Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gave til veileder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-14, 16:38   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Gave til veileder?

Det nærmer seg innlevering av masteroppgaven. To års samarbeid med verdens fineste, beste, snilleste, dyktigste og mest generøse veileder er snart ferdig. Fremdeles er jeg litt starstruck, men han er så utrolig flink til å få meg til å føle meg dyktig - at jeg har gjort noe bra, eller kommet med en god argumentasjonsrekke osv. Kort sagt: han fortjener en gave!

Han er opptatt av øl - jeg forestiller meg at det er på nivå med at andre har en lidenskap for vin - hva med noen gode flasker øl (polet har vel noe som er litt mer sjeldent eller spesielt)? Noen særlig tips til slikt øl for virkelige kjennere? Hva mer - til vin ville jeg fikset et par gode oster, kjeks og kanskje noe søtt/syrlig - hva bruker man til øl?

Takknemlig for svar!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 12:03   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gave til veileder?

Ingen som kan noe om øl? :ber:

(Jeg er ikke noe glad i øl en gang, og er helt blank på dette....)

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 12:05   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.605
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til veileder?

Jeg kan ikke så mye om øl, annet enn at det er godt.
Men hvis du spør på polet, får du helt sikkert gode råd.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 12:11   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til veileder?

Be polet lage en kasse med ulike ølsorter også kjøper du en matkurv som du legger ved. Kan sikkert bli dyrt, så det spørs jo hva du ønsker å legge i dette.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 12:12   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

Jeg har en svært ølinteressert mann. Det funker helt fint å handle på en Meny. Bare kjøp en del forskjellig. Mannen min har en facsinasjon for øl fra Håndbryggeriet, så der har han forsøkt alle sortene tror jeg.

Til øl spiser man potetgull.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 12:17   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

Jeg kan anbefale ølet fra Kinn bryggeri i Sogn og Fjordane. De har noe av det beste ølet jeg vet om.

To flasker (de er ganske store) og litt spekemat er en veldig god kombinasjon.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 13:45   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.491
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

...


Sist redigert av -ea- : 26-04-19 kl 10:54.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 18:10   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.388
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til veileder?

Mannen min kjøpte et sett ølglass på tilbords i går, ulik fasong for ulike typer øl. (4 glass, 400 kr)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 06:35   #9
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til veileder?

Gratulerer med snart ferdig mastergrad!

Jeg er dessverre ganske lite kreativ, og har derfor ingen gode forslag. Men kan jeg bruke tråden til å spørre om noe tilsvarende? Jeg skal også straks levere masteroppgaven, og lurer på hvorvidt det forventes at man gir veileder gave/oppmerksomhet. Jeg er godt fornøyd med min veileder, men har ikke noe spesielt nært forhold til ham utover det. Hva er vanlig?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 07:12   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til veileder?

Jeg visste det var to ting jeg tenkte å spørre om. Husket bare den ene da jeg postet forrige innlegg.

Det andre jeg lurer på er om noen har tips til gave/oppmerksomhet til venn som har giddet å gå igjennom hele oppgaven for å se på struktur og språk? Det er jo litt av en jobb, og jeg vil gjerne gi noe. Hva ville dere funnet på?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 07:18   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.490
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

Jeg tok vare på en stor øl fra det landet hvor vi hadde feltarbeid (Sri Lanka), og ga den til han. :hjelpsom:

Utover det fikk han ikke annet enn en vennlig hilsen i forordet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 07:51   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

Marla: det er ikke uvanlig med gave, men på ingen måte påkrevd. Fra en masterveileder jeg bor sammen med meldes det at det er omtrent like vanlig å gi en gave/oppmerksomhet som å ikke gi noe. Vin og konfekt er blant de vanligste oppmerksomhetene, får jeg beskjed om.

Jeg ga veilederen min to flasker god vin, mener jeg å huske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 07:54   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg visste det var to ting jeg tenkte å spørre om. Husket bare den ene da jeg postet forrige innlegg.

Det andre jeg lurer på er om noen har tips til gave/oppmerksomhet til venn som har giddet å gå igjennom hele oppgaven for å se på struktur og språk? Det er jo litt av en jobb, og jeg vil gjerne gi noe. Hva ville dere funnet på?

En flaske champagne eller whisky, hvis vedkommende er glad i slikt. Eller et par flasker god vin. Eller en mer personlig gave, hvis det er en god venn, men da vet du jo best selv hva som kan treffe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-14, 12:06   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.045
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til veileder?

Fra de øldrikkende jeg kjenner så liker de ofte slik microbryggeriøl. Sjeldne greier man får kun få plasser. En liten eske eksklusivt øl og pose saltstenger.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 14:43   #15
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til veileder?

Takk, Teo. Da kjøper jeg en liten gave til ham hvis jeg rekker det, det skal jeg prøve å få til. Snill Venn har fått vin, bok og litt forskjellig.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 15:28   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til veileder?

Jeg ga ikke min veileder noe
Men han reiste seg opp under festmiddagen og sang en sang om meg foran alle

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no