Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

"Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 14:27   #1
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

"Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Ja, jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive det, men jeg etterlyser slike "deigflak" som man pakker vårruller i. Er det noen som vet om man får kjøpt slike ting på de vanlige butikkjedene? Jeg bor ikke så "fancy" til at vi har innvandrerbutikk i nærheten.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:29   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

De litt større butikkene med godt utvalg har vel filodeig, eller der de har godt utvalg av asiatiske varer har de også noe.. (som jeg ikke husker hva heter...)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:30   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Jeg skulle akkurat til å foreslå asiatisk butikk, men så sier du jo at det ikke finnes sånt i nærheten. Kjipt, da vet jeg ikke. Har dere store butikker som Ultra, Meny osv? Der kan det jo hende de har, i frysedisken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:34   #4
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Det er en Meny i nabokommunen jeg kan prøve. Er det stort sett Meny som har bredt utvalg i asiatiske matvarer?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:36   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Alle butikker her (nesten) har godt utvalg i asiatisk, men så bor jeg jo veldig sentralt da. På "bygda" har de kanskje dårligere utvalg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:40   #6
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Ok, jeg får prøve Meny'en i nabokommunen og Kiwi og Ica her. Kan de kjevles, hvis de tykke (har hørt at det forskjell i tykkelse)?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:55   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Icaene her i Oslo pleier å ha en slags "internasjonal avdeling" hvor f. eks. Bue Dragon-produkter finnes. De har sånne tynne rispapirdeigflak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:58   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Ica har her hos oss.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:12   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Jeg tror jammen REMA har også jeg.
Ellers har Meny, Mega og Ica godt utvalg av asiatiske produkter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:24   #10
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Da fikk jeg tak i slike "flak" på Meny i nabokommunen. 30 tynne, som var dypfrosset. På Ica hadde de bare slike tykke, som lå i pakker på tolv i hyllen. Disse fikk jeg beskjed om at ikke egnet seg så godt som de tynne.

Jaja, nå er det ordnet, og takk for hjelpen dere


Sist redigert av Virra : 19-01-08 kl 20:09.
Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 18:40   #11
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Hva heter det?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:10   #12
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Hva heter det?

Merket heter "Spring Home", og selve produktet " Tyj spring roll pastry"

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:27   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alle butikker her (nesten) har godt utvalg i asiatisk, men så bor jeg jo veldig sentralt da. På "bygda" har de kanskje dårligere utvalg.

Hrmf. De har ikke wonton-ark (eller hva det nå heter) iallfall. For det trengte jeg i dag og glemte det da jeg var på Kvadrat.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:12   #14
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Takk. Tenkte på produktnavnet, det må da gå an å lage sånt selv? *googler*

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 00:44   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hrmf. De har ikke wonton-ark (eller hva det nå heter) iallfall. For det trengte jeg i dag og glemte det da jeg var på Kvadrat.

Hmm det vet jeg ikke, jeg så bare etter vårrull-ark. De hadde mange forskjellige typer og størrelser.
De ble PERFEKTE! Faktisk akkurat som på vietnamesisk restaurant! Fantastiske vårruller. Jeg har spist meg dårlig. :spy: (om jeg kunne spydd da, noe jeg ikke kan).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 20-01-08 kl 02:12.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 12:53   #16
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Wow - i går skåret jeg mange poeng i heimen, for vårrullene/sambosaene ble "himmelske". Akkurat passe sprø og gylne, med deilig fyll (som for øvrig var sambosafyll)

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:01   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Merket heter "Spring Home", og selve produktet " Tyj spring roll pastry"

Det er disse jeg også brukte i går. Nydelige!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 09:19   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Litt på siden:

Må man ha frityrkoker for å lage vårruller?
Hvis ikke, hvordan gjør man det da?

:lyst på vårruller til middag idag:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:42   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Jeg har ikke frityrkoker, den ble ødelagt for noen år siden. Trenger ikke det, vi bare helte frityrolje (veeeldig sunt, hehe) oppi en stor gryte (ca. 2 liter olje? Kjøpte en sånn billig dunk) og varmet den opp. Piece of cake. Ha et lokk til gryten tilgjengelig i tilfelle brann, men det har jeg aldri opplevd.
Ms. Lee sjekket om oljen var varm nok, tror hun stappet et tre-redskap (MÅ være tre) nedi oljen, og om det freser rundt den er oljen klar (tror jeg).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:45   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Deigflak" til å "pakke" vårruller i?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke frityrkoker, den ble ødelagt for noen år siden. Trenger ikke det, vi bare helte frityrolje (veeeldig sunt, hehe) oppi en stor gryte (ca. 2 liter olje? Kjøpte en sånn billig dunk) og varmet den opp. Piece of cake. Ha et lokk til gryten tilgjengelig i tilfelle brann, men det har jeg aldri opplevd.

Det er akkurat dette jeg er redd for. : pyse:

Sikker på at det ikke går an å steke i vanlig panne bare ?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no