Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den mest allergivennlige maskaraen

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-20, 07:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den mest allergivennlige maskaraen

Jeg har i perioder i livet mitt fått eksem på øyelokket. Der er det ikke så lett å behandle med god krem (hydrokortison skal ikke brukes ved øye). Jeg er ganske sikker på at det ikke bedres av å bruke maskara. Jeg kjøpte en "billig" maskara en gang jeg hadde glemt og den har jeg brukt i en periode fra begynelsen av sommeren og det var ikke lurt. Nå bruker jeg den som har fungert i mange år, men jeg blir ikke kvitt eksemet. Den jeg bruker er Estée Lauder Symptuous Extreme. Jeg prøver å ikke bruke maskara de dagene jeg ikke har videokonferanser, men det har jeg jo stort sett hver arbeidsdag. Jeg vurderer å gå til salong og farge øyevippene ettersom de blir mørkere da enn om jeg gjør det hjemme.

Har du noen skikkelig skikkelig allergivennlig maskara å anbefale (som i tillegg fungere bra som maskara)?

Andre tips? Eksemet synes ikke om man ikke ser etter, men det er litt vondt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 07:47   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Jeg reagerer lett på ting, men ikke akkurat på øyelokket. Men har god erfaring med Idun Minerals https://idunminerals.no/6633/hypoallergisk-sminke/

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 08:07   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Ved allergi ville jeg holdt meg langt unna alt fra helsekost, og alt som har planteekstrakter. Jeg har gode erfaringer med Clinique Lash Power, som fjernes med varmt vann. Den gir ikke ekstrem effekt, men absolutt nok til hverdagsbruk, og hverken drysser eller smitter av.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 08:28   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Jeg foretrekker Clinique High Impact Mascara - og jeg er typen som reagerer på ganske mye sminke, og derfor trenger en hypoallergen maskara. Jeg har prøvd mascara fra andre merker, og da begynner jeg å klø i øynene ganske raskt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 08:44   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Jeg har tendenser til eksem på øyelokket og bruker bittelitt hydrokortisonkrem på øyelokket 1-2 ganger, og da blir det borte. Tror ikke det er «farlig» om det bare er litt? Er det ikke fordi det er tynn hud og at kremen gjør huden tynnere? Men vil tro det er ved fast og mye bruk.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 08:55   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg har tendenser til eksem på øyelokket og bruker bittelitt hydrokortisonkrem på øyelokket 1-2 ganger, og da blir det borte. Tror ikke det er «farlig» om det bare er litt? Er det ikke fordi det er tynn hud og at kremen gjør huden tynnere? Men vil tro det er ved fast og mye bruk.

Man bør visst ikke få hydrokortison i øyet. Det kanskje er flere årsaker, men det kan visst gi stær, men sikkert greit å bruke i korte perioder. Utfodringen er bare at jeg har en lege veldig nær meg som syns at det er dumt å gjøre det når det ikke plager meg mer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:01   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Har du undersøkt om du kan få Elidel eller Protopic til bruk rundt øynene?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:45   #8
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Jeg reagerer også på mye og de jeg har tålt er denne og denne.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 09:45   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Elidel har jeg brukt tidligere og det er en fantastisk krem som jeg syns virker så mye bedre enn hydrokortison! Jeg kastet en jeg hadde for en uke siden, den gikk ut for 8 år siden. Jeg brukte den når jeg bodde i USA, jeg fikk den utskreven av en hudlege da jeg hadde rare utslett som viste seg å være Granuloma annulare som jeg fikk etter borrelia. Når biopsien viste hva jeg hadde så var det ikke noen idé å fortsette med Elidel ettersom den hudsykdommen ikke er så mye å gjøre med, men jeg brukte den litt her og der og den hjalp mot alt jeg hadde. Jeg skal sjekke med lett tilgjengelig lege.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 10:20   #10
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Har ingen ting å komme med, men jeg leste "Den mest allergivennlige MASSAKREN", tror jeg trenger litt mer kaffe..

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 11:45   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Har ingen ting å komme med, men jeg leste "Den mest allergivennlige MASSAKREN", tror jeg trenger litt mer kaffe..

Veldig greit å ha allergivennlige massakere når man vel har en.

Kan man skrive maskara på norsk eller skriver de fleste mascara?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 12:10   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Har ingen tips til maskara, men kan komme med min erfaring med eksem på augelokk.
Usikker på om det var eksem, det kunne også likne psoriasis. Hudlege ga klarsignal til å behandle med Mildison. Som forebyggande kunne eg bruke Mildison ein gong i veka. No gav det seg etter eit halvt års tid hjå meg da.

Sjølv opplever eg fjerning av maskara som større problem enn sjølve maskaraen. Reagerte både på sminkefjernar og sjølve fjerningen.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 14:45   #13
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.


Sjølv opplever eg fjerning av maskara som større problem enn sjølve maskaraen. Reagerte både på sminkefjernar og sjølve fjerningen.

Jeg opplever det samme. Begge de jeg linket til over her lar seg fjerne med vann.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 22:51   #14
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Clinique er den eneste som funker!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 23:27   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Hvis man har godt med vipper, så har jeg observert at ,mage er svært fornøyde med vipperløft og kan droppe maskaraen.

Jeg tåler Dior sine veldig godt, Diorshow Overcurl har jeg brukt de siste årene.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 18:22   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Våger meg til å anbefale det som hjalp på min eksem på øyelokkene.. A vit-pos krem. Den lille gule fra apoteket. Hydrokortison hjalp ikke meg. Men denne er gull.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 16:04   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg reagerer også på mye og de jeg har tålt er denne og denne.

Takk for tips om Jan Thomas-mascaren.
Som 56-åring er vippene mine blitt tørre og å legge mascara er ikke som da man var 25. Men børsten på denne gjorde underverker!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-20, 00:02   #18
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den mest allergivennlige maskaraen

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Takk for tips om Jan Thomas-mascaren.
Som 56-åring er vippene mine blitt tørre og å legge mascara er ikke som da man var 25. Men børsten på denne gjorde underverker!

Så bra du likte den, den er min favoritt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no