Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 00:46   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1119867571.32

Nå har jeg aldri vært noe særlig begeistret for kylling- og kalkunprodukter (utenom rent kylling- og kalkunkjøtt), og etter å ha lest linken over kan jeg ikke si det frister å røre denne maten igjen. Herregud ... Jeg er sikkert blånn som ikke visste dette, man vet vel sånt på Foreldreportalen.

Dette gjelder kanskje kyllingkjøttdeig også? Sikkert derfor jeg har kjent bein og lignende i så og si HVER pakke jeg har kjøpt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 01:17   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Å fysj.
Vi spiser stortsett kylling-/kalkunprodukter når det gjelder pølser ol.

Har selv stått i kjøttdisk og malt kjøttdeig, og det er mye rart oppi der for å si det slik.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:49   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Jeg visste vel egentlig dette, men det var ekkelt å lese det likevel. Heldigvis spiser vi aldri kylling- eller kalkunprodukter som pølser, kjøttboller, kyllingkjøttdeig e.l. Holder meg til rent kjøtt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 08:59   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

:Grøss:

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:11   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Æsj. Jeg som konsekvent kjøper kylling-/kalkunprodukter og innbiller meg at det er "renere" på et vis.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:45   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Jeg har aldri trodd at pølser og slikt av kylling og kalkun var renere, tvert imot. Men jeg visste vel egentlig ikke at det var SÅ gale. Heldigvis har jeg aldri kastet meg på "trenden" med kylling- og kalkunprodukter. Har aldri sett vitsen, men så er jeg jo fett-tilhenger også da.
Når det gjelder vanlig storfekjøttdeig så er det vel ganske strenge regler for hva de kan ha oppi? Trodde i hovedsak forskjellen mellom karbonadedeig og kjøttdeig var fettinnholdet, ikke at karbonadedeigen er laget av "fileter" omtrent, mens kjøttdeigen er laget av ører og neser?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 13:56   #7
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Mannen har jobbet på pølsemakeriet på Gilde og har ikke noe imot å spise pølser, men alt som har med kalkun og kylling som ikke er rent kjøtt har han nektet å ta inn i huset. Er jo veldig glad for det egentlig.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 13:58   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Urk. Jeg kjøpte faktisk kyllingkjøttdeig igår, de hadde ikke vanlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:11   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Dette visste jeg ikke, men det har ant meg. Bare prisen tilsier jo at det ikke er oppmalte kyllingfileeter, akkurat, og jeg har tenkt at pølser og kjøttdeig sikkert er en grei måte å f nyttet hele kyllingen på (skinn, småbiter). Men ikke at det kan være beinbiter med - det var ekkelt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:25   #10
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:28   #11
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Jeg synes ikke at det er så ekkelt, jeg. Altså, jeg ville nok reagert litt på å finne et nebb i kjøttdeigen, men bortsett fra det lever jeg fint med tanken på muk.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:34   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Jeg takler det iallfall ikke, men nå har jeg tenkt meg litt om og MUK er vel egentlig ganske bra? På den måten at de får brukt hele dyret i stedet for å kaste det? Når det faktisk kan lages god mat av det bør det jo heller nettopp gjøres det enn å kaste det? Selv om JEG holder meg unna.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:54   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Javel. Jeg kommer til å fortsette å spise kylling- og kalkunpølser, da jeg syns de smaker best. Er det spiselig og ikke farlig så ser jeg ingen grunn til å okke seg over det. Det er så mye rart av konserveringsmidler, miljøgifter og annen sjarmerende skit i maten vi får i oss at en godt oppmalt benbit eller to ikke er noen krise. Og ja, jeg spiser økologisk i den grad jeg får tak i det. Jeg vet hvordan et helt, dødt dyr ser ut før det er "pyntet på" og lagt i kjøttdisken, jeg kan sløye en fisk og jeg vet hva egg er.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:13   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes ikke at det er så ekkelt, jeg. Altså, jeg ville nok reagert litt på å finne et nebb i kjøttdeigen, men bortsett fra det lever jeg fint med tanken på muk.

Jeg ha vært klar over dette lenge, men det hender vi har kyllingpølser i hus allikevel, det er vel ikke noe verre med litt organisk drit enn syntetisk?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:21   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Me har aldri kylling og kalkun produkter i hus utenom fileter. Har ikkje lest linken enno, men det virker som om eg skal vera litt glad for det ? ( har heller ikkje kjøttdeig i hus, holder meg til karbonadedeig )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:26   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Høres skikkelig ekkelt ut... Men jeg kommer sikkert til å spise div kyllinmgprodukter likevel.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:27   #17
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Jeg skjønner heller ikke helt problemet med dette. Det er da ikke noe problem å spise litt oppmalt bein? Rikt på kalsium er det også.

Jeg husker da jeg var liten at jeg elsket å tygge og knase på både kylling- og kotelettbein. Og jeg synes det er flott at man prøver å utnytte alt av dyret når det først er slaktet.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:32   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

De kyllingproduktene vi stort sett kjøper kommr ikke fra Prior, men fra konkurenten Den Stolte Hane.
Om de er noe bedre med merkingen vet jeg dog ikke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:50   #19
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Altså, jeg ville nok reagert litt på å finne et nebb i kjøttdeigen,

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:52   #20
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: MUK i kyllingprodukter? Så ekkelt!

Æsj. Da skal jeg aldri kjøpe sånne produkter flere ganger !

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no