Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 23:10   #41
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Penstasen!
Jeg skifter før middag slik at jeg slipper å grise til finkjolen. Jeg går mye i skjørt og kjoler til hverdags, så jeg bruker de fineste i julen. Svigermor har bursdag 1. juledag, så da er det fremdeles pent som gjelder. Vi har ofte flere selskaper i julen og på nyåret, så da får jeg jålet meg masse.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 23:17   #42
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Vi pynter oss på julaften, jeg har som regel kjole. Et par av brødrene mine har feiret flere julaftener utenlands, og det ble nærmest en tradisjon å klakke litt ekstra med hælene da de ringte hjem for å ønske god jul.
Vi er i faste selskap både første- og annendag, da går det ofte i skjørt.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 00:18   #43
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Vi bruker bunad på julaften.

Alle kvinnene/jentene i bunad/festdrakt og mennene i dress.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 00:19   #44
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.450
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Penkjole julaften, pysj 1. juledag. Normalt pent eller selskapskledd resten av julen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 07:58   #45
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Julaften: pentøy ala kjole. Resten av julen: koseklær med mindre vi skal i selskap.

Samme her. Kjole, skjørt eller penbukse - altså pyntet som om man skal i selskap. Og det skal man jo
Denne julen skal jeg ha på meg designantrekk. Hvit overdel og hvit bukse, og MBT sandaler. I hvert fall frem til 15.30.
Guttene har på pentøy ala dress, eller pen bukse, skjorte, slips og f.eks ullvest.

  Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:27   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har kjole eller skjørt, ganske pyntet, men tilpasset at jeg skal lage mat. Så det er ikke silkekjoler som må renses.
Mannen min og de voksne guttene har dress og slips. Første og andre juledag har de gjerne "pynta seg ned" litt, mens jeg fortsatter å være litt pyntet ihvertfall førstedag, og ellers hvis vi skal ha gjester eller på besøk selv.

Siterer denne i sin helhet, og føyer til at jentene våre også pynter seg i penkjoler.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 08:27   #47
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?

Pen, men gjerne litt komfortabel kjole på julaften. Definitivt ikke dagen for trange klær og hold-in-strømpebukse

I år skal vi til svigers 1. juledag. De er ikke så veldig pyntete av seg, så da blir det vel en litt enklere kjole eller skjørt. Ønsker meg Tulip & Tatamo-kjole til romjulsselskapene

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no