Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?
Kvelds 15 18,75%
Kveldsmat 51 63,75%
Annet 14 17,50%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-23, 17:12   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Jeg kaller det vanligvis kveldsmat, som i «har du lyst på litt kveldsmat?», men kan også si f.eks. «jeg tar meg et knekkebrød til kvelds».

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 07:24   #62
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Jeg sier begge deler, men tror jeg oftest sier kveldsmat.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 13:03   #63
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Jeg tror resten av familien (bergensere i Bergen) sier kvelds. Jeg har kveldsmat som ordvalg hjemmefra, men kan finne på å si både kvelds (og boss).

Liker også å spise formiddagsmat, men glemmer å bruke det ordet.

Nå varierer det hvor vidt selve det sene måltidet faktisk inntas, men da ungene var små brukte vi å legge inn en klausul om at dette er faktisk "middagkvelds" dersom middagen var sen og vi regnet med å hoppe over kveldsen. Lillesøster ble lenge tvangsforet med en skive leverpostei etter en seanse der hun våknet kl. 0300 og kom på at hun faktisk ikke hadde fått kvelds! Vi var på hyttetur, så for å unngå å vekke alle andre ruslet vi opp og tok en skive. :trøtt:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 13:49   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Nå har jeg tenkt etter og jeg tror jeg bruker det om hverandre slik som Skilps.

"Vil du ha kveldsmat?"
"Spiser du kveldsmat?"
"Jeg liker ikke kveldsmat"
"Jeg tok meg litt havregryn som kveldsmat"
"Hva har vi til kvelds?"
"Blir du til kvelds?"
"Det er tapas til kvelds"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 14:08   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Kanskje det er fordi det ofte blir -s etter til. Til lands, til sjøs, til skogs og til kvelds, liksom?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 14:14   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Ja, se det! Interessant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 18:30   #67
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

Jeg sa kvelds! Jeg trodde at det er noe jeg aldri sier, men jeg tok meg nettopp i å si det likevel. Brukte det i setningen: "Jeg lar resten av suppa bare stå på benken, i tilfelle noen vil varme den opp til kvelds".

Hadde ikke tenkt over det, om det ikke var for denne tråden. Måtte bare inn og skrive det med en gang.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 09:23   #68
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere kvelds eller kveldsmat?

My,

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no