Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Drikk vin før dåpen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 20:13   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikk vin før dåpen



Sogneprest Carsten Wind Hansen uttaler seg til VG om hvordan å få en fin dåp: "Det viktige for meg er at folk får en god opplevelse under dåpen. En mulighet da er at mor drikker litt alkohol og ammer barnet på forhånd."

I huleste da?! Skal man måtte bedøve barnet sitt for å få en fin opplevelse i kirken? Har vi ikke rom for urolige barn?

Lenger ut i artikkelen sier han at det kan hjelpe for kolikkbarn at mor tar seg et glass vin før hun ammer barnet, og at dette fungerte med deres kolikkbarn. Huff. Slike mennesker burde virkelig beskyttes mot seg selv og uttalelsene sine.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=583753

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:25   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.128
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Jeg for min del synes heller det er mer pussig at en fislete prest synser utenfor sitt fagfelt - og at det skal få himla stor oppmerksomhet.

Blir som at ByråkratPelle går ut i media og sier at alle som skal søke Plan- og Bygningsetaten om ettellerannet burde ta seg en sykkeltur rundt i Maridalen først, for det klarner hodet.

Javel - so what, liksom....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:26   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen



Jeg ble litt satt ut av dette, kjenner jeg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:30   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg for min del synes heller det er mer pussig at en fislete prest synser utenfor sitt fagfelt - og at det skal få himla stor oppmerksomhet.

Blir som at ByråkratPelle går ut i media og sier at alle som skal søke Plan- og Bygningsetaten om ettellerannet burde ta seg en sykkeltur rundt i Maridalen først, for det klarner hodet.

Javel - so what, liksom....

En prest har vel litt mer status enn en byråkrat, sånn i møte med folk? De driver vel med en slags veiledning/rådgivning i møte med folk enten det er i lykkerus før en dåp, eller i sorg før en begravelse. Jeg synes presten går langt forbi sin rolle ved å bedrive den type veiledning, det er ganske spesielt. Det høres ut som om han synes babyskrik tærer på i jobben siden han stadig peker på viktigheten av den voksnes opplevelse av dåpsritualet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:32   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.128
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Ja, selvsagt går han langt forbi sin rolle. Men det er jo også så åpenbart at det virkelig ikke er noe å lage en sak ut av - mener jeg. Det var på alle morgennyhetene (som jeg hørte på) i dag. My god.

Og byråkrater kan ha ganske høy status i møte med folk, azza!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:35   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Pelle: Jeg er enig i mye av det du sier, men det er en stor forskjell for meg. Det er såvidt meg bekjent ikke skadelig å ta en sykkeltur i Maridalen, men det kan det være om man drikker vin for å roe barnet sitt. To vidt forskjellige ting. Og en prest kan ha stor innflytelse på folk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:38   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Ja, det er dette med statusen jeg synes gjør saken litt spesiell. Her i Norge er det fortsatt litt sånn politimesteren, presten og statsministeren sånn statusmessig har jeg inntrykk av.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:41   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.128
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Så vidt jeg vet er det da mange som ammer og drikker et glass vin DAGEN FØR? Kanskje ikke sånn rett etter hverandre, men hvor mye promille får barnet i seg, da? I min verden ville ikke ett enkelt tilfelle av amming + 1 gl vin dagen før nå særlig opp på skadelighetsskalaen. Og er det bevist at barnet blir mer søvning, eller er det noe han mener?

Mener ikke det han sier er greit, altså - jeg bare stusser over oppmerksomheten.

Sitat:

Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal drikke mange glass, men man kan vurdere å drikke litt alkohol dagen i forveien.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:53   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Jeg tror kristenfolket jobber for å bli superliberale om dagen! Bare se på Krf nesteleder som vil ha vinmonopol ihver kommune!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:54   #10
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.



I huleste da?! Skal man måtte bedøve barnet sitt for å få en fin opplevelse i kirken? Har vi ikke rom for urolige barn?

Skulle nesten ikke tro det . Da Terroristen ble døpt skreik han mye, han var 6 mnd da. men fryktlig urolig.
Folk virket trolig brydd over at han ræmjet mens vi ventet, og at jeg travet opp å ned kirkegangen med ongen.
Fikk litt sånne brydde blikk å folk visket
Spesielt hun andre som døpte sammen med oss, hun så bare stykt på meg.
Skulle gjærne tatt meg et glass vin før dåpen jeg,
om jeg ikke hadde ammet!!

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:54   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Ytterst merkelig råd. For det første så har jeg ikke så mye tro på at det har ønsket effekt, for det andre syns jeg det er et veldig feil signal å gi at man må sløve ned babyer for å kunne ta dem med i kirken og "få en god opplevelse av dåpen". Dette er nok en prest som prøver å tøffe seg litt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 20:58   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Jeg synes egentlig det var en morsom artikkel og presten virket avslappet og en smule dansk utradisjonell i rådene sine. Tror ikke akkurat dette er en fanesak, det et av flere råd han pleide å gi til stressa og nervøse foreldre. Og det ble sagt med et smil uten at han mente det passet for alle.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:01   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Hattifnatten har nok rett i at dette har blitt blåst opp, men jeg reagerer faktisk på at han sier at kona drakk et glass vin og at det hjalp med å roe kolikkbarnet deres. Men nå har jeg nulltoleranse overfor alkohol og amming når det er så kort mellom at det går over i melka.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:02   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Ja, at saken er blåst opp er det ingen tvil om. Nå hørte ikke jeg intervju med ham på radioen, og har kun fått referert det han har sagt skriftlig. Og da oppfattet jeg det som et seriøst råd, ikke humoristisk. Men så er jeg vel sikkert en del av den pietistiske norske kulturen selv.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:07   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Og hvis det er pietistisk å være forsiktig med alkohol når man ammer, ja så er jeg vel det. Jeg skjønner ikke hvorfor det liksom skal være så stas å være med slepphendt med alkoholen når man er dansk? Greit nok har de et annet forhold til alkohol enn oss, men de har faktisk også større problemer med alkohol enn oss, så vidt meg bekjent. Og jeg synes ikke akkurat det er noe å trakte etter.

Man skal ha et nyansert og balansert forhold til alkohol, men det betyr for meg ikke at man kan drikke når man ammer.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:09   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Det er vel å være forsiktig med alkohol å ta et glass vin? Han oppfordret ikke akkurat til flatfylla med amming etterpå.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:10   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror vi alle er preget av vår pietistiske arv.

Hadde en italiensk prest sagt det samme i Italia hadde vel knapt noen lettet på et øyenbryn. I det hele tatt er det vel få steder (med unntak av Norge og enkelte i USA kanskje) at noen hadde hevet øyenbryn over en slik uttalelse.

Om en prest stod fram og anbefalte sterkt at folk kuttet ut å bæsje på jobb.. Ville det få store overskrifter? *nysgjerrig*

Det er vel få som hadde tatt Per Lønning særlig seriøst om han gikk ut med en anbefaling om amming fram til femårsalderen.

Igjen, jeg ser ikke på det som farlig å la være å bæsje på jobb eller å amme til femårsalderen. Det er det at han "anbefaler" at man drikker et glass vin før man ammer som jeg reagerer på, som jeg anser for å være farlig/usunt for barnet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:12   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er vel å være forsiktig med alkohol å ta et glass vin? Han oppfordret ikke akkurat til flatfylla med amming etterpå.

Ikke hvis man ammer rett etter å ha drukket dette glasset, synes jeg. Drikker man et glass vin, får man en viss promille i blodet og morsmelka og ammer man rett etterpå drikker barnet melk med promille, noe jeg ser på som uheldig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:15   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er vel å være forsiktig med alkohol å ta et glass vin? Han oppfordret ikke akkurat til flatfylla med amming etterpå.

Nå oppfattet jeg rådet/humoren/whatever med direkte hensikt at barna skulle påvirkes av alkoholen moren drakk. Ikke for at mor skulle kose seg og roe nervene liksom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:16   #20
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikk vin før dåpen

I følge intervjuet på http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...dane/1.6971980
presiserer han at han plages ikke av barnegråt, så rådet er ikke for hans egen del.

Sitat:

For meg er det heilt ok at born grin under gudstenesta - men råda er for familien sin del, seier han.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no