Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 07, har du bestemt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bestemt deg?
Selvsagt, jeg skal stemme RV 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme SV 29 21,64%
Selvsagt, jeg skal stemme AP 27 20,15%
Selvsagt, jeg skal stemme V 13 9,70%
Selvsagt, jeg skal stemme SP 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme Krf 2 1,49%
Selvsagt, jeg skal stemme H 19 14,18%
Selvsagt, jeg skal stemme Frp 5 3,73%
Jeg skal stemme annet parti enn nevnte over 1 0,75%
Nei, jeg tviler fortsatt jeg.... 32 23,88%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 23:22   #101
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Jeg tok også den testen.Fikk Frp,RV og Høyre.Sist kom i allefall AP(og det stemmer i allefall for min del)Venstre kom midt på.
Hvorfor RV kom som nr 2 skjønner jeg ikke

RV midt mellom Frp og Høyre var jo relativt finurlig ...
Det var ikke på nettavisen du var vel? Den testen der er nemlig en smule rar.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:01   #102
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stemme i år. Men alternativet manglet i pollen! Det er jo litt dumt, siden alle vet at vi hjemmesitterne tross alt er det største partiet av dem alle.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:16   #103
Sulla
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 12
Sulla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Nei, jeg har ikke bestemt meg.

Sulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:09   #104
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stemme i år. Men alternativet manglet i pollen! Det er jo litt dumt, siden alle vet at vi hjemmesitterne tross alt er det største partiet av dem alle.

Hjemmesitterne har her, som IRL, ikke noe de skulle ha sagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:39   #105
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg vingler. Jeg regner meg vanligvis som arbeiderpartivelger, men ved de forrige to valgen har jeg stemt SV. Og jeg heller litt mot SV igjen, for jeg syns at AP er litt for feige i bybanesaken.

Jeg kan signere alt utenom bybanen. I VG sin test får jeg 93,5% likhet med RV, jeg tror nok at jeg er nærmest SV og RV ideologisk. Men så er det noe med styringsevne og trygghetsfølelse også - der kommer AP inn i bildet. De har etter min mening vist at de kan, både lokalt og nasjonalt.

Har lest igjennom AP og SV sin brosjyre her i kommunen, og har ikke blitt så veldig mye klokere. Tror jeg må gå inn på nett for å se om de har mer detaljert informasjon der.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:43   #106
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Skulle vært egne kommunevalgomater! "Bør det bli gågate i XXX?". Bør vi avskaffe eiendomsskatten?" Disse valgbrosjyrene er for vage, og partiene framstår for like. Alle ønsker å satse på skole, barnehager og eldreomsorg - sånne åpenbare ting. Det er lite informasjon om hva partiene ikke ønsker å satse på, hva som bør nedprioriteres.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:10   #107
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hjemmesitterne har her, som IRL, ikke noe de skulle ha sagt.

Nei da har du misforstått og de ganske grundig. Vi hjemmesitterne er ikke bare det største partiet, vi er også høylydte.

Jeg har aldri stemt ved fylkestingsvalg fordi jeg mener at fylkeskommunen for lengst burde vært avskaffet. Ved å unnlate å stemme håper jeg å bidra til undergraving av fylkeskommunen. Det å ikke stemme er et akkurat like sterkt signal som å stemme.

Når det gjelder kommunevalg så har jeg noen ganger stemt, andre ganger ikke. I år blir det ikke. Vi har direkte ordførervalg her i kommunen - og jeg kan ikke se at noen av kandidatene fortjener min stemme. Også på partipolitikken blir det tilsvarende. Det partiet jeg stemte på ved forrige kommunevalg har greid å gjøre den ene kuvendinga etter den andre, og i kommunestyret stemt stikk i strid med hva de "lovte" i valgkampen. Jeg bruker ikke av min verdifulle tid på å gå og stemme. Det er jo det samme for meg hvem som sitter i kommunestyret så lenge ingen av dem holder det de lover.

Blir bare valgdeltakelsen lav nok så er det også et signal. Og det er jo lov å håpe at politikerne etter hvert tar det signalet og begynner å ta oppgaven sin på alvor. Det er alt for mange lokalpolitikere som ikke skjønner at de er valgt av innbyggerne til å jobbe for kommunens og innbyggernes beste. De ender med å sitte i styrer og utvalg og stemme ut i fra rent personlige preferanser der og da - eller enda verre - de stemmer for å markere hvem de tar avstand i fra.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 16:01   #108
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Jeg har ombestemt meg.

Tror jeg ...

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 16:06   #109
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det å ikke stemme er et akkurat like sterkt signal som å stemme.

Kanksje ikke helt like sterkt?

Ben " hallo i skogen" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:39   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Blir bare valgdeltakelsen lav nok så er det også et signal.

Nei, gud forby at man skal bruke litt krefter selv for å forandre noe. Det er jo en mye bedre løsning å bare holde kjeft og ikke si noe om hva man er misfornøyd med, hva man vil ha forandret og heller la dem som har engasjement gjette litt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:21   #111
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stemme i år. Men alternativet manglet i pollen! Det er jo litt dumt, siden alle vet at vi hjemmesitterne tross alt er det største partiet av dem alle.

Det kommer helt an på. I Frogner bydel er det bare 5-10 % som ikke stemmer. I Grünerløkka bydel er det 30 - 40 % som ikke stemmer.

Hvite stemmer mer enn svarte
Etnisk norske mer enn ikke etnisk norske
Menn stemmer mer enn kvinner
Gamle stemmer mer enn unge
Arbeidstakere stemmer mer enn trygdede

Så hvis man gir folk mulighet til å delta i samfunnet og gir dem en følelse av de betyr noe, at de har en plass, at de er viktige og at deres stemme betyr noe, så stemmer flere.

Jeg synes det er greit at du sitter hjemme, med tanke på at du har en del av de synspunktene du har. Men i et demokratisk perspektiv synes jeg ikke at det er greit, og jeg kan love at INGEN tar hensyn til hva de som ikke stemmer mener. Hvorfor skulle man det? Gjette seg til hva den som ikke har sagt noe mener? Hva er vitsen, liksom?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:06   #112
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Hjemmesitting har ikke så mye for seg, men drar man ned til stemmelokalet på valgdagen og legger en blank seddel der, er det ett statement. Hadde 30% av Oslos innbyggere stemt blankt, ville det vært ett tydelig signal til politikerne om manglende tillit.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:09   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Hjemmesitting har ikke så mye for seg, men drar man ned til stemmelokalet på valgdagen og legger en blank seddel der, er det ett statement.

Nåja, blir ikke blanke stemmer bare pælma og ikke telt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:10   #114
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg '07 har du bestemt deg?

Eg har bestemt meg, ja.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:11   #115
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nåja, blir ikke blanke stemmer bare pælma og ikke telt?

Javel, det må være nytt.
Jeg trodde de ble telt opp sammen med de ugyldige stemmene, og blir anitt i %? Alle som stemmer blir jo registrert ved ankomst valglokale.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:15   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Javel, det må være nytt.
Jeg trodde de ble telt opp sammen med de ugyldige stemmene, og blir anitt i %? Alle som stemmer blir jo registrert ved ankomst valglokale.

Du har rett. Jeg vet allikevel ikke helt hva slags statement det er å stemme blankt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:21   #117
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du har rett. Jeg vet allikevel ikke helt hva slags statement det er å stemme blankt.

Det er en form for statement som sier at du ikke synes noen av partiene fortjener din stemme.
Jeg synes det er idiotisk å stemme blankt, men tross alt mye bedre enn å sitte hjemme.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:24   #118
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er en form for statement som sier at du ikke synes noen av partiene fortjener din stemme.
Jeg synes det er idiotisk å stemme blankt, men tross alt mye bedre enn å sitte hjemme.

Joda. Hvis man skal rangere hva som er lurest/dummest.

Dummest: Ikke stemme i det hele tatt
Ikke fullt så dumt, men temmelig tåpelig likevel: Stemme blankt
Litt lurere: Stemme på noe man ike har helt peiling på, men tar en råsjans
Lurest: Har prøvd å sette seg inn i sakene, og stemmer på det som ligner mest på det en selv mener.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:30   #119
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg '07 har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Har ikke stemmerett ...


Mistenker at jeg heller ikke har det......

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:21   #120
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, gud forby at man skal bruke litt krefter selv for å forandre noe. Det er jo en mye bedre løsning å bare holde kjeft og ikke si noe om hva man er misfornøyd med, hva man vil ha forandret og heller la dem som har engasjement gjette litt!

Som Mim var inne på i et tidlig innlegg - stemmer du Venstre i Oslo så blir din stemme tatt til inntekt for FrP. Og så kan du stå der med skjegget i postkassen og vite at dette var du med og stemte på. Jeg vil også tro at mange av de som stemte Sp ved forrige stortingsvalg ergrer seg over at deres stemme blir tatt til inntent for den politikken som føres av regjeringen i dag. Og DA har du i hvertfall ikke noe du skulle ha sagt, for du har jo selv stemt på dem.

Hvis man virkelig vil forandre noe så må man engasjere seg i politikk, delta i styrer, råd og utvalg. Det å gå og stemme forandrer ingenting. Om det er tulling 1 eller tulling 2 som får lov til å gå med ordførerkjedet er jo knekkende likegyldig. Politikken som føres i kommunene er preget av alle enkeltindividene som sitter i styre og stell, snarere enn partipolitikk. Mange steder samarbeider "erkefiender" som Ap og FrP, for eksempel, fordi det gjelder lokalpolitikk, hvor det ofte koker ned til hvilken vegstrekning som skal få asfalt i år, om det skal bygges en ny barnehage, og hvem som skal få skjenkebevilgninger.

De fleste av oss merker ingen forskjell på hvem som styrer i kommunen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no