Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sammenslåingen av Elixia og SATS

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-14, 13:43   #1
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

I følge hjemmesiden finnes den for Windows.

http://www.sats.no/nyheter/booking/

Ja, det er den gamle SATS-appen, sist oppdatert for to år siden. De andre OS'ene har nye apper, SATSElixia. Jeg kan logge inn og se bookinger med appen, ikke booke eller noe annet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 14:55   #2
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Hm. I følge appen og Min trening/kalender har jeg trent masse styrketrening. Datoer for trening stemmer så jeg da registreres vel hvert "pip" med medlemskortet som styrke da?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 15:02   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Hm. I følge appen og Min trening/kalender har jeg trent masse styrketrening. Datoer for trening stemmer så jeg da registreres vel hvert "pip" med medlemskortet som styrke da?

Ja, når du logger deg inn uten å være på en time registreres det som styrketrening. Tror det skal være mulig å endre det, men husker ikke helt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 18:16   #4
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

De endrer jo ting hele tiden.

Konkurransetilsynet hadde visse krav for at de skulle få lov å slå seg sammen. Skulle gjerne sett hva de informerte dem.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 10:19   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Har du fått svar, Adrienne?

Nå ser det ut til at man kan trene på alle sentre (både gamle Sats og Elixia, med unntak av Prioritysentrene) med vanlig City-medlemsskap. Det er jo ikke lenge siden man måtte ha nordisk / prioritymedlemsskap for dette. Jeg blir helt matt over hvor elendig de har kommunisert ut dette til kundene sine.

Sitat:

City
For deg som ønsker et stort treningstilbud med tilgang til alle sentre i din by/region. Se din pris lenger ned på siden.
HVOR KAN JEG TRENE?

Tren på alle senter i en valgt region. Med unntak av våre Priority sentre SATS Bislett, ELIXIA Colosseum og ELIXIA Røa (åpner 1. kvartal 2015).

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 11:53   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Sats Priority er noe annet enn Sats Nordic All In i den forstand at det siste ikke har utvidede bookingrettigheter, men har ellers tilgang overalt, inkludert prioritysentre. Til 40 kroner mindre i måneden.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 11:19   #7
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Noen som vet om de gamle abonnementene fortsatt eksisterer? Jeg studerer ikke nå så jeg må bytte, men er ikke interessert i å betale 600 kr for å kunne trene på sentre jeg aldri kommer til å bruke.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 12:19   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Og så lærte jeg idag at om du står på venteliste, så kan selvsagt følge med og se hvor mange små rosa personer som venter foran deg på listen. MEN: Om du IKKE har fått time innen en time før start, så er du fucked. Da har du ikke mulighet til å avbestille ventelisteplassen din, og du er faktisk nødt å dra på senteret og stå der ti minutter før timen og få en eventuell plass - eller ikke! - for ikke å få no-show. Utrolig teit!

Jeg skulle trene idag lørdag kl 0940, og sengen var så myk og god at jeg ikke hadde veldig lyst å kle på meg treningsklær for å dra ned der for eventuelt å få beskjed om at det ikke var plass til meg.

Men jeg dro, og fikk plass, har trent og er generelt veldig glad i SE akkurat nå. Men både jeg og skrankefolkene var enig i at ventelistefunksjonaliteten var dødteit. Man burde virkelig ikke få no-show om man ikke møter til en mulig ventelisteplass.



Adrienne vet bedre enn dette. (se under)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 06-09-14 kl 14:07.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 12:22   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og så lærte jeg idag at om du står på venteliste, så kan selvsagt følge med og se hvor mange små rosa personer som venter foran deg på listen. MEN: Om du IKKE har fått time innen en time før start, så er du fucked. Da har du ikke mulighet til å avbestille ventelisteplassen din, og du er faktisk nødt å dra på senteret og stå der ti minutter før timen og få en eventuell plass - eller ikke! - for ikke å få no-show. Utrolig teit!

Jeg skulle trene idag lørdag kl 0940, og sengen var så myk og god at jeg ikke hadde veldig lyst å kle på meg treningsklær for å dra ned der for eventuelt å få beskjed om at det ikke var plass til meg.

Men jeg dro, og fikk plass, har trent og er generelt veldig glad i SE akkurat nå. Men både jeg og skrankefolkene var enig i at ventelistefunksjonaliteten var dødteit. Man burde virkelig ikke få no-show om man ikke møter til en mulig ventelisteplass.

Nei, man får vel ikke no show hvis man ikke har fått plass når det kun er en time igjen.

Opprinnelig lagt inn av Sats bookingregler

Hvis du står på ventelisten når det er mindre enn én time igjen til timen starter, og du får plass, regnes ikke dette som manglende avbooking. Du blir varslet per e-post dersom du får en bookingrestriksjon.

Så du kunne blitt i senga.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 14:06   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nei, man får vel ikke no show hvis man ikke har fått plass når det kun er en time igjen.



Så du kunne blitt i senga.

Jøss, så ufattelig kunnskapsløst av neket i resepsjonen...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 14:48   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jøss, så ufattelig kunnskapsløst av neket i resepsjonen...

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 16:36   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jøss, så ufattelig kunnskapsløst av neket i resepsjonen...

Du får printe ut reglene, ta dem med til Elixia og slå henne i hodet med. Men nå skal det sies, til Elixia sitt forsvar, at dette opprinnelig er Sats sine bookingregler som har blitt tredd nedover hodet på Elixia, så det er kanskje ikke så rart om de ikke har fått reglene helt innunder huden.

Jeg har for første gang benyttet meg av at jeg nå har tilgang til både Sats og Elixia og har hatt min første Elixiatrening. Det føltes litt som om jeg gikk over til fienden.

Senteret var helt greit, litt andre apparater og sånt og for en som er lite glad i endring så er jo ikke det bra.

Men: Lite folk til å være lørdag, veldig hyggelig jente i resepsjonen, gratis parkering og nærmere hjemme enn Sats, så jeg tror jeg blir en gjenganger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:41   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.903
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

SATS appen informerte om siste sjanse for bedriftskunder å oppgradere. Ja, men til hva? Det viste seg å være oppgradering til prioritet som var tilbud om nærsenteret pluss Colloseum, Røa og Bislett for et tillegg på 100,- pr mnd. Eller alle senter for 160,- mer pr måned.

Begge bedriftsavtalene jeg kan bruke var nå 10% avslag. Ikke 20% som i mai. Jeg kjente jeg ble skikkelig sur. .

Jeg ser nå ikke forbrukernes fordel av sammenslåingen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 13:39   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Idag hadde jeg ikke booket fordi timen sjelden er full og jeg vil ikke måtte være der ti minutter før, med parkeringsforholdene må jeg beregne veldig mye ekstra tid da. Jeg kom vel syv minutter i forveien, og da fikk jeg ikke lenger skrive ut billett fra automaten men måtte henvende meg i resepsjonen. Det tror jeg kan bli et irritasjonsmoment.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-14, 15:02   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

:flirer:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 21:29   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Jeg har gått over til Icon og er faktisk veldig fornøyd med det. De samme instruktørene som jeg liker så godt, lyseblå vegger istedet for de skjærende knallgrønne, litt billigere, gratis PT-timer og superbra service.

Klart sammenslåingen ikke er til fordel for kundene, det var nok aldri meningen, heller.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:05   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.903
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Klart sammenslåingen ikke er til fordel for kundene, det var nok aldri meningen, heller.

Forbrukerrådet er opptatt av at fusjonering ikke er til ulempe for forbruker. Det er mulig at SATSElixia nå har så dårlig økonomi at de har fått lov til å øke prisene i markedet, selv med en markedsandel av treningskjeder på kanskje 70% forsiktig antatt, sikkert mer i Oslo.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:47   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Forbrukerrådet er opptatt av at fusjonering ikke er til ulempe for forbruker. Det er mulig at SATSElixia nå har så dårlig økonomi at de har fått lov til å øke prisene i markedet, selv med en markedsandel av treningskjeder på kanskje 70% forsiktig antatt, sikkert mer i Oslo.

Men hele avtalen med betenkninger fra konkurransetilsynet, er jo ganske merkelig sett utenfra. I avtalen heter det bla at i de sentrene man er pålagt å selge, skal kundene være med. det er jo en merkelig greie fordi kundene jo har skrevet kontrakt med enten SATS eller Elixia tidligere, og det er helt merkelig at konkurransemyndighetene synes det er greit at kundene skal følge med på lasset. I mitt tilfelle hadde jeg Premium-Elixia-medlemskap, som ga meg rett til å trene på alle sentre. Likevel ble jeg med på lasset over til ICON, fordi jeg hadde underskrevet kontrakten min på et av sentrene som ble solgt. ICON ( i hvert fall mitt senter) har latt alle som ønsker det, si opp sine kontrakter der for å gå over til SATSElixia igjen når de har bedt om det, men i utgangspunktet sa alstå avtalen at kundene ble med i overdragelsen. Jeg synes for så vidt at det er helt merkelig at den avtalen faktisk er lovlig, og jeg hadde nok kjørt den via forbrukerombudet dersom jeg hadde ønsket å bytte og ikke fått lov til det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 10:05   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Forbrukerrådet er opptatt av at fusjonering ikke er til ulempe for forbruker. Det er mulig at SATSElixia nå har så dårlig økonomi at de har fått lov til å øke prisene i markedet, selv med en markedsandel av treningskjeder på kanskje 70% forsiktig antatt, sikkert mer i Oslo.

Det er konkurransetilsynet, og ikke forbrukerrådet som har innsigelser i slike prosesser. Og nettopp for å forhindre at de får for stor markedsandel innenfor sine markedsområder måtte partene i saken i forkant av sammenslåingen kartlegge hvilke sentre de måtte selge for å i det hele tatt få lov.

Hvordan konkurransetilsynet har lov til å pålegge kundene å følge med på lasset er et helt annet spørsmål. Men jeg antar at det hadde blitt like mye rabalder om man hadde blitt "pliktig" til å fortsette å være medlem på SatsElixia etter sammenslåingen hvis nærsenteret ditt plutselig tilhørte en annen kjede.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 10:19   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvordan konkurransetilsynet har lov til å pålegge kundene å følge med på lasset er et helt annet spørsmål. Men jeg antar at det hadde blitt like mye rabalder om man hadde blitt "pliktig" til å fortsette å være medlem på SatsElixia etter sammenslåingen hvis nærsenteret ditt plutselig tilhørte en annen kjede.

Jeg tror de (tror at de) valgte minste motstands vei. Skulle de gjort det beste for kundene så burde alle medlemmene på de sentrene som skulle selges fått spørsmål om de ville bytte til et annet SATSElixia senter eller bli med over til nytt senter, men det ville skapt ekstremt mye mer arbeid for dem. I stedet har de valgt en strutsemetode, som er å ikke si noe, ikke bemanne opp kundesenteret og dermed få altfor mange henvendelser fra sinte kunder som de ikke rekker å svare på og har ignorert sure medlemmer etter aller beste evne.

Det har virkelig vært en elendig gjennomført fusjon når det gjelder kommunikasjon og planlegging av kommunikasjon. Jeg tror de hadde vunnet mye på å være mye mer ærlige med kundene, både om hva som kom til å bli følgene av en fusjon og hvilke priser og medlemsskap de kom til å tilby fremover. Jeg føler det som at de har forsøkt å lure oss til å gå inn på avtaler som man ikke helt visste kom til å bli bedre eller værre, dette med Nordic All In kontra Premium har vært ett av de temaene hvor de hadde vunnet mye på å bare si sannheten.

En annen ting som irriterer meg er at de hele tiden frem til fusjonen var et faktum kommuniserte at det kom ikke til å bli en fusjon, det ville være "business as usual" for både Sats og Elixia, mens de samtidig må ha planlagt fusjonen for plutselig var alle kunderettede IT-systemer blitt felles og det er virkelig ikke en jobb som skjer "over natta".

Jeg håper de ikke har brukt haugevis med penger på et konsulentselskap til å hjelpe seg i dette arbeidet, for i så fall burde de kreve pengene tilbake, for makan til dårlig håndtverk skal man lete lenge etter.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no