Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Riktig brille til ansiktsform

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-07, 15:46   #1
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Riktig brille til ansiktsform

Jeg har egentlig aldri funnet noen solbriller som passer bra, og tidligere følte jeg meg ofte litt fjern med solbriller. De senere årene har likevel behovet for å skjerme øynene vært større enn forfengeligheten, så jeg har brukt solbriller mye, både vinter og sommer.

Jeg fikk briller for første gang i høst (skjeve hornhinner). På ferie i Portugal forrige uke dukket det derfor opp ett problem jeg ikke hadde tenkt på, jeg trenger solbriller med styrke for å kunne lese på stranda. Til vanlig kjøper jeg solbriller til en billig penge, og da er ikke eventuelt bomkjøp så farlig. Men nå koster det jo litt mer, så jeg må tenke meg litt mer om før jeg kjøper. Jeg ønsker meg solbriller som passer til mitt ansikt, er litt kule og som ikke er helt "ut" neste sommer.

Noen som har noen gode tips og råd? Jeg kan evetuelt legge ut et bilde en liten stund.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:54   #2
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Du kan få bra hjelp hos optikeren også. De kan ofte se hvilken type brille som kler ditt ansikt. Hvis ikke så er det noen retningslinjer man kan holde seg til. Har du smal, bredt, langt, firkantet, ovalt, hjerteformet ansikt. Er fargene dine lyse eller mørke (ansikt og hår). Det spørs også litt hvordan type du er.
Legg gjerne inn bilde så får du sikkert mye konstruktiv hjelp her inne også.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:07   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Jeg har vel ingen gode råd, annet enn å kjøpe solbriller til å henge på brillen du allerede har. Mine passer perfekt til brillen. Det blir ikke akkurat siste mote (skulle det vært det, måtte jeg hatt svære 70-tallsbriller ), men det blir mye rimeligere da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:26   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Tror også jeg ville satset på veiledning hos en flink optiker. Når man kjøper vanlige briller får man ihvertfall låne med feler aktuelle par hjem, det syns jeg var veldig greit for å kunne prøve hjemme i ro og fred.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:30   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Du kan også kjøpe en vanlig innfatning til briller og sette inn solbrilleglass med styrke i de hvis du synes det er lettere.
Men du får som regel god hjelp i brillebutikken til å finne hvilken fasong som passer deg når du velger både briller og solbriller.
Hvis du skal ha solbriller med styrke i må du bare passe på at de ikke er for buet for da får de ikke satt inn glass med styrke i. Sånn var det før i hvertfall. Det er noen år siden jeg jobbet i en brillebutikk nå.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:03   #6
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Takk for svar!
Jeg satser på god veiledning hos optiker, ja. Tenkte å dra til Brilleland, for der kjøpte jeg brillene mine, også har de salg nå.
Jeg har faktisk virdert sånne henge-på-brillene glass, men mine briller er så smale, og jeg vil helst ha solbriller som dekker litt mer.

Jeg legger inn et bilde jeg, hvis noen vil komme med forslag.


Sist redigert av Kaz : 01-07-07 kl 22:48.
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:22   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Noen som er litt rette i kantene, rette i underkant? Hmmm... vanskelig.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 12:01   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Riktig brille til ansiktsform

Eller linser.
Du får linser med korrigering for skjeve hornhinner, du kan også få linser med UV-filter, sollinser, men om disse kan korrigeres for skjeve hornhinner vet jeg ikke.
Fordelen med linser er at du da kan bruke de billege og kule solbrillene dine, eller de som bare er inn i år!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no