Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Nils Bech - O helga natt

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-16, 23:39   #61
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Men ståpelsen kommer bare når Jussi synger den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:42   #62
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Ståpels under Jussi og tårer under Bech.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 23:56   #63
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Han fortalte om hans ungdomstid som var preget av mobbing, og at han etter at han flyttet til Oslo og fikk homofile venner, selv da fortsatt fikk følelsen av at det å være feminin og homo ikke var noe å være stolt av, men noe som var forbundet med skam. Han hadde sagt til en homofil venn at han ikke hadde gjettet at han var homofil, og fikk da et tusen takk til svar. I tillegg fortalte han om at han tenkte på at hans versjon skulle brukes i Skam, og at han ville tolke sangen med bakgrunn av hans oppvekst som homofil, historien i Skam og at han ville synge sangen som en bønn til alle homofile, en takk til de som sto på barrikadene og gjorde det mulig å være åpne. At han hadde en følelse av at Björling sin versjon var mer en befaling, så han ville ha det mer som en bønn.

Fritt etter hukommelsen.

Oj. Sterkt. Jeg må høre hans versjon en gang til kjenner jeg

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 00:01   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.


Jeg har aldri helt fattet hvofor den er så fantastisk og heller ikke fattet hvorfor det MÅ være Jussi Björling som synger den.

Endelig har jeg fått landet denne sangen og skjønt at den kan være vakker og inderlig og ikke bare en befalende bråkesang.

Jeg syns det er et fantastisk musikalsk mesterverk, men Jussi ødelegger den fullstendig. Han befaler og skriker. Nils blir litt for pinglete igjen (og sang ikke akkurat helt rent på TV heller).

Gi meg Tommy Körberg sin, så har jeg gåsehud med én gang.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 00:08   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er et fantastisk musikalsk mesterverk, men Jussi ødelegger den fullstendig. Han befaler og skriker. Nils blir litt for pinglete igjen (og sang ikke akkurat helt rent på TV heller).

Gi meg Tommy Körberg sin, så har jeg gåsehud med én gang.

Mens jeg synes Tommy har for pinglete stemme til denne sangen. Jeg elsker opera, og liker "operaversjonen" best. Ikke et snev av gåsehud når jeg nå hører på Tommy sin versjon.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 00:35   #66
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nils Bech - O helga natt

Nå har jeg sett intervjuet og det var nydelig. Jeg er så takknemmelig for at vi tross alt har kommet så mye lengre i å la mennesker være seg selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no