Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Egenmelding ved barns sykdom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang brukt dine egenmeldingsdager for å være hjemme med sykt barn?
Ja 19 18,63%
Nei 83 81,37%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 20:54   #61
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er det forandret fra tidliger? Tidligere var det siste 12 måneder rullerende, men nå har jo ikke jeg jobbet på nesten 5 år. Har ikke erfart ennå om 20 dager tilsammen en mye eller lite. Har kun jobbet 2 månder foreløpig, og ingen sykedager på barn ennå. Synes det høres veldig mye ut og burde holde godt, men jeg skjønner godt at det kan bli et problem om jeg skulle f.eks. få tre unger med vannkopper rett etterhverandre.

Dere har vel 15 dager hver med tre barn.


SAkset fra NAV:

Sitat:

Omsorgspenger gis i:

  • 10 dager pr. kalenderår
  • 15 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren har omsorg for mer enn to barn
  • 20 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren er alene om omsorgen
  • 30 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren er alene om omsorgen for mer enn to barn
  • Dersom arbeidstakeren har kronisk syke eller funksjonshemmete barn og dette fører til en markert høyere risiko for fravær fra arbeidet, ytes det i tillegg 10 stønadsdager for hvert kronisk sykt eller funksjonshemmet barn. Når arbeidstakeren er alene om omsorgen, dobles antall stønadsdager
Retten til omsorgspenger gjelder til og med det kalenderåret barnet fyller 12 år. Dersom barnet er kronisk sykt eller funksjonshemmet, gjelder retten til og med det året barnet fyller 18 år.
Retten til utvidet antall dager ved kronisk sykt eller funksjonshemmet barn må forhåndsgodkjennes av NAV lokalt etter søknad fra legen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:21   #62
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Dere har vel 15 dager hver med tre barn.

Stemmer det. Jeg hadde glemt at jeg har tre barn nå, eller rettere sagt, jeg hadde glemt at det var flere dager.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:38   #63
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, har aldri hatt behov for det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 00:51   #64
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei det har jeg aldri gjort.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no