Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange kaker i konfirmasjon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-23, 20:41   #21
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg skulle ønske flere hadde tilbudt seg å lage kake. Ser i spåkula at jeg får det travelt dagen før konfirmasjonen.

Kan du ikke spørre? Hvis jeg skulle ventet på at noen skulle tilby seg å bake til vår sønns konfirmasjon, så hadde jeg endt med å bake alle selv. Men folk ble faktisk glad for at jeg spurte Travelt blir det uansett dagen før.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-23, 22:16   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

I mitt tilfelle med denne tanteflokken som er vant til å gå i hverandre sine barnebarn sine konfirmasjoner, så kommer heldigvis vanen også med baketilbud. Og det hele organiseres via min mor, som avtaler med sine søstre hva de skal ordne. Jeg har stort sett bare fått beskjed. Det eneste jeg har avtalt selv er at svigermor skal lage suksessterte. Og jeg har bedt innstendig om at mannen leter frem sin bestefars oppskrift og lage sjokoaldemousse.

Men den søstreflokken, de avtaler altså med hverandre, til sine barnebarns dåp og konfirmasjoner og bryllup. (Ja, noen av dem er blitt oldemødre også)

Travelt dagen før blir det uansett, jeg skal jo bake et par kaker, koke gele (det KAN jeg vel gjøre torsdagen sånnsett, den holder jo greit) og legge siste hånd p åalt mulig av detaljer, det er lokalet som skal gjøres klart og sånn.

Så jeg har tatt fri fra jobb både torsdag og fredag, svigermor kjører enten onsdag etter jobb eller torsdag og kommer for å hjelpe. Klok av skade skylte jeg opp bunadsskjortene våre i dag, planen er egentlig å stryke dem i morgen og henge dem et sted, men jeg har ikke et egnet, trygt sted å henge strøkne skjorter pr nå, så mulig jeg legger dem vekk (de er uansett blitt tørre nå) og fukter dem og kjøler ned og stryker dem neste helg og da må jeg bare ha ordnet en plass de kan henge en uke)

Starter en dytt-konkurranse på jobb 1.5 og det aner meg at jeg kan få en flying start første uka i mai... Det kan bli noen tusen skritt av de dagene der.

Men ene kaka jeg skal bake skal jeg faktisk kjøpe bunn til, for jeg skal lage en glutenfri kakebunn og det har brisk en vellykket og god en i frysedisken på obs og eurospar her, så en sånn skal jeg kjøpe. Det kommer til å befinne seg i alle fall 3 sånne på kakebordet. For de tåler mellomste. Den andre jeg skal bake er crazy cake, en kake uten egg og melk, som jeg helst skal sause sammen med en glutenfri melblanding, så går den både til mellomste og veganeren.

Det er flere grunner til at det er ca 10 kaker og 4-5 desserter på kakebordet vårt. En av dem er 43-45 folk som skal spise, og en av dem er en veganer og noen allergier og adnre kostholdsrestriksjoner, og den viktigste er selvsagt at det er et sunnmørsk kakebord. Slike kommer heldigvis tradisjonelt sett med en gjeng tanter som baker. Alle ahr de sine spesialiteter.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 22-04-23 kl 22:27.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-23, 08:49   #23
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi var rundt 30 stk og hadde fem kaker. Da hadde vi restefest i flere dager etterpå, og endte til slutt med å kaste kakerester. Men syns det var greit å ha et lite utvalg av forskjellige kaker.

Takk for tips. Vi blir 25 voksne og 8 barn, har spist tapasbuffet i forkant, og da satser jeg på at 5 kaker er nok.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-23, 22:31   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Da vi hadde konfirmasjon sist hadde vi fire kaker + muffins (helt plaine) - Vi hadde SÅ mange kaker igjen, på tross av at vi er trøndere. Vi var 22 gjester - alle voksne.

- Vi har konfirmasjon i år også, da ender vi sikkert opp med tre kaker + muffins, tror jeg

Vi ender opp med fire kaker, da en kollega tilbød seg å bake kake.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 00:44   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Jeg driver med planlegging til en konfirmasjon i vennekretsen og der blir vi 52 gjester, og har regnet med 8 kaker. Taco til hovedrett og ingen dessert. (Konfirmantene ønske.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 11:53   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Fasit hos oss var 8 kaker + noe sjokolade (twist og stratos i småbiter). 41 gjester (mye smått). Alle kakene ble åpnet og spist av, men fortsatt rikelig med rester, som også var beregnet.

Vi kunne sikkert klart oss med 4-6 kaker som ble spist opp, men valgte å gå for mangfold både mtp ulik smak og allergier blant gjestene.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 13:57   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Ja, det er mangfoldet som gjør at vi har gått for et relativt høyt antall kaker. Hadde det vært f.eks. et bursdagsselskap hadde jeg hatt færre kaker, men det er en spesiell anledning og da vil jeg at det skal være mye forskjellig å velge mellom. Det meste kan fryses og tas fram ved en annen anledning og det er dessuten 17. mai uken etter så det blir null problem å bli kvitt restene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 13:58   #28
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Her blir det 7 kaker pluss bakels og græt som er en lokal "must have". Vi er 26 stk.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-23, 11:12   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Var i konfirmasjon i går, 20 stk totalt. Tror det var 5 kaker og en skål med bær. Mye kake igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-23, 11:13   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Takk for tips. Vi blir 25 voksne og 8 barn, har spist tapasbuffet i forkant, og da satser jeg på at 5 kaker er nok.

Helt sikkert. Vi hadde også spist tapas først. Smakte tre tynne stykker; klarte ikke smake på alle.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-23, 14:35   #31
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Vi hadde konfirmasjon i går, 38 gjester og 9 kaker. Bare bittelitt igjen av 2-3 kaker i dag, så vi kunne egentlig ikke hatt færre kaker.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 15:08   #32
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjon

Det ble vel 8 kaker til slutt, det dukket opp en ekstra fra gjestene. Ble ikke så veldig mye kake igjen faktisk.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no