Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 11:11   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så bra!! Jeg jobbet jo i Life i 5 år, og fikk FANTASTISKE tilbakemeldinger på både EyeQ og Efalex i forhold til dette med ADHD, og også lese- og skrivevansker. Ofte er dette symptomer på fettsyremangler, noe mange ikke er klar over, og det kan fort rettes opp med de riktige tilskuddene (i store nok doser).
Kosthold og tilskudd har også vist seg svært bra når det gjelder autisme. Skal se om jeg kan søke frem noe informasjon om dette, for det er uhyre interessant. Hvete- og melkeprodukter var visst verstingene, sammen med sukker.

Jeg har en venninne med en sønn som har autisme,ganske tung sådan
Han har i hele sitt liv levd sukkerfitt og har oppnådd mye bedre resultater enn forventet

Jeg er så bevisst på dette med kosthold, og før vi i det hele tatt fikk diagnosen på vår sønn, begynte jeg å bygge opp reservene hans med EYE Q.
Startet med 6 tabletter daglig i 12 uker, og nå er vi nede i 2 pr.dag
Pål Zeiner begynye å følge dette midtveis i de 12 ukene, og ville ikke (noe ikke jeg ønsket heller) å sette han på andre medisiner
Skolen har også fulgt dette og notert på skjema hvilke utrolige resulater dette har gitt

T.o.m mobbingen har gitt seg, fordi sønnen vår er ikke på langt nær så irritabel og lett å fyre opp som tidligere
Konsentrasjoen er bedret betraktelig, noe som igjen gjør positive utslag m.h.t.Dysleksien hans

M.a.o. kosthold er særdeles viktig

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:11   #22
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Unnskyld min dårlige sammenligning. Men dere skjønte hva jeg mente, eller skal jeg uttrykke meg på en annen måte?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:11   #23
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men samtidig, jo jeg synes synd i foreldre som har barn med ADHD og lignende diagnoser. Jeg unner ingen foreldre å ha syke barn.

Men jeg klarer ikke ta klaging og surking seriøst når de samtidig som de klager over at ting er vanskelig, ikke prøver enkle grep for å se om hverdagen kan bli lettere.

Det blir som å sitte i en stol på torsdag formiddag i en skitten og utvasket joggedress, drikke cola og spise potetgull og klage over at man er tjukk og ser ut som et dass.

Man kan vel ikke helt sammenligne det å gjøre ting for seg selv om det å skulle ta seg av et barn. Et barn er prisgitt foreldrenes avgjøreser, mens ingen tjukke mennesker faktisk ØNSKER å være tjukke. Er nok litt mer komplekst enn som så.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:12   #24
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Unnskyld min dårlige sammenligning. Men dere skjønte hva jeg mente, eller skal jeg uttrykke meg på en annen måte?

Tilgitt

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:13   #25
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Me too!!!

EYE Q (Omega 3 og 6 fettsyrer) har en helt utrolig effekt sammen med minimalt med sukker hos oss.
Vår gutt er 12 år og har ADHD, men er ikke hyperaktiv, har bare konsentrasjonsproblemer i tillegg til Dysleksi

Han får lørdagsgotterier på lik linje med de andre her i huset, men vi holder oss til melkesjokolade og potetgull til alle

Faktisk er hans resultater med alt dette så bra,at Pål Zeiner vurderer å skirve en rapport om det

Så godt å høre at det går så bra

Vår gutt er hyperaktiv,men er blitt roligere med årene og Eye Q har også hjulpet,syns jeg. Men han har ingen problemer med skolearbeidet.Han har 4,5 i snitt og alle lærerne han har er veldig imponert og PPT og BUP sier det er veldig sjeldent at AD/HD barn gjør det SÅ godt faglig.Det er viktig for ham å ha noe han ser han mesterer bra og han er også aktiv innen motorcross.Viktig at de hyperaktive barna har en idrett de kan få ut all energien sin i.
Vi køper også bare ren melkesjokolade og chips til ham til lørdagskosen.Mye sukker er IKKE bra,nei.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:14   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men samtidig, jo jeg synes synd i foreldre som har barn med ADHD og lignende diagnoser. Jeg unner ingen foreldre å ha syke barn.

Men jeg klarer ikke ta klaging og surking seriøst når de samtidig som de klager over at ting er vanskelig, ikke prøver enkle grep for å se om hverdagen kan bli lettere.

Det blir som å sitte i en stol på torsdag formiddag i en skitten og utvasket joggedress, drikke cola og spise potetgull og klage over at man er tjukk og ser ut som et dass.


Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig! Det kan overhodet ikke sammenlignes.

Iset hvorfor kan det ikke sammenlignes? Fordi at i Sitrons tilfelle er det foreldrene som ikke kan ta seg av barna på det de fleste mener er en optimal måte, mens i ingrid-lille sitt tilfelle så er det en voksen som ikke kan ta vare ¨på seg selv? *venter oppriktig på en diskusjon omkring dette*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:15   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Jeg skjønte hva du mente, ingrid-lille, men jeg syns bare ikke det er sammenlignbare tilfeller.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:15   #28
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Også ser jeg at Pastill kom meg litt i forkjøpet, men om dere orker utdype hadde jeg satt pris på det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:15   #29
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Kos dere i formiddag jenter, dette ser ut til å kunne ta av. Synd å måtte dra nå.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:16   #30
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

"Så synd. Har du prøvd å holde barnet unna sukker? Nei, barnet liker bare syltetøy og frokostblandinger."

Jeg klarer bare ikke syns synd på foreldrene jeg. Jeg er nok veldig slem.

5 åringen her i huset, som ikke har ADHD, blir VELDIG vanskelig å ha med å gjøre etter en slik frokost.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:17   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

*venter oppriktig på en diskusjon omkring dette*

Da kan du lage din egen tråd om dette.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:37   #32
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da kan du lage din egen tråd om dette.

Oi, sorry.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:47   #33
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Ja, du er skikkelig slem.

Det er veldig forskjellig hva som "gjelder" for det enkelte barn. Jeg vet om ADHD-barn som godt kan spise sukker, men som blir helt ute av kontroll hvis de får i seg diverse tilsetningsstoffer, kunstig søtning og kunstig farge, for eksempel.

Forøvrig har jeg et barn som grenser til ADHD-diagnose (litt for ung ennå til å avgjøre) og for dette barnet virker det som h*n blir mer urolig hvis sukkerinntaket blir for lavt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:48   #34
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Jeg er enig med HI til Sitron

Syntes synd på barnet som må lide. Det hadde sikkert blitt et lite slag om syltetøyet, men vil tro det hadde vært verdt det. Det er enkelte ting man som foreldre må ta tak i for barnets skyld.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:57   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

for dette barnet virker det som h*n blir mer urolig hvis sukkerinntaket blir for lavt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:59   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Høres ut som diabetes.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:08   #37
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Rart. Selv har jeg opplevd at folk synes jeg er slem fordi jeg regulerer barnet mitt sitt kosthold.

Vi snakker her om et barn med både ADHD og overvektsproblematikk. Og reguleringen er heller ikke fanatisk. Bare grovt brød fremfor loff, frukt fremfor søtsaker, Nugatti kun til jul, påske osv. Men også lås på kjøleskapsdøra, pga. nattspising og manglende impulskontroll. Lås på kjøleskapsdøra og fulle fruktfat.

Når det gjelder ADHD sier man jo at det med kosthold er en myte, så det er mulig det ikke henger sammen, men mitt barn er jo ikke bare et "ADHD-barn". Så uansett hvilken sammenheng ser jeg at han ikke fungerer så godt hvis det blir for mye raske karbohydrater, og forholder meg til det.

Men man kan også se ham på McDonalds innimellom. De som ser han da, vil muligens tenke sitt uten å ha peiling på hvordan resten av kostholdet ser ut.

Anyway: Om man ikke gjør noe annet, så kan det kanskje være verdt et forsøk å prøve Eye-Q-kapslene. Om det så tas ved siden av brødskivene med syltetøy.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:14   #38
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Hadde ikke tid til å skrive noe mere for drosjen kom for å hente junior.

Men synes synd på barnet av den grunn at foreldrene er egoister virker det som, da de ikke prøver en sukker fri diett på sitt barn med adhd.

Håper det var oppklarende nok for deg Sitron?

Jeg liker ikke ordet diett, jeg. Eller "sukkerfri".
Jeg tror de aller, aller fleste kommer langt med helt normale retningslinjer.

Godteri på lørdager, mindre halvfabrikata, fisk et par ganger i uka, mer frukt og grønt osv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:30   #39
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men samtidig, jo jeg synes synd i foreldre som har barn med ADHD og lignende diagnoser. Jeg unner ingen foreldre å ha syke barn.

Men jeg klarer ikke ta klaging og surking seriøst når de samtidig som de klager over at ting er vanskelig, ikke prøver enkle grep for å se om hverdagen kan bli lettere.

Det blir som å sitte i en stol på torsdag formiddag i en skitten og utvasket joggedress, drikke cola og spise potetgull og klage over at man er tjukk og ser ut som et dass.

Jeg tror veldig mange ikke tar med i beregningen at veldig mange foreldre som har barn med ADHD og lignende opplever å føle utbrenthet på kroppen. Er man utslitt kan selv de enkleste og mest nyttige endringene virke uoverkommelige. Noen ganger kan kraftløsheten, motløsheten og resignasjonen være så tilstede at man nesten ikke makter det man allerede gjør.

Selv om det er lurest sånn og slik.

Det er også greit å ha i bakhodet at familier som lever med en eller annen form for sykdom/funksjonshemming ofte opplever å bli pepret med gode råd om alt fra homeopati til juling. Er man sliten og stuck i utmattelsen er det kanskje ikke like greit å sile.

Veldig ofte er det ikke omsorgen for barnet som er det slitsomme. Det er alt det rundt. Søknader, ansvarsgruppemøter osv. osv. Noen ganger må man velge mellom å bruke de kreftene man har på å stille opp administrativt (møter, papirer, legebesøk, skjema) eller å jobbe med barnet. Ofte kan det å prioritere det administrative på sikt gi avlastning og økonomisk rom for å følge opp barnet bedre. osv.

Jeg forsvarer ikke at man ikke gjør lure ting. Jeg ville bare si noe om at ting som virker så lettvint sett fra utsiden kanskje ikke er det. At noe som ville vært overkommelig for oss og dermed også egoistisk å la være å gjøre kanskje er noe annet for andre.

Dette er en av de virkelig viktige grunnen til at avlastning og andre støtteordninger + velvilje fra samarbeidspartnere som skole etc. betyr mye for barnet. For når de andre tingene faktisk fungerer så gir det mer spillerom for foreldrene å faktisk fokusere på sin oppgave.

Å ha et funksjonshemmet barn med alt det administrative ekstraarbeidet det kreves betyr rett og slett at man har et barn som trenger en mer enn vanlige barn og at man selv som foreldre ofte blir mer bundet opp av de administrative arbeidet og dermed har mer man skal gjøre på mindre tid og krefter.

Om man virkelig vil løse problemer er dette en viktig ting å ha i bakhodet før man omtaler en særdeles vanskelig situasjon og utifra egne forutsetninger.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:26   #40
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"

Veldigt sant det du skriver kie.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no