Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

HBO: Big Little Lies

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-17, 02:36   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

HBO: Big Little Lies

Ingen egen tråd for denne?!

Elsker virkelig denne miniserien! For en casting Synes de hadde fått til noe nytt og spennende med et ganske opptråkket tema. Alt var liksom så utrolig velgjort. Musikk, fotografering, persongalleri, oppbygging...

Men altså - er det virkelig slike tilstander på amerikanske skoler?! Mine amerikanske venner har ikke sett den ennå, og hun ene er lærer i barneskolen så jeg er veldig spent på å diskutere dette med henne Altså, behandle barn på den måten er jo bare hårreisende! De er 6 år!!!

Forøvrig så sa jeg det tidlig at det var sikkert en av tvillingene som hadde sett hva faren hadde gjort med moren i "kjærlighetens navn"... Og at han også faren til Ziggy, og at mamma'n dro til Monterey for closure. Called it ass

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 07:19   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

I know! Jeg elsker den serien. Og hater at det kun slippes en episode hver mandag.

Kan jeg forresten se hva som står under spoileren fra iPhone?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 07:37   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Elsker den! Ganske krevende å se på til tider. Tilsynelatende ordinær tematikk, men ulik alle andre serier. Ren kvalitet!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 10:27   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg anbefalte den i en annen serietråd- veldig bra! Scenene der Celeste gradivs kommer til en erkjennelse av hva slags forhold hun lever i, er veldig sterke- og veldig bra spilt fra begge skuespillerne sin side.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 10:59   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

IzziCreo, jeg var også sikker på at det var en av tvillingene som hadde skadet jenta - men hvordan skjønte du hvem faren til Ziggy var? Er det lagt ut noen clues på det underveis?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 11:05   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg skjønte, eller var ganske sikker på, hvem Ziggys far var ganske tidlig, tror det var måten voldtekten ble skildret på som ga assosiasjoner til Perry.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 11:30   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Smarte damer!

Jeg elsker jo sånne mysterier som sakte rulles opp (helst på den engelske landsbygda ), men jeg trekkes mellom å ville skjønne så mye som mulig underveis og å ikke ville skjønne noe sånn at opprullingen blir en skikkelig overraskelse.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 17:22   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg likte den veldig godt. Smart slutt!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 18:51   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg likte den også. Den kunne absolutt hatt noen episoder til før avslutningen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 23:24   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Elsker stemningen i serien. Elsker!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 15:46   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg elsket den. Og syntes det var fantastisk med så drevne og gode skuespillere. Og så likte jeg at det bare var 7 episoder og at ting ikke blir tværet ut i evigheter.

Tommel opp!!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 15:04   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Så den ferdig i går. Ubehagelig god. Veldig, veldig god.
Og så elsker jeg Nicole Kidman.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 19:57   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Kjempebra serie, kunne gjerne tatt et par episoder til. Det var noe med stemningen, musikken og dynamikken som fenget veldig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 20:09   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Går det ann å sjå denne nokon plass no?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 20:14   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Går det ann å sjå denne nokon plass no?

Vi så den på Hbo.
Kunne gjerne ha tatt flere episoder jeg og, likte serien veldig godt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 21:07   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Har sett tre episoder, og har ikke falt for den. Blir for mye frustrerte fruer og rike folk for meg tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 22:37   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg fikk endelig sett den, og syns den var kjempebra! Virkelig godt persongalleri, og fantastisk casting. Jeg likte speiselt godt musikk- og lysbruk, og har fundert mye på symbolikken i introen.

Jeg skjønte ganske fort at det måtte være Perry som var faren, vi ser ham jo i skyggene under voldtekten, og skoene og dressen. Men jeg skjønte ikke før i siste episode at det var han som var drept.

Jeg syns det var interessant hvordan serien gikk fra en tilsynelatende overflatisk soccermoms vs working moms, til å gi alle fler detaljer og nyanser etterhvert. Det var også noe med den feministiske undertonen jeg syns var godt laget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 23:06   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Jeg synes den var bra, ikke terningkast 6, men absolutt verd å se.
Skuespillerne er gode, og det var tidvis vondt å se på.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:26   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Hah,! Hvem som var faren til Ziggy, fikk jeg ikke med meg før denne tråden. Men hun oppsøkte jo en annen? Var ikke det litt av en tilfeldighet? Kan noen utdype?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 13:48   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HBO: Big Little Lies

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hah,! Hvem som var faren til Ziggy, fikk jeg ikke med meg før denne tråden. Men hun oppsøkte jo en annen? Var ikke det litt av en tilfeldighet? Kan noen utdype?

Surfet du på telefonen mens du så på? Det gjør aaaaldri jeg. Går aldri glipp av noe.

Faren til Ziggy hadde gitt henne et navn, og Madeleine og Celeste googlet, og fant en med et ganske likt navn, som Jane syns kunne likne. Men hun sa hun ikke kunne være sikker før hun hørte stemmen hans og luktet ham. Så derfor booket hun en time hos ham som de hadde funnet, siden han var interiørarkitekt, hørte stemmen hans og sniffet på ham og fant ut at det ikke kunne være ham allikevel. Dette fortalte hun til Madeleine når de snakket om hun hadde tatt med pistolen eller ikke. Helt på slutten når Perry kommer i Elviskostyme mot alle damene som står ved trappa, så hører hun stemmen hans, kjenner ham igjen og griper Madeleine hardt i armen. Madeleine og Celeste ser reaksjonen hennes og skjønner at det er Perry som er voldtekstmannen hennes og faren til Ziggy. Det ser ut som Perry kjenner henne igjen også, siden det er da han angriper Celeste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no