Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker FP-ere vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 20:24   #161
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Dekantere...

Hehe, vi hadde besøk i går, og jeg fant fram en amarone som jeg ikke helt husker hvor jeg har fra. (Montigoli 2001, ut fra etiketten tipper jeg tax-free på Kastrup). Siden jeg har fått ny karaffel til jul, så tenkte jeg at det så absolutt ikke ville skade med litt luft, og formelig slang den over karaffelen - uten tanke på eventuelt bunnfall som måtte befinne seg på siden av flasken (kom omtrent rett fra kjelleren).

Det var selvsagt ganske mye grums, noe jeg egentlig sjelden har opplevd med de amaronene jeg har hatt (er det bare meg, Nebbia/Veronal/andre Amarone-junkier?). :ror seg unna nybegynnerfeil: Vel, det meste sank til bunns etter hvert, og vinen kom seg også betraktelig, selv om den absolutt ikke var av de helt store amaronene.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:59   #162
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Dekantere, schmekantere ... :kjemiker:

Nå sitter jeg med en relativt dyr rød fra Bandol. Jeg er litt skeptisk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 21:44   #163
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hehe, vi hadde besøk i går, og jeg fant fram en amarone som jeg ikke helt husker hvor jeg har fra. (Montigoli 2001, ut fra etiketten tipper jeg tax-free på Kastrup). Siden jeg har fått ny karaffel til jul, så tenkte jeg at det så absolutt ikke ville skade med litt luft, og formelig slang den over karaffelen - uten tanke på eventuelt bunnfall som måtte befinne seg på siden av flasken (kom omtrent rett fra kjelleren).

Nybegynner! Man heller forsiktig om det er glass eller karaffel. Er det mye bunnfall kan du like gjerne åpne en ny med én gang. Det kan ta et par dager før bunnfallet legger seg hvis du er riktig uheldig.

Amaronen har jeg aldri hørt om. Tror ikke den har vært i salg i Norge (i alle fall ikke de siste 7-8 årene).

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det var selvsagt ganske mye grums, noe jeg egentlig sjelden har opplevd med de amaronene jeg har hatt (er det bare meg, Nebbia/Veronal/andre Amarone-junkier?).

Amaroner har generelt ikke så mye bunnfall. Jeg har drukket eldre amaroner med noe bunnfall, men ikke mer enn at det var problemfritt ved å helle forsiktig.

  Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 22:23   #164
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Her drikkes det helst rødvin

Men er absolutt på nybegynnerstadiet.

Er ikke så god på navn og sånn helller jeg men.. Chilensk pleier å være godt.

Også vet jeg at Masi er godt. Og La Vida. (nå har vel den byttet både navn og etikett, så da aner jeg ikke åssen jeg finner den igjen på polet)

Hvit drikker jeg lite av. Synes det ofte har en ettermak av råttent eple :urk:

Men i et 30 års lag her i fjor sommer fikk vi en som smakte veldig godt. Doktor L. Loosen ettellerannet.

Den kunne omtrent drikkes som saft

Og det fikk jeg merke dagen derpå :skallebank:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:05   #165
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

(er det bare meg, Nebbia/Veronal/andre Amarone-junkier?).

Det er vel snart på tide med en spin-off; Hvilken amarone er best?

Tror jeg har talt 9 personer med uttalte amaronesympatier, samt en haug som drikker italiensk uten å spesifisere.


Sist redigert av Nebbia : 19-01-08 kl 23:41. Årsak: spinn/spin innformasjon/informasjon - tror n-tasten trenger overhalling
  Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:08   #166
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det er vel snart på tide med en spinn-off; Hvilken amarone er best?

Da trenger jeg egentlig mer tid (og penger). Men sett i gang og lag en nå, så kan vi ta en ny om et år?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:14   #167
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Mot bedre vitende har jeg nå helt i meg to glass fra kartongen. Dette til tross for at frøkna er halvdårlig, ei ny våkenatt sannsynligvis følger og jeg har begynt å sove dårlig og få hodepine etter bare et par glass vin.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:19   #168
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

...jeg nipper til et glass Marqués.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:50   #169
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Nebbia, du kan godt telle meg/oss også, vi har nettopp delt en flaske Amarone jeg fant i kjøkkenskapet og jammen ikke kan huske når havnet der. God var den i alle fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 23:54   #170
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Da trenger jeg egentlig mer tid (og penger). Men sett i gang og lag en nå, så kan vi ta en ny om et år?

Du behøver ikke ha prestasjonsangst. Jeg har noen superamaroner liggende som jeg definitivt ikke kommer til å sprette i år bare for å få en lenger skryteliste senere.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 00:00   #171
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Du behøver ikke ha prestasjonsangst. Jeg har noen superamaroner liggende som jeg definitivt ikke kommer til å sprette i år bare for å få en lenger skryteliste senere.

Ingen prestasjonsangst, det er bare det at jeg syns jeg burde få smakt flere før jeg begynner å prate om "den beste".

Amarone var forresten hovedtema for vinmessen til Adresseavisens vinklubb i høst, så jeg fikk jo smakt en god del der. Noen importører hadde også med seg superamaronene sine, selv om man ofte måtte spørre litt nærmere for å få smake på de. (En Bussola Vigneto Alto var højdaren for min del den kvelden).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 00:27   #172
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ingen prestasjonsangst, det er bare det at jeg syns jeg burde få smakt flere før jeg begynner å prate om "den beste".

Amarone var forresten hovedtema for vinmessen til Adresseavisens vinklubb i høst, så jeg fikk jo smakt en god del der. Noen importører hadde også med seg superamaronene sine, selv om man ofte måtte spørre litt nærmere for å få smake på de. (En Bussola Vigneto Alto var højdaren for min del den kvelden).

Jeg forstår. Tråden burde kanskje hete "Hvilken amarone liker du best?". Når man snakker om den beste amaronen, er det ikke mange kandidater. Vigneto Alto er definitivt én av dem.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 00:28   #173
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Ja, og vi foretrekker rød.
Hvitvin er fint til reker og varme sommerdager.

For tiden er MASI en av de røde favorittene.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 00:48   #174
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Nå drikker jeg forresten Trapiche, oak cask. Nydelig sak fra Argentina.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 07:16   #175
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg er glad i rødvin, og den må gjerne være kraftig og smakfull. Jeg er dog ingen kjenner, noe jeg godt kunne tenkt meg å gjøre noe med.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 08:11   #176
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tøysejente, det er da bare å kjøpe en kartong du kan småsupe fra.

ingen dårlig idè

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 10:31   #177
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Her har vi noe så eksotisk som "et hemmelig" "hole in the wall" vin og spritutsalg, for de av oss som av forskjellige grunner ikke kvalifiserer til å få alkohol-lisens og dermed kan handle alkohol lovlig. Jeg tror jeg må ta meg en tur dit en dag, og sjekke utvalget.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rødvin, vin


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no