Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-18, 07:04   #21
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Min mor fikk i gave at jeg stakk innom... Har ikke somlet meg til fysisk gave. Vi er så dårlige på slikt og mor bryr seg seriøst ikke, men er jo litt dårlig. Hun trenger ingenting og bruker null kosmetikk. Hun har god råd og kjøper seg det hun trenger selv så det blir nok blomster.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 08:07   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Jeg er sikkert i noenlunde samme aldersgruppe som din mor, og jeg hadde bl.a. likt å få:

Løpeklær
Tynne ullsokker
Gatekunst av spesifikke kunstnere
Ny DNT lakenpose
Tynne ullgensere fra Lanullva e.l.
Gavekort på NSB og Kystbussen
Gavekort på Løplabbet
Vellagret parmesan
God balsamico
Middagsinvitasjon
Et stort og flott eksemplar av en gullkulekaktus
Et smart etui til rundpinner

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 08:19   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Min mor unner seg aldri noe nytt i kjøkkenutstyr og selv om hun synes at det er råflott å bytte ut skjærefjeler fra 70 tallet med noe nyere, så blir hun glad når hun får det i gave. så hun får nytt og pent kjøkkenutstyr av meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 08:38   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.976
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Moren min blir glad for ting som gir orden når man pakker koffert, reiseeffetkter, ullsjal/poncho, billetter, og jeg har kjøpt en del gode skarpe kjøkkenkniver til henne, hun har mange som er gått ut på dato.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 08:45   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Mamma blir i grunnen glad for det aller meste, så hun er egentlig lett å kjøpe gave til.

Det kan gjerne være "ufornuftige" gaver, som man ikke nødvendigvis trenger, men som er stas likevel. Gjerne noe innenfor:

Kunsthåndtverk eller husflid, som håndlagde, litt spesielle kopper, fat, lysestaker etc (liker bedre håndlaget og unikt enn "merkedesignvarer"), håndvevde linduker, fine lys og servietter m.m. Hun har et ganske lite hus, og har mye fra før, men blir alltid glad for noe nytt, og er flink til å bytte ut og sirkulere på hva hun har stående framme.

Klær, som skjerf, hansker m.m., særlig hvis det er noe unikt og håndlaget der også, eller med litt spesielle farger som skiller seg litt ut fra kjedebutikkene, men kan finne noe der også, jeg kjenner smaken hennes. Morsomme sokker, som Happysocks liker hun også.

Smykker - gjerne litt spesielle.

Kosmetikk, som kremer, sminke, parfyme, en god dusjsåpe etc,

Tur- og sportsklær eller -utstyr, hun er gald i å sykle, og går tur med hundene i all slags vær.

Opplevelser, som teater eller restaurantmiddag.

Det hun ikke ønsker seg er gavekort eller penger. Hun er typen som foretrekker en personlig gave, selv om hun får noe som hun ikke nødvendigvis har bruk for, eller treffer akkurat hennes smak, framfor å måtte gå ut og skaffe seg gaven sin selv. Og heller ikke overdrevent praktiske gaver, som en kasse med "vanlige" matvarer eller en ny røykvarsler. Men hun blir glad for mat som er litt luksus da, som god sjokolade, en flaske god vin, selvlaget rakfisk, lokalmat fra bondens marked, slike ting.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-09-18 kl 08:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 11:02   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Ting som blir slitt ut, ja, som turjakke, sitteunderlag, kjøkkenutstyr eller hva hun nå liker å drive med. På den alderen har man jo gjerne hatt mye av utstyret i over 30 år, så det kan være fint med noe nytt, både fordi det gamle er gammelt og fordi det finnes nye ting som er bedre enn de gamle - turutstyr som er lettere å bære, for eksempel.

Svigermor har fått veldig svake hender og armer med årene, og vi har kjøpt ting som veldig lett stekepanne til henne, og en sånn dings til å skru opp syltetøyglass med. (Men de pene gryteklutene har hun ikke hjerte til å bruke, så de henger til pynt. )

Min mor får vanligvis bøker av oss, det har også den fordelen at det er lett å sende i posten og lett å bytte. Men skjerf og smykker er også fint, og jeg vet om glass og kopper hun kunne tenke seg; de er bare så upraktiske å sende.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 12:27   #27
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

I tillegg til ting som bøker og klær blir min mor glad for serier på DVD, både gjensyn med gamle serier fra 70-80-tallet og nyere ting jeg tror hun kan like.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 13:14   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Noe å gjøre, noe å spise eller noe man har lager selv. Mamma har regler.

Neket har en klok mamma - les; der er jeg, også

Ellers synes jeg forslaget til GinaK om å arrangere selskapet for mamma var en tipptopp ide, for de som har mulighet, det skal jeg prøve å huske på til barna gror til og flytter ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:29   #29
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Tusen hjertelig for alle innspill! Jeg endte med en Kari traa ulltrøye av sesongens nye farger, og håper den faller i smak (hvis ikke kan jeg arve den...).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:30   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville din mor blitt glad for i bursdagsgave?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Tusen hjertelig for alle innspill! Jeg endte med en Kari traa ulltrøye av sesongens nye farger, og håper den faller i smak (hvis ikke kan jeg arve den...).

Det hadde min mor blitt glad for. Takk for tips til julegave! (til kommende bursdag blir hun 70, så da får hun en "ekstraordinær" gave i år).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no