Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 19:15   #941
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Pløyde igjennom Vinterstengt av Jørn Lier Horst og Fredsmekleren av Ørjan Karlsson i helga. Nå leser jeg Fantomsmerte av Thomas Enger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 07-11-11, 22:30   #942
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Endelig har jeg funnet igjen Tore Renbergs Dette er mine gamle dager. Har ikke kommet så langt, men jeg koser meg foreløpig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 21:04   #943
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Sven Morgedugg av Gabriel Scott - overaskende god.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 10-11-11, 09:31   #944
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Läckberg - "Ulykkesfuglen"

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv  
Gammel 10-11-11, 09:37   #945
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Barnepiken av Kate Stockett. Om svarte hushjelper i Mississippi på 60- tallet. Veldig bra ( filmen går på kino nå).

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 10-11-11, 09:54   #946
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

[quote=star;3031287 Nå leser jeg Fantomsmerte av Thomas Enger.[/quote]
Er det boken etter Skinndød? Jeg synes den var skikkelig spennende og håper den neste er like spennede.
Jeg leser Noen kjenner mitt navn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 10-11-11 kl 11:08.
GinaK er aktiv nå  
Gammel 12-11-11, 23:53   #947
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Läckberg - "Tyskerungen"

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 10:07   #948
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Paul Austers Sunset Park, og jeg storkoser meg og må begrense hvor mye jeg leser for at boka skal vare litt lenger. Før dette leste jeg ferdig Innsirkling 2 av Carl Frode Tiller, men førsteinntrykket som sa meg at den første var bedre, holdt seg helt til siste slutt.

Neste på lista blir Siri Hustvedts The Shaking Woman, evt. Jonathan Franzens The Twenty-Seventh City, men jeg tror nok dette blir etter flytting og oppussing (eller kanskje ikke).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 14:32   #949
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg holder på med "Den usynlige broen" av Julie Orringer.
Fantastisk bra bok!!!

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 15:14   #950
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

John Irving: Siste natt i Twisted river. Har holdt på med den en stund. Begynnelsen er nemlig ganske "langdryg," i klassisk Irving-stil. Satser på at også denne tar seg opp etter en stund, for jeg pleier å like bøkene hans.

Etterpå står Tomas Espedal som har vunnet "Bergen leser"-prisen for tur. Skal starte med Gå....Noen som har lest den og synes den er bra?


Sist redigert av rine : 13-11-11 kl 15:22.
rine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 15:19   #951
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

John Irving: Siste natt i Twisted river. Har holdt på med den en stund. Begynnelsen er nemlig ganske "langdryg," i klassisk Irving-stil. Satser på at også denne tar seg opp etter en stund, for jeg pleier å like bøkene hans.

Etterpå står Thomas Espedal som har vunnet "Bergen leser"-prisen for tur. Skal starte med Gå....Noen som har lest den og synes den er bra?

Den tar seg ikke opp.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 15:26   #952
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Den tar seg ikke opp.

Er det sant? For jeg synes nemlig jeg har brukt usedvanlig lang tid nå.

rine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 15:29   #953
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det sant? For jeg synes nemlig jeg har brukt usedvanlig lang tid nå.

Den tar seg marginalt opp etter at de endelig kommer seg ut av Twisted River. Likevel syntes jeg det var tråkige greier til Irving å være, og ble skuffet rett og slett. (Det skal sies at jeg har hørt andre mene den er nærmest genial, og fungerer som en slags meta-diskusjon over Irvings forfatterskap. Jeg syntes det var kjedelig. )

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 15:32   #954
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

. (Det skal sies at jeg har hørt andre mene den er nærmest genial, og fungerer som en slags meta-diskusjon over Irvings forfatterskap. Jeg syntes det var kjedelig. )

OK. Nå ser jeg at jeg rett og slett er nødt til å fullføre for å finne ut hva jeg selv mener.

rine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-11, 21:29   #955
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Colum McCann: La kloden spinne

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv  
Gammel 14-11-11, 19:32   #956
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Sorcery. Den av Pratchett altså.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 09:16   #957
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

(Det skal sies at jeg har hørt andre mene den er nærmest genial, og fungerer som en slags meta-diskusjon over Irvings forfatterskap. )

Åja, det var veldig beskrivende for hva jeg syns. Likte den veldig, veldig godt. Innenfor topp 5-listen av Irving.

Jeg leserDette er mine gamle dager av Tore Renberg. Litt skuffet over at han legger den så nær Kompani Orheim i handling og stil. Jeg beundret han veldig for å skrive Charlotte Isabel Hansen og Pixley Mapogo i en helt annen kontekst og prosastil enn Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve. Syns det var veldig riktig av han å gå bort i fra familieepos/oppvekstroman og heller la Jarle-personen stå for seg selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 09:24   #958
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har også akkurat lest Dette er mine gamle dager, og har totalt motsatt opplevelse av disse bøkene Kasia.

Denne og Kompani Orheim liker jeg veldig mye bedre enn Charlotte Isabel Hansen og Pixley Mapongo (spesielt Pixley). Det kan godt ha litt å si at det er så mye gjenkjennelig for meg i forhold til å vokse opp i med alkoholikerfar på sytti-åttitallet. Og ikke minst hvordan det påvirker en som voksen.

Så har jeg også nettopp lest Niagara av Joyce Carol Oats, som jeg etter et kjapt søk her inne har sett at ihvertfall en person her inne syns var helt skrekkelig, mens jeg syns den var virkelig gripende. Holder på med en annen bok av samme forfatter, Black Girl White Girl.

Og etter det skal jeg lese Han som elsket livet, en roman om Van Gogh (fra 1936). Denne leste jeg midt på åttitallet og etter å ha vært i Amsterdam på Van Gogh-museet igjen fikk jeg lyst til å lese den en gang til.


Sist redigert av Filifjonka : 15-11-11 kl 12:11.
Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 09:25   #959
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg ga opp Ondaatjes The cat´s table, og leser nå de tre The hunger games bøkene av Suzanne Collins. Det er litt typisk plotdrevne ungdomsbøker, men litt kult for det. De gir meg ikke alt jeg ønsker meg av en bok, men er fine til sitt bruk! Venter egentlig på Knausgårds siste, som kommer på torsdag.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv  
Gammel 15-11-11, 09:29   #960
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Venter også på Knausgård!

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no