Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skikk og bruk på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-19, 10:20   #121
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det som kanskje er mest interessant her er hvor mye ekstra er det greit at folk som er høyere/bredere/har medisinske utfordringer betaler ekstra for å fly?
Hvor går smerteterskelen? 10% 20% 50% 100%

Jeg googlet litt i går og ser at det er litt ulik praksis fra de flyselskapene som krever ekstra betaling, men for de fleste er det billettprisen minus alle avgifter. I praksis vil det si ca 50-75% vil jeg tro, avhengig av hvor dyr billetten er i utgangspunktet.

Jeg er usikker på om jeg syns det skal være ekstrabetaling i de tilfellene ekstra sete trengs. Flyselskapene definerer det som et behov om armlenene ikke går ned og man ikke får på beltet med forlenger. Jeg tror ikke det er et veldig omfattende problem, ergo taper ikke flyselskapet særlig med penger ved å gi bort dette setet altså. Samtidig må folk som er lange betale ekstra, men der er det ofte ikke fullt så mye som 50-75% (men igjen, avhengig av billettprisen). Så man kunne selvsagt ha større seter som var up for grabs for en liten ekstraavgift, men da er ikke de avholdt til store, de må være raske som alle andre og bestille dem og betale. Er de fulle av tynne mennesker som ønsker større plass (slik plassene med ekstra benplass kan være opptatt av korte mennesker som liker å strekke på seg), så må man betale for ekstra sete. Man man har jo allerede litt bredere seter i økomomi pluss.

Norwegian sier at de ikke har noen fast ordning, og heller fikser det der og da. Problemet er nok at veldig mange skviste ikke sier i fra. For på et fullt fly kan det bety at man enten må gå av selv, eller den store må gå av. Og det er en situasjon de færreste ønsker å stå i.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Å eie et problem betyr ikke at du er skyld i det. Men om Pål slår Guri er og blir det Guris problem. Hun eier det, selv om Pål er drittsekken.

Greia er Floksa, at dette er et bedre (og ikke minst; hyggeligere) argument når man bruker det selv som en måte å endre noe på (gå fra Pål). Du bruker det som ansvarsfraskrivelse (Pål sier: "jeg banker deg, det er ditt problem, ikke mitt") .

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 11:20   #122
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Angående prising:

Avgiftene utgjør gjerne 1/3 til 1/2 billettprisen, avhengig av hvor billige billetter du kjøper.

Altså får flyselskapet da kompensert fullt ut for den ekstra plassen du har kjøpt, men som kjører tomt. Jeg tenker at det kanskje er marginalt urimelig av flyselskapet, da det er veldig sjelden et fly er helt fullt. Og de ekstra setene dette vil brukes til er gjerne de minst attraktive midtsetene, de som er tomme på nesten alle fly som går, bortsett fra de mest bookede. Så over tid vil dette gå grundig i pluss, og det hadde kanskje vært mer rimelig å selge disse til en redusert pris, for eksempel pris minus avgift minus ca 25%.

Men dette er det jo opp til flyselskapet å vurdere. Spørsmålet blir hva man gjør når noen går ombord og setter seg og opptar 1,5 seter uten å ha betalt for mer enn ett... Kanskje de burde markedsført muligheten bedre? Det ville vel vært i alles interesse?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 12:07   #123
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Problemet eier jo du. Og flyselskapet.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg noterer meg at flyskam kan ha flere betydninger.
Og at å øke skamfølelsen for folk som er overvektige er helt greit. Men å påpeke den flyskammen folk bør føle ikke er greit. Lærerikt. Eller egentlig ikke da tjukke folk er det lov å shame. Det vet jo alle.

Altså, jeg hadde tenkt å svare på hovedinnlegget, men kom ikke lenger enn hit før jeg kjente blodet bruse og øynene vrenge seg opp mot hårfestet. Og det ble liksom ikke noe bedre etterhvert. Floksa, jeg vet ikke helt hva jeg skal si - annet enn herreguuuuuud! Du leter med lys og lykter etter at folk skal være ute etter å krenke deg? Og på stå at den stakkaren som blir ikke får benyttet sitt sete normalt, grunnet en større person (bred/overvektig/muskuløs) er den som bare skal finne seg i det?
Hverken ansvarsfraskrivelse eller stråmannsargumentasjon er særlig sjarmerende.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 12:38   #124
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Altså, jeg hadde tenkt å svare på hovedinnlegget, men kom ikke lenger enn hit før jeg kjente blodet bruse og øynene vrenge seg opp mot hårfestet. Og det ble liksom ikke noe bedre etterhvert. Floksa, jeg vet ikke helt hva jeg skal si - annet enn herreguuuuuud! Du leter med lys og lykter etter at folk skal være ute etter å krenke deg? Og på stå at den stakkaren som blir ikke får benyttet sitt sete normalt, grunnet en større person (bred/overvektig/muskuløs) er den som bare skal finne seg i det?
Hverken ansvarsfraskrivelse eller stråmannsargumentasjon er særlig sjarmerende.

Jeg skjønner jo at det er mye morsommere (og enklere) å disse meg enn å se på den strukturelle utfordringen i «skatt» på størrelse. Men det går greit altså. Jeg skal stå an av

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 12:41   #125
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg skjønner jo at det er mye morsommere (og enklere) å disse meg enn å se på den strukturelle utfordringen i «skatt» på størrelse. Men det går greit altså. Jeg skal stå an av

Hvis du opplever å bli disset for hva du skriver, kanskje det kan være lurt å gå litt i seg selv? Ville det kanskje vært lurere å skrive noe om den strukturelle utfordringen, heller enn å leke offer?

Og ikke minst - prøve å se ting fra den andres ståsted?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 12:56   #126
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis du opplever å bli disset for hva du skriver, kanskje det kan være lurt å gå litt i seg selv? Ville det kanskje vært lurere å skrive noe om den strukturelle utfordringen, heller enn å leke offer?

Og ikke minst - prøve å se ting fra den andres ståsted?

Ditto. Er det ikke det det heter?
Å bruke masse energi på å snakke meg ned er jo heller ikke særlig konstruktivt. Men det føles sikkert bra

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 13:19   #127
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Antar det føles bra å beskylde andre for fatshaming, diskriminering og dårlig menneskesyn, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 13:44   #128
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

For en herlig utvikling av tråden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 13:49   #129
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Jeg tenker at det må da være mer behagelig for alle involverte å betale et par hundrelapper for et ekstra sete, og rett og slett prøve å ikke kjenne mer på skam enn det de gjør de som betaler for ekstra benlengde? Lettere enn å sitte og prøve å gjøre seg så liten man kan og kjenne fysisk på at man tar mer plass enn det er plass til, en hel flyreise?

Kanskje flyselskapene burde markedsført muligheten mer? Det er jo mange som ønsker setet ved siden av seg tomt bare fordi de syns det er behagelig også? Om de legger prisen bare et lite hakk under flypris minus avgifter, så vil det være lønnsomt også, sett under ett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:11   #130
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at det må da være mer behagelig for alle involverte å betale et par hundrelapper for et ekstra sete, og rett og slett prøve å ikke kjenne mer på skam enn det de gjør de som betaler for ekstra benlengde? Lettere enn å sitte og prøve å gjøre seg så liten man kan og kjenne fysisk på at man tar mer plass enn det er plass til, en hel flyreise?

Kanskje flyselskapene burde markedsført muligheten mer? Det er jo mange som ønsker setet ved siden av seg tomt bare fordi de syns det er behagelig også? Om de legger prisen bare et lite hakk under flypris minus avgifter, så vil det være lønnsomt også, sett under ett.

Helt klart. Det hadde jo vært en kjempeløsning. Men det finnes vel ikke i dag? Man må ringe og be om det spesielt. Det gjør jo billetten dyrere allerede. Og jeg tipper mange ville valgt å betale for et ekstra sete sete om det var mulig. Om prisen bare var noen hundrelapper. Så da har man en utfordring igjen.

Jeg skjønner ikke helt dette med å betale for ekstra beinlengde? Nå flyr jeg svært lite men når vi flyr så betaler vi for å velge sete. Da velger jeg så sant det er mulig sete med beinplass (førsterekka eller foran nødutgang). Men dette koster da ikke noe mer enn andre seter? Det som koster er å velge sete. Eller har andre selskap andre løsninger? Jeg har bare flydd med SAS og Norwegian.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:21   #131
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

De setene med god benplass koster det mer å reservere, mener jeg.

Mange typer "ikke-standard"-greier må man ringe om. Også barn-reiser-alene og om man skal ha med seg førerhund, trenger sete nær toaletter eller hvahardu. Det handler om at de skal sikre seg at de har forstått behovet, tror jeg, og at ikke IT-løsningen de har er superfleks.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:29   #132
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Det er forskjellig pris avhengig av hvilket sete man velger. De med ekstra benplass koster aller mest å reservere. Jo lenger bak i flyet, jo rimeligere er det å reservere.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:29   #133
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Joda, setene er gradert i pris. Ekstra benplass koster mer enn andre seter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:55   #134
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Ja, jeg tenker at løsningen burde bli noen seter som har større bredde, og som koster litt mer - fortrinnsvis akkurat så mye at det ikke blir tatt av folk som ikke har behovet, men uten å være altfor dyrt for brukeren. Alternativet er å få bruke midtsetet i tillegg til en ekstra avgift, og f.eks. at man ikke får med dobbel bagasje og ikke betaler for avgifter.

Jeg har full forståelse for at dette er veldig vanskelig å adressere der og da for begge parter, så flyselskapet må legge til rette for en god løsning.

Ellers forbeholder jeg meg retten til å legge ned seteryggen, men gjør det sjelden i praksis. Jeg velger alltid midtgang og tar hensyn til midtsetepassasjeren ved å holde meg godt på min side, ofte under risiko for å bli kjørt på av trallen, hvis jeg sovner.

Det mest irriterende på flytur er folk som sparker eller henger på mitt sete, eller tenker at de kan be meg om å flytte meg inn fordi det er enklest når de kommer etter meg. Grr.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:57   #135
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, jeg tenker at løsningen burde bli noen seter som har større bredde, og som koster litt mer - fortrinnsvis akkurat så mye at det ikke blir tatt av folk som ikke har behovet, men uten å være altfor dyrt for brukeren. Alternativet er å få bruke midtsetet i tillegg til en ekstra avgift, og f.eks. at man ikke får med dobbel bagasje og ikke betaler for avgifter.

Jeg har full forståelse for at dette er veldig vanskelig å adressere der og da for begge parter, så flyselskapet må legge til rette for en god løsning.

Ellers forbeholder jeg meg retten til å legge ned seteryggen, men gjør det sjelden i praksis. Jeg velger alltid midtgang og tar hensyn til midtsetepassasjeren ved å holde meg godt på min side, ofte under risiko for å bli kjørt på av trallen, hvis jeg sovner.

Det mest irriterende på flytur er folk som sparker eller henger på mitt sete, eller tenker at de kan be meg om å flytte meg inn fordi det er enklest når de kommer etter meg. Grr.

Jeg gir aldri fra meg setet ved midtgangen.
Har du ikke bestilt det, så får du det heller ikke.

Jeg kan gjøre unntak for egne barn da, under tvil.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 14:59   #136
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Jeg er tjukk men jeg tar i det minste ikke på parfyme eller lignende når jeg skal fly, tar aldri av meg skoene (som nevnt er jeg tjukk, jeg hadde aldri fått dem på meg igjen sittende i et flysete), ikke snakker og ler jeg høyt og har jeg med barna så passer jeg på at de og oppfører seg. Jeg legger alltid setet bakover for å slippe å få vondt i ryggen (og om de bak meg plages sånn av det burde de reservert setet foran seg), og sånn ellers passer jeg stort sett på meg selv og lar folk være folk.

Om noen lukter svette er det ikke helt sikkert de gjør det for å plage sine medpassasjerer, ei heller om det skulle slumpe til å snike seg ut luft bakveien. Enkelte ting kan man ikke noe for, og sånn er det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:00   #137
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg gir aldri fra meg setet ved midtgangen.
Har du ikke bestilt det, så får du det heller ikke.

Jeg kan gjøre unntak for egne barn da, under tvil.

Jeg gjør ikke en gang unntak for dem. Midtgangssetet mitt får du aldri!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:01   #138
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Mens jeg, pygmeen i familien, er for alltid henvist til midtsetet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:11   #139
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Hvis mannen og jeg drar alene sammen på fly, bestiller vi midtgang overfor hverandre. En gang møtte vi noen som mente det var griskt og ufint, og at en av oss skulle bytte hans midtsete mot det andre i midtgangen. Særlig. Betal for sete sjæl!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:13   #140
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis mannen og jeg drar alene sammen på fly, bestiller vi midtgang overfor hverandre. En gang møtte vi noen som mente det var griskt og ufint, og at en av oss skulle bytte hans midtsete mot det andre i midtgangen. Særlig. Betal for sete sjæl!

O.o Finnes det sånne folk? Jeg lurer på hvordan det føles å være sånn.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no