Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Faen" ikke stygt lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 12:54   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Det kommer noen gloser i ny og ne, men jeg var langt langt verre før.
Spesielt på jobb kan det falle noen gloser ut når det har vært for mange nek på tråden. Selvsagt ikke så de hører det da!

Jeg prøver å skjerpe meg, men synes igrunnen at jeg har blitt veldig flink, så da er det ikke så nøye!

(Når jeg kjører bil kommer en annen Ru frem, og det teller ikke ... )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:57   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tøffer meg da ikke.

Jeg skulle nettopp gi denne kommentaren i prikk til Tinetoff, men det fikk jeg ikke så da skriver jeg det her i steden (og tøffer meg litt til).
Du får en prikk fordi det du skriver er interessant. Alle de andre sier bare "Banning er stygt. Jeg liker ikke banning. Jeg banner aldri", og jeg leser "Boring. Boring. Boring". Hvem bryr seg.

Jeg bryr meg! Jeg synes fantasifull bannskap er morsomt, jeg synes banning er på sin plass i trafikken, ved lukeparkering, når man slår seg eller noe sjokkerende/fælt/sinnsvakt skjer. Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:58   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Tinetoff sier mye bra. Vi er vel alle enig i at "shit" ikke er direkte stygt her i Norge. Ikke noe du ville sagt i svært formelle settinger, men ikke verre enn "søren å". I USA derimot gikk det et kollektivt gisp gjennom klasserommet da jeg mistet bøkene mine på golvet og sa "shit". Elevene var lamslåtte, læreren rynket pannen og så fryktelig skeptisk ut, men lot det passere, sikkert fordi jeg var "utlending". Etterpå kom mange bort til meg og sa at hadde de sagt det, hadde de garantert blitt utvist.

Svigermor er forresten veldig søt. De er en "dannet" engelsk familie og det mest vulgære hun kan finne på å si er "oh sugar" og "fiddlesticks".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:00   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!"

På ånkli??

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:01   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Et banneord er bare et banneord hvis man bruker det med den forventning at noen skal bli sjokkert.

Ikke nødvendigvis, vel? Jeg banner når jeg virkelig trenger å "fyre løs", slik som når jeg slår meg skikkelig eller ved et uhell knuser/ ødelegger noe, f.eks. Da er det skikkelig deilig å brøle F***. Men da kategoriseres kanskje ikke styggordet som bannskap, men heller som et realt kraftuttrykk? Forøvrig prøver jeg å ikke bruke bannord som en del av dagligtalen, men jeg vet jeg synder iblant.

Må få si jeg ser veldig opp til mamma sånn sett, hun banner aldri. Det styggeste ordet hun sier - og da er hun virkelig opprørt altså - er "faaakius!"

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:01   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg banner ikke, men i min ungom bannet jeg veldig mye, men i Nord Norge er det jo helt vanlig!! Selv syns jeg det vitner om mangel på fantasi når man banner mye, det finnes da andre ord man kan bruke for å legge kraft bak det man mener. Jeg syns banning er stygt, men har forståelse for at det kan komme noen gloser dersom man slår seg kraftig eller lignende.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:04   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg bryr meg! Jeg synes fantasifull bannskap er morsomt, jeg synes banning er på sin plass i trafikken, ved lukeparkering, når man slår seg eller noe sjokkerende/fælt/sinnsvakt skjer. Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Ja! Det er interessant! Og artikkelen er veldig interessant, men en haug med svar av typen "Nei fysj banning! Det driver jeg IKKE med" er litt kjedelig, fenomenet banning er mer interessant enn hvorvidt hvert enkelt medlem her inne banner. Nå tar det seg opp her ser jeg, så det er jo bra.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:06   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg er en snerpete, ung dame, som mener at banning er interessant som fenomen, men at det hører hjemme i en uformell setting. Med uformell mener jeg da i en personlig/privat sfære, ikke som sjef/førskolelærer/butikkpersonell eller som en kommentar til vilt fremmede.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:07   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Men "fittesatan" ( ) er styggere enn "faen", hva? Jeg tror nok at det er en ganske klar tendens til at de gamle religiøse banneordene blir mildere og mildere, fordi det er færre og færre som har noen særlig helvetestro/-frykt å skilte med, og også stadig færre som blir sjokkerte over at du misbruker Herren din Guds navn. De seksuelle banneordene, derimot, de gjør susen. Man får som regel ønsket effekt ved å omtale kjønnsorganer i utilslørte ordelag. Folk blir betydelig mye mer sjokkert over det.

Jeg er bare deskriptiv her, altså. Jeg er også en affektbanner – banner når jeg slår tærne eller ikke får til ting og eller er morgengretten eller når andre oppfører seg som idioter i trafikken – og synes det er greit å holde det der. Men bare av hensyn til at mange nok er mer følsomme for banneord enn jeg er, og at budskapet som regel kommer veldig dårlig fram om samtalepartneren blir altfor sjokkert eller moralsk forarget. Og så er dette helt klart en generasjonsgreie, de yngre aksepterer andre ting enn de eldre gjør. Derav snerpete-gammel-dame-effekten.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:07   #30
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Synes Tinetoff sier mye av det jeg tenker.

Jeg tar ofte en lang rekke ekte nordnorske kraftuttrykk når jeg slår meg eller plages. Det er imidlertid kun for mine egne ører, og er jeg sammen med andre holder jeg kjeft.
Når jeg hører folk bruke "jævlig", "faen", "hælvette" osv. i annen hver setning, så tenker jeg at de må ha et utrolig lite og dårlig ordforråd. F.eks. som den alkoholiserte faren til en venninne av meg sa da vi (jeg, venninna mi og dattera hennes) tilfeldig møtte ham på gata i Oslo: "Å, faen så søt du er (om barnebarnet), dæven altså. Jeg hadde blitt inni hælvette glad om dere ville gå på kafe med meg."

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:08   #31
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Har ikke det også noe med at de banneordene du nevner alle er kjønnsrelatert? Jeg reagerer i alle fall sterkere på kjønnsrelaterte skjellsord enn på faen og jævlig (som jo egentlig relaterer seg til religion?).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:09   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

På ånkli??

Jeppsi-pepsi! Bannskap i form av skjellsordbruk er ikke spesielt heldig for arbeidsmiljøet! Dette er voksne mennesker, han er 55 og hun er 37. Fantastisk! det morsomste/"morsomste" var at dette foregikk i gangen til personalavdelingen, og de sitter med åpne dører. deres respons på at det var dårlig arbeidsmiljø og store personlige konflikter i infoavdelingen var "Hæ? Neeeei, det har vi ikke sett."

Ny jobb! Ny jobb! Jeg har fått ny jobb!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:09   #33
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Har ikke det også noe med at de banneordene du nevner alle er kjønnsrelatert? Jeg reagerer i alle fall sterkere på kjønnsrelaterte skjellsord enn på faen og jævlig (som jo egentlig relaterer seg til religion?).


Og igjen sa Tinetoff det mye bedre enn meg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:09   #34
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg bryr meg! Jeg synes fantasifull bannskap er morsomt, jeg synes banning er på sin plass i trafikken, ved lukeparkering, når man slår seg eller noe sjokkerende/fælt/sinnsvakt skjer. Men jeg ville ramlet av stolen om feks lederen for Lilles barnehage sa "fitte" om hun sølte litt kaffe når hun skulle skjenke opp på konferansetime, eller naboen min ropte "fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)

Vet du, jeg er så uhyre primitiv at hadde jeg opplevd det du beskriver her ville jeg funnet hysterisk festlig!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:13   #35
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hadde du sett alle de egoistiske billistene jeg møter når jeg skal lukeparkere, så tror jeg du hadde skiftet mening.

Du har antakeligvis altfor stor bil. Eller du må få deg ryggevarsler! Det har jeg. Fungerer genialt hver gang!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:13   #36
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Mannen og jeg banner veldig lite. Men av en eller annen grunn blir mannen en annen person når han er på fotballkamp. Da sier han blandt annet "Satan", noe jeg syns er mye styggere enn "faen". Mannen er også så rar at han syns det er helt greit at nordlendinger banner, fordi det hører med dialekta deres...

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:16   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeppsi-pepsi! Bannskap i form av skjellsordbruk er ikke spesielt heldig for arbeidsmiljøet! Dette er voksne mennesker, han er 55 og hun er 37. Fantastisk! det morsomste/"morsomste" var at dette foregikk i gangen til personalavdelingen, og de sitter med åpne dører. deres respons på at det var dårlig arbeidsmiljø og store personlige konflikter i infoavdelingen var "Hæ? Neeeei, det har vi ikke sett."

Det er jo helt hårreisende. Egentlig veldig komisk, men samtidig sørgelig tragisk. Dårlig arbeidsmiljø får liksom en helt ny mening.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:20   #38
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

"fittesatan" om postkassene var blitt glemt låst igjen for n'te gang. Jeg synes også det er drøyt at inforsjefen på jobben roper "Kom tilbake, din drittjente" til en av konsulentene sine, og hun snur seg og roper "Glem det, din helvetes pikk!" (Rart jeg er glad jeg skal slutte?)[/quote]


?! Er det mulig?! Gratulerer med ny jobb, Mim! Hva skal du jobbe med nå da?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:21   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I USA derimot gikk det et kollektivt gisp gjennom klasserommet da jeg mistet bøkene mine på golvet og sa "shit". Elevene var lamslåtte, læreren rynket pannen og så fryktelig skeptisk ut, men lot det passere, sikkert fordi jeg var "utlending". Etterpå kom mange bort til meg og sa at hadde de sagt det, hadde de garantert blitt utvist.

Jeg driter meg også OFTE ut med å bruke ordet "shit" for ofte. Jeg synes ikke det er banning, men det synes mine landsmenn her på Antillene. "God bless", hører jeg titt og ofte dersom jeg stille og forsiktig lister meg til et forsiktig "shit" ved for meg en riktig anledning

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:26   #40
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Men man kan da ikke snakke om et språk i endring (les; forfall) ut fra det relativt begrensete materialet denne professoren baserer sine undersøkelser på?

"Materialet Norsk Talespråkskorpus- Oslo består av samtaler med 166 personer født og oppvokst i Oslo og området rundt. Samtalene er tatt opp i 2004-2006. Dette er ord som ifølge professor Ruth Vatvedt Fjeld har fått en ny bruk og som ikke er dokumentert i den normative bokmålsordboken. Fjelds funn kan føre til endringer."

Det er snakk om 166 oslofolk. Tinetoff; du som har greie på dette - dette kan da ikke være representativt for "den gemene hop"?
(Kjenner du henne forresten? Hun sitter jo i følge artikkelen "ved kafébordet på Blindern" - er det der hun har hentet inn data også, tro? )

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no