Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan oppbevarer du gulosten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-21, 14:22   #101
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.151
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Ikea sin er det uansett tomt for på østlandet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 14:58   #102
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Ok. Easy cheesen har kommet. Virker grei, den. Men er det meningen at den svarte bunnen skal trykkes oppover med makt? Det må såpass med krefter til at jeg føler noe kommer til å knekke. Og kan man kun skyve den oppover? Den ble nemlig stående skjevt første gang (for mye opp på den ene siden) og jeg prøvde å skyve den litt tilbake. Det gikk ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 15:08   #103
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg bruker ikke makt når jeg dytter den oppover. Litt kraft må jeg jo bruke, siden den presses ned av 1 kg ost, men det er lett å dytte den opp.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 15:11   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Min er også litt hard å skyve oppover. Jeg tar ett og ett steg på hver side oppover.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 15:14   #105
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min er også litt hard å skyve oppover. Jeg tar ett og ett steg på hver side oppover.

Ja, det måtte jeg også gjøre. Selv uten ost.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 18:19   #106
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg har eid denne dingsen noen dager og allerede fått et anstrengt forhold til den. Jeg tror muligens den er ørlite skjev i plasten. Det er vanskelig å trykke det svarte oppover. Må bruke makt. Og det er spor på hver side, og det er umulig å få den til å stå beint. I tillegg kan den tydeligvis kun presses oppover og ikke nedover, så jeg må trykke den helt ut hvis jeg først får den skjev i bunn, noe som alltid skjer. For å få den helt ut, må jeg virkelig bruke makt, før den løsner med et smell og jeg står der med oppskrapet arm.

Så var det selve osten. Første gang hadde jeg bare en halvspist ost. Hver gang man skulle skjære, tippet den oppover. I dag puttet jeg for første gang en kilo norvegia oppi. I teorien ville den nok passet perfekt, men som sagt, beholderen er nok ørlite skjev. Jeg presset nedi osten. Med makt. Den fikk plass. Men på veien ned ble ostesidene presset så hardt mot kantene at det var revet ost utover utsiden av beholderen, benken, meg selv og gulvet.

I tillegg er den nå så høy at den ikke passer inn i kjøleskapet før man har spist en del. Eller så må jeg flytte på glasshyllene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 20:01   #107
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jøss, vi hadde ikke noe problem med 1 kg brunost.
Syns også den svarte kan være hard å dytte på, men ikke så hard. Men jeg har fått retta opp i skjev bunn ved å bare presse på ene siden.
Du kan jo ta kontakt med de å forklare at du tror den er skjev.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 20:07   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Det høres ikke riktig ut, Hya. At du ikke kan presse den ned er sånn den er, men det andre høres ut som feilproduksjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 20:08   #109
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Den er ikke SÅ skjev. Ikke sånn at jeg gidder å klage. Jeg retter også opp bunnen ved å dytte på motsatt side, men da fyker den to hakk opp og problemet er likt. Så fortsetter det i samme stilen, og til slutt må jeg bare ta den ut (det hater jeg aller mest) og starte på ny.

I rettferdighetens navn var gulosten 1,1 kg, sier mannen her. Så den var kanskje litt stor. Men nå står den limt fast nedi der. Har ikke prøvd å dytte den opp ennå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 20:11   #110
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det høres ikke riktig ut, Hya. At du ikke kan presse den ned er sånn den er, men det andre høres ut som feilproduksjon.

Hm, ja, kanskje jeg skal kontakte dem?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 20:29   #111
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Ut fra deres erfaringer her, så er jeg fortsatt utrolig fornøyd med min plastpose til osten.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 20:51   #112
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ut fra deres erfaringer her, så er jeg fortsatt utrolig fornøyd med min plastpose til osten.

Det er vel bare én som har dårlig erfaring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 21:05   #113
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Vi spiser lite ost egentlig og det ender alltid med at hvitosten dukker opp bakerst i kjøleskapet, bare som muggost. Og brunosten lider nesten samme skjebne, men den tørker inn. Så nå har jeg skaffet to EC og foreløpig virker det bra iallfall. Ingen treghet eller slark og jeg husker fra dag til dag at vi har ost.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 21:08   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg er fortsatt strålende fornøyd med Easycheesen, og vi er vel på femte ost siden jeg kjøpte den. Fungerer helt knirkefritt, og så mye bedre enn plastpose.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 21:15   #115
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Har også kjøpt en, syns den fungerer veldig bra.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 21:44   #116
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel bare én som har dårlig erfaring.

Ja, det kan nok hende det var Hyacinth sin mindre gode erfaring jeg leste..
Jeg så faktisk reklame for denne dingsen før jul, og ble litt fascinert.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 21:49   #117
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg har sett reklame for den for lenge siden, og tenkte vel egenlig en kombinasjon av at den så lur ut, og at den virket unødvendig.

Vi er pose-folk og kiloen varer ikke så lenge at den rekker forsvinne bakerst noe sted, kjøper ny ost nesten hver uke. Kjøpte en kilo brunost også nå til helga, de varer lenger og vi pleier ha halvkiloen, men det har gått så mye i det siste at jeg tok en stor (så klassisk for mine unger, da er det vel ingen som ksal ha brunost på et halvår)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 21:51   #118
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel bare én som har dårlig erfaring.

Her lukter det poll. 😂

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-21, 22:17   #119
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg vil jo gjerne like den, da. Har ikke gitt helt opp ennå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 00:16   #120
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg erveldig fornøyd med de to vi kjøpte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no