalisert inflammasjon rundt talgkjertelen som gjør at man får det som kalles kviser)
Diane p-piller (antiandrogen)
... og til slutt:
Roaccutan (2 kurer - en vanlig kur og en langvarig kur med lavere dosering)

Ah! Kvisene forsvant. Ingen arr heller, takk og lov. :heldig:

Jah, og så Scott-Mathiesens hudvann, dah. Ikke særlig hjelpsomt. Det er viktig-viktig-viktig ikke å tørke ut overhuden - da kompenserer bare underhuden med å produsere mer talg. Ikke bruk preparater som er beregnet på kombinasjonshud fordi du føler at du har fet hud - disse tørker ut overhuden. (Dette er min teori, om ikke annet.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 20:02   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

En ting til: Det tar et par-tre måneder fra en pore bestemmer seg for å plugges igjen med talg og til kvisebakterier har spist seg gode og mette samt lagt igjen nok avfallsstoffer til at det blir en lokal betennelsesreaksjon i vevet rundt talgkjertelen til at vi får det vi kaller en kvise. Det tar derfor lang tid å sjekke ut effekten av forskjellige tiltak. Man kan ikke konkludere effekt eller ei etter en uke, akkurat.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:03   #16
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Jeg har også prøvd "alt" av kremer og gått lenge på Tetracyclin. Jeg feiga ut på Roaccutane fordi jeg ble skremt fra det og fordi jeg hadde lyst til å prøve å få barn (det kan man overhodet ikke når man går på Roaccutane).

Tetracyklinene gjorde stor skade på tarmfunksjonen, og jeg gikk i desperasjon til en naturmedisiner som konstaterte Candidasyndrom (jada, omdiskutert "diagnose") og satte meg på diett uten sukker, melk og gjær. Det gjorde susen for meg. Huden klarnet opp i løpet av et par måneder. Dette er over 10 år siden.

Holder meg fortsatt unna ukokt/bearbeidet melk og er forsiktig med sukker, men gjær er vanskelig i hverdagen. Har noen kviser innimellom, men er ikke på langt nær så plaget som før. Jeg har jo også blitt de årene eldre...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:07   #17
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Men er det noen som har reagert på noen av preparatene?

Jeg blir sår på øyelokkene når jeg bruker kombinasjon av differin og noen piller.
Irriterende når man må velge mellom sår på øyelokk eller kviser...

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:11   #18
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Men er det noen som har reagert på noen av preparatene?

Jeg blir sår på øyelokkene når jeg bruker kombinasjon av differin og noen piller.
Irriterende når man må velge mellom sår på øyelokk eller kviser...

Jeg vet ihvertfall hva jeg hadde valgt. Men det kan jo være det hjelper å smøre øyelokkene med en beskyttende salve.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:15   #19
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Er det bare hudleger som kan skrive ut slike piller? Jeg skal til fastlegen på onsdag nettopp på grunn av uren hud. Jeg er mest plaget på skuldrene og nedover ryggen og foran på brystet, men ikke noe særlig i ansiktet, heldigvis. Tenkte kanskje jeg skulle prøve med Diane e.l.. man kan ikke denne legen skrive ut sterkere piller? Må man vurderes hos en hudlege? Må man ha henvisning dit?

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 21:17   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært plaget med uren hud

Det er kun roaccutan som hudleger kan skrive ut. De andre tingene kan vanlige leger skrive ut.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no