Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundeklipp, pris?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-16, 21:42   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hundeklipp, pris?

Hvor mye koster det å klippe en liten hund egentlig? På str med en bichon frise/liten puddel el? Den er ferdigvasket hjemme, og skal klippes i "fasong", altså litt mer enn bare fresing med maskin, og så skal klørne klippes.

Tips om hundefrisører i Oslo-området?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 21:58   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Vår voffs har så myk pels så jeg har klippet han selv de siste 2-3 årene. Men vi skal koste på en skikkelig frisørklipp nå når kulda gir seg.
Har fått tips om Sniff,Snaff Snute ved Storosenteret så har tenkt å bruke de.
Vet om flere som bruker de fast hver 3.måned og er fornøyd.
Det koster 900,- for puddel/labradoodlestr. Vi har en litt mindre type, Lhasa Apso men regner med i underkant av en tusenlapp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 23:44   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

900?! Vi brukte å betale 450,- Hadde dvergschnauzer. Men det er i Trondheim.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 00:48   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Takk for tips, GinaK!
Jeg klipper hunden vår selv, men har fått spørsmål om å klippe andres. Vil helst ikke, men har gått med på å gjøre det for en gangs skyld, problemet er at jeg egentlig ikke har lyst til å drive med dette, og det er forventet at jeg skal ha betalt for jobben også, og sånt syns jeg bare er kleint.
Så jeg vil gjerne ha et konkret sted å tipse om når hunden blir hentet hos meg i morgen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 08:08   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Rundt 5-600 kr?
Hadde ikke tatt det som amatørklipper, kanskje 350?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 08:24   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Vi har brukt sniff snaff snute ved Storo, der og det lå på 850/900kr.
Tror prisen ligger omtrent på det. Men sjekk samme salong i Lillestrøm.

__________________
Propellen januar 2005

Sist redigert av Camomilla : 29-02-16 kl 13:17.
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 09:47   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Vi brukte en annen frisør, i Oppegård. Hun tok 600 men da hadde jeg vasket hunden først. Så la hun på til 900 og samme pris selv om jeg hadde vasket så da ble jeg litt furten og kjøpte maskin selv.
Hunden vår er rolig og står helt stille så det går fint. Men det blir fort hår overalt så jeg gjør det helst ute på terrassen med skjøteledning.

Er du like kjapp som en hundefrisør og får det like fint så ville jeg tatt samme pris. Det er jo litt bryderi å få bestilt time og møte og å vente...
Men er det verdt det om du bruker lang tid? Og ikke minst alt håret/pelsen som flyr rundt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 09:49   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Stuss av valp+ ørerens og kloklipp kom på 550 på salong her.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 11:38   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

500kr her for klipp av bichon

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 12:35   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Takk for tips og innspill!
Nå er dyret klippet, hun er en ganske nervøs og hissig liten sak som ikke er enkel å håndtere, og som misliker alle mennesker. Hun godtar meg av en eller annen grunn, og med mye tålmodighet og et par pauser underveis kom vi nesten i mål før hun beit meg.
Har klippet endel hunder i tillegg til våre egne i de 15 årene vi har hatt portugisiske vannhunder, og denne lille var i grunnen blant de mest krevende.
Men hun logret og kom da jeg ropte på henne og tok godbit fra hånda mi etterpå, så alt i alt gikk det vel greit.
Eieren hadde brukt en hundefrisør på Lillestrøm, men det var etter det bikkja ble helt vettskremt for håndtering og klipp. Og fikk en klippeskade som måtte sys. Så jeg skjønner jo at dette er vanskelige greier.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 09:28   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Jeg tenker at de som tar 600++ lever faktisk av dette, og må dekke utstyr og eventuelt leie av lokale.
Så som "hobby/amatører klipper" hadde jeg lagt meg under i pris.
Så bra at du fikk klippet og at hunden fikk en god opplevelse.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 11:34   #12
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Ja, bevares, jeg har ikke tenkt til å ta hundrevis av kroner for å klippe hunden, men jeg har fått beskjed om å hoste opp en sum, og at det er uaktuelt å ikke ta betalt, så jeg funderte bare på hva jeg egentlig skulle si.
Tenker jeg ber om et par hundre jeg, så har jeg i alle fall fått litt igjen for kles- og husvask, og de to timene det tok.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 11:54   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hundeklipp, pris?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ja, bevares, jeg har ikke tenkt til å tkndrevis av kroner for å klippe hunden, men jeg har fått beskjed om å hoste opp en sum, og at det er uaktuelt å ikke ta betalt, så jeg funderte bare på hva jeg egentlig skulle si.
Tenker jeg ber om et par hundre jeg, så har jeg i alle fall fått litt igjen for kles- og husvask, og de to timene det tok.

Ikke vondt ment altså.
Tenkte bare litt på det GinaK skrev.
Tror du fint kan ta ihvertfall 350,-

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no