Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det "rareste" du har spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 21:10   #41
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Hund & Esel.

Ellers er det jo kjempefreaky for meg som utlending å spise hvalkjøtt. Når jeg forteller det "hjemme" får jeg omtrent de samme reaksjonene som om jeg hadde sagt at jeg hadde drept og helstekt selveste Free Willy.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:24   #42
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Har 8-9 tørka reinsdyrhjerter liggende i fryseren. Det er kjempegodt!!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:52   #43
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hund & Esel.

Ellers er det jo kjempefreaky for meg som utlending å spise hvalkjøtt. Når jeg forteller det "hjemme" får jeg omtrent de samme reaksjonene som om jeg hadde sagt at jeg hadde drept og helstekt selveste Free Willy.

Akkurat den samme reaksjonen har jeg fått fra amerikanske venner. Enten har det vært stakkars Willy, eller stakkars Keiko.

Og stakkars Rudolf, da de hørt at vi spiste reinsdyrsteik til jul.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:29   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Meitemark. Rå. Flere ganger.

Men jeg var åtte år gammel altså, og cashet stort inn på veddemålene!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:33   #45
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Meitemark. Rå. Flere ganger.

Men jeg var åtte år gammel altså, og cashet stort inn på veddemålene!

:urk:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:40   #46
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Meitemark. Rå. Flere ganger.

Men jeg var åtte år gammel altså, og cashet stort inn på veddemålene!

hihi.. deilig! Lillebroren til venninna mi hadde fått en sånn stor lakris av mora, og hadde mista den.. husker han gikk å kikka... og fant en stor svart snegle - og tok en stor bit!! hihi

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:00   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg har arvet min fars store skepsis til rar mat... så det rareste jeg har spist, er hest...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 03:36   #48
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg er en matpyse og spiser ingenting jeg ikke vet hva er.
Jeg var i Kina i 2 uker forrige høst, gikk ned 5 kilo da jeg ikke turte spise noenting.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 04:43   #49
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Bever, struts og krokodille må være det rareste jeg har spist tror jeg.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 07:00   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Det må vel bli grisehjerte det, smakte biff. Nå er vel ikke det så uvanlig og rart, kanskje.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 08:11   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Sprøstekte griseører, smakte helt greit. SOm baconcrisp, var bare litt ekkelt med sånne små svidde hår som satte seg fast mellom tenna.

Stekte sauetestikler, smaker også helt greit. Litt rognaktig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:29   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg har spist mye rart rundt omkring. Syns ofte at settingen er noe av det som gjør opplevelsen eksotisk – eks. har jeg spist krokodille og struts på en krokodillefarm ute i ødemarken i Zambia. Det smakte utrolig godt!

I helgen spiste jeg haggis, og det smakte forbausende godt tatt i betraktning at jeg generelt ikke kan fordra innmat. For mange år siden smakte jeg slangekjøtt. Det var ikke godt.

Besøk fra utlandet syns ofte at brunost og lutefisk er noe av det mer eksotiske de har vært borti. Og tanken på å spise hvalkjøtt er direkte frastøtende for et par av mine utenlandske venninner. Selv om jeg forteller at carpaccio av hvalkjøtt faktisk smaker helt nydelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:49   #53
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Meitemark. Rå. Flere ganger.

Men jeg var åtte år gammel altså, og cashet stort inn på veddemålene!

Æsj.

Men tøfft!

  Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:50   #54
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Mellomstemann elsker brødskive med brunost og hvitløksmajones. Det synes jeg er rart...

Ellers har jeg reist endel, men maten har da vært overraskende normal...

I et bryllup for noen år tilbake fikk vi servert gravet lundefugl (fra Island) og det var helt nydelig!!!

  Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:16   #55
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Rå kråkebolle ......på en av Oslos bedre restauranter. En "venterett" som sparket !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:35   #56
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Rå kråkebolle ......på en av Oslos bedre restauranter. En "venterett" som sparket !

æsj, trodde ikke de var spiselige jeg...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:38   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

æsj, trodde ikke de var spiselige jeg...

Joda, det er vanlig å spise dem både i Japan og i Frankrike, har jeg forstått. (Jeg syntes ikke det var særlig godt den ene gangen jeg prøvde, men det var bare en sånn halvbra sushirestaurant, så jeg skal ikke avvise det totalt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:48   #58
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda, det er vanlig å spise dem både i Japan og i Frankrike, har jeg forstått. (Jeg syntes ikke det var særlig godt den ene gangen jeg prøvde, men det var bare en sånn halvbra sushirestaurant, så jeg skal ikke avvise det totalt.)

Men rå?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:48   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Men rå?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:55   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det må vel bli grisehjerte det, smakte biff. Nå er vel ikke det så uvanlig og rart, kanskje.

Det er vel det "rareste" jeg har spist også. De serverte det på spyd på et ølutsalg i Guatemala. Jeg spiste mye av det og syntes det var svært så godt. Etterpå spurte kjæresten min: "Likte du hjertet?" Da ble jeg litt uggen, men tenkte at hey, jeg hadde jo syntes det var godt, så da var det dumt at meg å bli så skeptisk. Vi dro tilbake dit et par dager etterpå og bestilte det samme, men da klarte jeg ikke å spise det. Så psyken har mye å si, det skal være visst.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no