Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Alle sjuskers tråd

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 15:44   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Alle sjuskers tråd

Jeg er ei sjuske. Fikk det bekreftet da jeg så stalltipsene til Fadese. SÅ;

Noen som har noen geniale, enkle tips for å holde det LITT renere og penere hjemme, UTEN å måtte gi opp latskapen?!

Jeg har egentlig bare ett foreløpig: Hver kveld, når jeg tar kveldsstellet, skyller jeg av/vasker lett i vasken på badet. Da fjernes tannkremflekker, sminke, skjeggstubber etc. før det setter seg fast, og badet oppfattes som MYYYE renere..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 15:50   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd



I god-perioder fyker jeg over vasken og doen hver dag. Akkurat nå er badet rent og ryddig til enhver tid.
Jeg er veldig spent på hvor lenge det varer.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 23:20   #3
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd

Huske å ta ut av oppvaskmaskinen, før det er fullt i kummen.... Det tar faktisk ikke mer enn fem minutter, har jeg funnet ut etter noen år.... :P

Ellers ser jeg meg rundt i mitt sjuske-hjem.... og innser at jeg burde abbonere på denne tråden.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 23:23   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd

Sjuske her og. Men er en sjuske med sans for skippertak.

Hele cluet er å ha besøk jevnlig Salt. Så vi kan jo gå på besøk til hverandre.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 23:40   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hele cluet er å ha besøk jevnlig Salt. Så vi kan jo gå på besøk til hverandre.


Det er det beste tipset, ja. Fra en sjuske til en annen.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 00:09   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Huske å ta ut av oppvaskmaskinen, før det er fullt i kummen.... Det tar faktisk ikke mer enn fem minutter, har jeg funnet ut etter noen år.... :P

Ellers ser jeg meg rundt i mitt sjuske-hjem.... og innser at jeg burde abbonere på denne tråden.

Sjuske du liksom...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 00:30   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.860
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jevnlig besøk er i hvert fall absolutt det eneste som har effekt på sjefssjuska Tinetoff.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 01:07   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jevnlig besøk er i hvert fall absolutt det eneste som har effekt på sjefssjuska Tinetoff.

Her også...særlig av min egen mor..det er effektivt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 01:15   #9
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Legger meg ikke uten å ha ryddet unna leker og ha et rent kjøkken(tømme oppvaskaskin, tørke av benker o.l )

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 10:47   #10
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Sjuske du liksom...


Du er jo besøk, TM! Som flere har påpekt er besøk et anti-sjuske-tiltak.

Heldigvis får jeg besøk på fredag...

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 10:50   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alle Sjuskers Tråd

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Sjuske her og. Men er en sjuske med sans for skippertak.

Hele cluet er å ha besøk jevnlig Salt. Så vi kan jo gå på besøk til hverandre.

Er nok litt sjuskete jeg også, men det er genialt å få overnattingsbesøk av og til. Da holder det ikke å rydde litt lett på overflaten på "synlige" rom.
Jeg liker egentlig å ha det ryddig og rent jeg, men er så forbanna lat. Synd enkli.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 10:50   #12
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Bruk reklametid og tvtid til noe fornuftig!
Løp å ta av oppvaskemaskinen eller rydd så masse leker du kan i pausen, legg sammen klær mens du ser på tv.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 11:35   #13
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Mitt tips er å ha beholdere til cirka ALT som kan rotes utover.

Og så støvsuge badet når det kommer besøk, hvis jeg ikke rekker å vaske det....

Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 12:14   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jevnlig besøk, ja. Og svigermor en gang i året.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 16:06   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Mitt ALLER beste tips er dog å ha en fast plass til hver ting, og lære barna til å rydde opp etter seg. En av mine nyttårsforsetter er å etterleve dette.

Ellers er det godt å ha et rom man kan slenge alt rot man ikke rekker å rydde på plass i rett før gjestene kommer. Det gjorde vi på nyttårsaften, og det ble sååå ryddig og pent her.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:48   #16
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Kan je bare få lov å takke alle sammen? Her er det en sjuske som virkelig har tatt seg i nakken, og har i hvert fall klart å holde ryddig og forholdsvis rent første uka i året! Hadde huset fullt av gjester, og det var så deilig bare å måtte gjøre bittelitt, fordi jeg har vært flink hele uka!

Det har til og med smitta over på sjuskemannen!

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 21:07   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jeg forsøkte meg på "flylady" (eller hva det enn het) da jeg gikk hjemme i permisjon sist gang. Det funket ikke. Jeg ble bare aggresiv av alle masemailene.

Det beste tipset er helt klart å be folk på besøk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 21:12   #18
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jeg stiller meg i køen, bak alle andre, som sier at det å få besøk er den mest effektive medisinen for sjusker.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 21:54   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

I morgen kommer en tekniker for å se på vaskemaskinen, er det besøk og må jeg ha strøkent kjøkken?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 22:19   #20
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jevnlig besøk er i hvert fall absolutt det eneste som har effekt på sjefssjuska Tinetoff.

Jepp - her også.

Uanmeldt besøk, derimot...
:skrekkslagenvedtanken:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no