Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-18, 18:53   #201
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg eier ikke pyntegen og konfirmanten er genuint uinteressert.

Vi blir 52 til bords og skal dekke langbord. Jeg låner hvite duker og serviset i lokalet er enkelt hvitt. Konfirmanten er glad i oransje, så jeg ser for meg lave buketter, sannsynligvis med oransje og gule ranunkler og oransje servietter. Jeg må n tur på IKEA og kjøpe vinglass og lave vaser. Og så må vi planlegge litt bordplassering.

Jeg har lokale og mat og gjester. Tre personer har tilbudt seg å ha med kake. Jeg baker resten og satser på 9-10 kaker.

Det blir fint! Herlig med ranunkler. Og så er det fint med litt brudeslør også; det gir litt "fyll" og ranunklene har noko å støtte seg på. Eg samlar det eg har av blanke glas, krukker og vasar, og brukar dette.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 19:19   #202
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Hvor langt har dere kommet, folkens? Er jeg innafor tidsmessig når jeg "bare" har fått svar på hvor mange som kommer og bestilt mat? Eller bør jeg bli stressa fordi jeg ikke har; Skrevet sanger, laget quiz og/eller film, funnet ut hvor jeg skal låne ekstraserviset jeg trenger, spurt famile/venner om å hjelpe meg med noen av kakene, malt gjesterommet ferdig, kjøpt dress etc. Konfirmasjon i begynnelsen av mai.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 19:25   #203
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Så lenge du vet hva du skal er det vel innafor? Jeg sitter og pludrer med sang nå, mannen samler bilder. Så vi tar et lite raid på sånt i kveld, en ikea-tur til uka, kjøpe dress når det dukker opp tilbud, og så tar vi nok resten når det nærmer seg. Mamma kommer nedover helga før, og er til min dispensasjon.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 19:29   #204
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2018

rine, så lenge du ikke selv er stresset så Har kommet langt når man vet hvor mange som kommer og har bestilt maten.
Har ikke kommet så mye lenger selv. Vet hvor vi skal være, hvem som skal lage maten og ca. hvilke kaker jeg/konfirmanten har lyst på. Svarfrist har ikke gått ut ennå, så hvor mange vi blir vet jeg foreløpig ikke.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 20:40   #205
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Det eneste jeg «stresser» med en bildefremvisningen vi skal ha. Bildene ligger på en ekstern harddisk, fem CD-er, to PC-er og på Fotoknudsen. Jeg gruer meg intenst til arbeidet med å gå gjennom alt og sortere kronologisk. Jeg skal også samle bilder i en fotobok, og det er det kjedeligste jeg vet.
Planen var å få det unnagjort i påsken, men det ble med planen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 21:38   #206
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi har konfirmasjon 28. april. Jeg har leid lokale. Og vet hvem som kommer (invitasjon har gått via jungeltelegrafen Svigerinna mi spurte i går om når hun skulle få en...). Regner med at vi bestiller tapas. Kjøper stoff på stoff og stil til duker. Dekorasjon er jeg litt usikker på enda. Han spiller håndball, leser og spiller dataspill. Googler etter gode idéer. Vi blir bare 21, så det er veldig overkommelig. Mamma kommer helt sikkert til å bake litt. Jeg også.

Neste helg planlegger jeg handling av dress til konfirmanten. Vi andre har penklær.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 13:11   #207
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Det er spesielt ved slike anledninger som dette at man virkelig savner at mamma lever. Det hadde vært mye hjelp i henne. Svigermor lever ikke heller, men hun bidro ikke ved slike anledninger.

Jeg har en frivillig kakebaker og en jeg kan spørre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 13:14   #208
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Pelen: det forventes på ingen måte flere retter. Min konfirmant fikk velge mellom varmrett eller tapasbord og valgte tapas. Og å servere seg selv er selvsagt helt fint.

Vi skal heldigvis ikke ha billedfremvisning. Det hadde stresset meg også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 13:18   #209
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Takk for innspill. Da tror jeg vi går for varmrett. Det er så mye enklere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 14:50   #210
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Hvor mye betaler dere om dere tar inn hjelp?

Jeg vil også minne om at det går veldig greit å bruke altinn for å gjøre betalingen hvitt. Skjemaet man bruker heter A04. Så betaler man inn skatten for seg med kontonumer og kid som man får og så lønnen til den som jobbet.


Sist redigert av Pelen : 03-04-18 kl 15:15.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:01   #211
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Har bestilt lokale med restauratør, og hatt møte. Veldig lykkelig over at det viser seg at de ikke bare dekker bordet, men også setter på blomster inkludert. Fungerer selvfølgelig ikke for folk som har en PLAN men jeg er bare glad noen gjør det. Konfirmanten ønsket seg turkis, så fikk valget mellom hvite og røde blomster, da valgte vi hvite og går for noe turkis på bordkort. Visste da fargen ble valgt at blomster kom til å bli et problem, så hadde tenkt hvitt.

De dekker med hvite duker og hvite servietter, hvis jeg vil ha noe annet må jeg kjøpe det selv og levere det der en uke før. Skal også levere ferdige bordkort m bordplan, og de setter det på.
De serverer et glass Mozell når folk kommer, de er klare 30 min før tiden vi har innbudt til. Noen kommer langveis fra, så det kan være greit at de kan føle seg litt ivaretatt om de kommer tidlig, og ikke må "reke gatelangs" mens de venter på at det skal begynne.

Har lurt mye på bordkort-delen. Foreløpig er planen å lage små godteposer i cellofan med godteri i turkis og sølv (innpakkede sjokolader), og muligens stifte bordkortet på på toppen med navn.
Det er litt fordi vi har valgt toretters med forrett og middag, før vi trekker inn i salongene og tar kaffe og kaker der. Tror det blir mye med dessert i mellom, det er tidlig ettermiddag. Men da kan de som vil ha litt søtt ta av bordkortet. Og unga digger det, nok. Resten av turkis og sølv godis skal stå på kakebordet i klare glass og krukker.

I en annen sammenheng har jeg brukt bordkort-generatoren her . Fungerte bra. Man kan kopiere inn en liste med navn, og så genereres en pdf med bordkort til å skrive ut. På arrangementet jeg brukte dem på, valgte jeg funksjonen å skrive navnet på begge sider av bordkortet. Det la folk merke til, og syns var veldig flott, da er det enklere å finne plassen sin. I posen skal også ligge en Insta-# med oppfordring om å ta og dele bilder fra konfirmasjonen, enten på Insta eller sende på sms til meg.

Kaker skal vi sette ut til familie og venner, noen har tilbudt seg. Restauratøren vår tar ikke noe for å ta med egne kaker, ellers var jeg forberedt på at det kunne koste rundt 25 kr pr pers., som er vanlig pris her for bruk av servise, dekking og oppvask. Men da slapp vi det. Har glemt å be dem sette vannkarafler på bordene, men det får vente til sjekk-oppmøtet en uke før.

FotoKnudsen hadde tilbud for en stund siden med 40 %, da bestilte vi innbydelser og jeg laget samtidig en fotobok. Det har jeg virkelig ikke greie på, så jeg valgte de oppsettene (hvis man skroller litt ned på hva slags ark man vil ha) hvor man får massevis av bilder på hver side, storparten i ca passfotostørrelse, og enkelte store bilder. Så vi fikk en bok med lassevis av bilder fra hele barndommen. Skal ligge framme på konfirmasjonen så den kan blas i . Konfirmanten har ikke sett den

Vi skal ikke ha noen framvisning, quiz eller lignende. Kunne godt tenke meg å lage i stand et eller annet hvor gjestene kunne skrive en hilsen til konfirmanten. Noen som har ideer til hvordan gjøre det? Sånn mer kreativt enn gjestebok??


Sist redigert av Charlie : 04-04-18 kl 14:16.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:15   #212
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Hva syns dere? Herremannen har blitt spurt om hvilke farger han vil at rommet skal pyntes i. Jeg tok for gitt at han skulle si blått for det er det han ellers stort sett svarer. Han sa at han syntes at det var sommer i mai så kanskje orange var hyggelig. Når jeg spurte om det bare skulle være orange eller om noe skulle være blått så sa han at det kunne være blått også. *Ledende spørsmål*

Skal jeg gå for bare orange? Jeg syns f.eks. at orange gerbera er kjempeflott og det minner meg om min mor så da føles det som om hun får være med litt også. Jeg har en blå duk som kan være på f.eks. gavebordet og så bruker vi hvite duker ellers. Jeg tror kanskje det blir penere med bordet i bare hvitt og orange enn hvitt, organge og blått eller hva tenker dere?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:19   #213
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvor mye betaler dere om dere tar inn hjelp?

Jeg vil også minne om at det går veldig greit å bruke altinn for å gjøre betalingen hvitt. Skjemaet man bruker heter A04. Så betaler man inn skatten for seg med kontonumer og kid som man får og så lønnen til den som jobbet.

Vi har servitører inkl fordi vi er på selskapslokale, men tenker jeg ville betalt 200 kr/ timen for en voksen innleid. Jeg rapporterer inn mye på Altinn (bla. vaskehjelp og barnevakt) for dem jeg bruker mye, og er helt enig i at det er enkelt!! - men er det snakk om 4-5 timer en gang er det vel like hvitt å la det gå på den derre kvoten for vennetjenester?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 14:20   #214
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva syns dere? Herremannen har blitt spurt om hvilke farger han vil at rommet skal pyntes i. Jeg tok for gitt at han skulle si blått for det er det han ellers stort sett svarer. Han sa at han syntes at det var sommer i mai så kanskje orange var hyggelig. Når jeg spurte om det bare skulle være orange eller om noe skulle være blått så sa han at det kunne være blått også. *Ledende spørsmål*

Skal jeg gå for bare orange? Jeg syns f.eks. at orange gerbera er kjempeflott og det minner meg om min mor så da føles det som om hun får være med litt også. Jeg har en blå duk som kan være på f.eks. gavebordet og så bruker vi hvite duker ellers. Jeg tror kanskje det blir penere med bordet i bare hvitt og orange enn hvitt, organge og blått eller hva tenker dere?

Syns hvitt og Orange høres kjempefint ut, hvis det er det han ønsker seg. Tenkte også gerbera, med en gang. Kan også pynte med sitrusfrukter. Vet en som pyntet med Granny Smith i barnedåp, det ble veldig fint.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-18, 16:10   #215
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Syns hvitt og Orange høres kjempefint ut, hvis det er det han ønsker seg. Tenkte også gerbera, med en gang. Kan også pynte med sitrusfrukter. Vet en som pyntet med Granny Smith i barnedåp, det ble veldig fint.

God idé! Takk for innspill.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-18, 07:08   #216
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Jeg vil ha blomster på kakene og kanskje en del av maten. Er det noen som har sett det nye Coop mega-bladet som heter Sommermat?

Hvilke blomster er ufarlige å ha på mat/spiselige?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-18, 08:40   #217
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Roser og ringblomster er i hvert fall spiselige. Sjekk med et hagesenter.

Min konfirmant har også valgt oransje. Vi har vært i blomsterbutikk og hun likte oransje roser og brudeslør, så da blir det det.

Ellers har vi laget bordkabalen, men vi vet ennå ikke om det blir langbord eller flere småbord og det får vi ikke avgjort før vi begynner å sette opp bordene, så jeg må skrive ned to ulike bordkabaler. Det følger jo uansett samme logikk så det burde ikke være noe problem.

Og så har jeg kakelisten ganske klar. det skal nok gå bra. :mantra:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-18, 09:12   #218
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Jeg har fortsatt langt ifra huset klart.

I går skulle de installere en del av glasset som manglet og da knuste vindusleverandøren (eller han som kjørte heisekranen/liften et av glassene ... badene har i hvert fall vegger nå, men ikke noe mer enn det. Ikke do, ikke vask, ikke fliser, ikke membran.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-18, 20:06   #219
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Her har nesten alle klart å svare innen fristen, vi blir 39 dersom de siste 5 også sier ja takk. Har også laget liste over hvilke retter vi (jeg) ønsker å ha på koldtbordet, samt liste med ulike kakeønsker. Alt som må utføres i praksis må vente til etter 8. mai, da er de to første eksamenene ferdig.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-18, 17:22   #220
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2018

I rute, tja.... håper bunaden og kaaaanskje skjorta vert ferdig i helga.
Vi har laga vårruller. I helga skal det bakast mange foccatia og kanskje rundstykker.
Eg og konfirmanten pynta lysa med sløyfer og bling i går. Bordpynt er i boks, men ikkje dukar. Bordkorta er planlagt men ikkje laga. Eg er i gong med ein song, far i huset forskar på filmklipp frå konfirmanten sitt liv.
Vi vert ca 54 personar, 5-6 stk har tilbydd seg å bake kake, må ha nokre fleire. Har fått tre veninner som skal vere på kjøkkenet.

Mykje å tenke på, men vi kjem vel i mål, og gjestane er jo berre folk vi er glad i, som vi, oss vel.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no