Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-18, 15:58   #41
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg svarte ut fra det jeg erfarer folk vil høre på. Jeg har en helt annen spilleliste jeg kunne ønske ble spilt på fest.

King Kunta, Humble, Money Trees - Kendrick Lamar
I’m Shipping Up To Boston, Rose Tattoo - Dropkick Murphys
Beautifully Unconventional, Don’t Delete the Kisses - Wolf Alice
Ain’t No Rest For The Wicked, Cold, Cold, Cold - Cage The Elephant
Feels Like Summer, This Is America - Childish Gambino
Americans, Screwed - Janelle Monáe
Love Is For Loosers, Taxi Driver - The Longshot
Girls - Rita Ora, Cardi B, Bebe Rexha
Bartier Cardi, Be Careful - Cardi B
Don’t Give In - Snow Patrol
On Top Of The World mm - Imagine Dragons
Recovery, Photosynthesis - Frank Turner
Filthy, Man of the Woods, Say Something - Justin Timberlake

Og litt mer rock inn, så hadde jeg vært rimelig fornøyd på en fest.

På denne lista di er det berre Justin Timberlake og Snow Patrol eg har hørt om

Forrige veke spelte Alan Walker på festival her i byen og eg var virkelig forundra over at en countryartist var på en sånn ungdomsfestival

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 15:59   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Jeg vet ikke om jeg definerer Karpe Diem som ny musikk heller. De har jo tross alt vært artister i over 15 år, og jeg hører på alt de har gitt ut.

(Knerten og jeg er helt ekstreme Karpe Diem-fan. Knerten vekket litt oppsikt da vi var på festival i fjor sommer og han kunne ALL tekst på samtlige låter som ble spilt. Sikkert også fordi han ser enda litt yngre ut enn han er. I fjor hadde klassen hans om dikt i norsken, og alt han valgte å skrive var deler av tekster fra låtene deres eller tolkninger av låtene deres. Han er jo av typen som går veldig opp i ting, og jeg begrenser han ikke på akkurat dette.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 16:00   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det finnes jo ny musikk i alle sjangre.

Jeg tenkte mer på om du tenker «ny musikk» som i sjangermessig nytt og nyskapende eller om du tenker nytt basert på dato for utgivelse.
Jeg hører begrepet brukes om begge deler.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 16:30   #44
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Jeg tenker ny musikk som musikk utgitt/produsert? i det siste året, f.eks. Marauder, albumet til Interpol som kom nylig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 16:30   #45
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Karpe har ikke ny musikk, siden deres siste album kom i 2016. Gir de ut et nytt album, er det ny musikk. Sånn definerer jeg ny og gammel musikk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 16:51   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tenkte mer på om du tenker «ny musikk» som i sjangermessig nytt og nyskapende eller om du tenker nytt basert på dato for utgivelse.
Jeg hører begrepet brukes om begge deler.

Jeg bruker det også om begge deler. Jeg vil ikke si at Roxette, Rolling Stones og U2 er ny musikk, selv om de skulle finne på å gi ut et album nå. Samtidig finnes det artister som har holdt på siden samme årstall som gir ut musikk som jeg kan kalle ny. Det er noen nyanser der det er vanskelig å forklare. Det trenger ikke være helt nyskapende, men ha et relevant sound.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 17:03   #47
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Jeg blir fest-happy av å spille Mika og Violet Road.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 17:04   #48
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bruker det også om begge deler. Jeg vil ikke si at Roxette, Rolling Stones og U2 er ny musikk, selv om de skulle finne på å gi ut et album nå. Samtidig finnes det artister som har holdt på siden samme årstall som gir ut musikk som jeg kan kalle ny. Det er noen nyanser der det er vanskelig å forklare. Det trenger ikke være helt nyskapende, men ha et relevant sound.

Det er litt sånn jeg også tenker.
I trønderrockens rike kommer det stadig nye låter. «Ny musikk» er likevel ikke en betegnelse jeg vil bruke om det som kommer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 17:05   #49
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bruker det også om begge deler. Jeg vil ikke si at Roxette, Rolling Stones og U2 er ny musikk, selv om de skulle finne på å gi ut et album nå. Samtidig finnes det artister som har holdt på siden samme årstall som gir ut musikk som jeg kan kalle ny. Det er noen nyanser der det er vanskelig å forklare. Det trenger ikke være helt nyskapende, men ha et relevant sound.

Jo, jeg bruker jo uttrykket ny musikk om den type musikk også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-18, 17:58   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sanger vil du skal være på spillelisten på fest?

Jeg skiller nok mellom nye sanger/plater og ny musikk. Litt som Tally, antagelig. Jeg vil i hvert fall kunne anklage noen for ikke å høre på ny musikk, selv om yndlingsartisten deres har gitt ut plater siden 70-tallet som har mer eller mindre samme form og innhold.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no