Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

To spørsmål om å synge i kor

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-13, 17:45   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Jeg har også lyst på kor!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:10   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Inspirert av denne tråden så har jeg nå øvd en hel time.
Det var så pent!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:42   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Jeg vil også synge i kor og mailet et kor da de etterlyst folk via Facebook. Men jeg hørte aldri noe.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:47   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vil også synge i kor og mailet et kor da de etterlyst folk via Facebook. Men jeg hørte aldri noe.

Dårlig gjort! De fleste kor er stadig ute etter medlemmer, og det er jo mange av dem der ute.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:49   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vil også synge i kor og mailet et kor da de etterlyst folk via Facebook. Men jeg hørte aldri noe.

Hvilket kor da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 20:51   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Ett på Ila, katta. de annonserte via Musikkmanesjen, så de hører sikkert til under det. Jeg husker ikke navnet.

Her i nærheten finnes Reppe blandakor, tror jeg. Hillary, bor ikke du også på denne siden?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 20:58   #27
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Jeg også vil synge i lavterskelkor! Kanskje vi bare skulle laget et fp-kor?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 21:09   #28
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Jeg vil ha et kor som har såpass høy kvalitet at jeg vil finne det morsomt å synge der. Samtidig må koret godta at jeg plutselig ikke kan komme på en øvelse eller tre, eller til og med må droppe ut av en konsert.

Hittil har jeg egentlig ikke funnet et kor som takler slikt. Jeg trodde jeg hadde funnet et slikt kor, men vi endte opp med å bare være to stykker på min stemme, og da sier det seg selv at man ikke bare kan droppe konserter.

Eh, så da slutta jeg.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 16:20   #29
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ett på Ila, katta. de annonserte via Musikkmanesjen, så de hører sikkert til under det. Jeg husker ikke navnet.

Her i nærheten finnes Reppe blandakor, tror jeg. Hillary, bor ikke du også på denne siden?

Tar opp denne igjen. Jo jeg bor på denne siden. Har bare ikke tatt motet til meg.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 16:49   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Google hva som helst, og FP har svaret ...

Hva er det vanlig at man må synge på en prøvesang? :uerfaren:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 17:39   #31
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Hva er det vanlig at man må synge på en prøvesang? :uerfaren:

Er det noe som er "vanlig" da? Det tror jeg ikke.

Hva man må synge avhenger veldig av hvilket kor man forsøker seg på. Noen kor vil ha en prøvesynging nesten bare for å se at du faktisk kan synge og for å kunne plassere deg stemmemessig.

Andre kor vil være interessert i å vite mer om din stemme, og vil kanskje utfordre deg til å synge noe litt mer avansert.

Hvorfor ikke spørre om de vil du skal forberede en bestemt sang til prøvesynging?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 19:50   #32
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Tror du bare må spørre om hva de ønsker å prøve ut, for dette er veldig ulikt.

Jeg synger i en vokalgruppe, og vi krever forholdsvis mye på prøvesang.

Vi ønsker da en egenforberedt sang, valgfritt.

Vi starter med en slags oppvarming, at den som prøvesynger kan være med på dette og "tar" øvelsene rimelig greit (og selvsagt for å sjekke register).
Så har vi en liten test hvor vi ber om en kjent sang i ulik "stil" f.eks å synge første linje av "Alle fugler" som en operasanger og eller andre stilarter.

Dette fordi vi både tester ut hvordan vedkommende tar en slik utfordring mentalt/sosialt (men husk, vi er få, og alle må kunne være bærende på scenen), og ser litt hvor stemmen hører hjemme sjangermessig.

Så hører vi det egenforberedte, og vi har også test på samsynging med de andre i gruppa.

Når jeg selv har vært på prøvesang har det kun vært egenforberedt og noen "skalaøvelser" for å sjekke rekkevidden.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 20:50   #33
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Prøvesang kan også dreie seg om hvilken gruppe du skal plasseres i. Ikke bare om man er god nok eller ikke. Jeg har klar og sterk stemme, men mangler litt gehør og er avhengig av å henge meg på noen som holder tonen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 22:06   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Det er ikke sagt noe om det, enda, og en jeg kjenner som synger i koret kunne ikke huske hva hun selv gjorde da hun begynte. Men hun mente at det ikke var noe stor greie.

Jeg har ganske greit gehør, kunne synge mer eller mindre rett fra bladet og er god på høre hvor jeg bør være om jeg synger feil. Det et et stort ork som synger mye variert og som har en del konserter, så en bør lære kjapt i følge innsideren min. Det tror jeg skal gå greit, jeg har alltid tatt det lett. Men jeg har sunget gospel og tensing ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 22:26   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Hvis det er et relativt stort kor der terskelen ikke er så høy er nok hovedpoenget med stemmeprøven å finne ut at du ikke synger helt grusomt og å stemmeplassere deg. Det bruker å være noen enkle øvelser og kanskje en sang "alle" kan. Hvis det er mer krav enn det får du beskjed, men det bruker å være mer seriøse kor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 22:31   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To spørsmål om å synge i kor

Det er et ganske seriøst kor, men de fremhever at de er amatører - med ambisjoner.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no