Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skikk og bruk på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 00:01   #101
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg går på do selv om jeg sitter innerst. *ufin*

Er det virkelig noen som ikke synes det er en grei ting å gjøre?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 00:03   #102
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Hørtes sånn ut på Blånn at det var noe som ikke gikk ann....

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ellers kan jeg nevne at jeg hadde vindussete på vei hjem igjen. Det er lenge å sitte innerst uten mulighet til å gå på do.... Men da de andre to reiste seg tok jeg også turen ut samtidig slik at vi slapp med en tur.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 00:11   #103
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg syns det er mer ufint å bæsje på seg fordi man sitter innerst og ikke vil bry medpassasjerene med å få dem til å reise seg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 00:14   #104
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Ja det er jeg litt enig i. Men det er ufint å lage stank på flydoen også da. Drit før du drar sier jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 04:11   #105
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Fløy fra Amsterdam til USA nå tidligere i uka, og er faktisk veldig imponert over hvor greit alt sammen var.

Først fikk syke/funksjonshemmede og barnefamilier gå om bord. (Men "alle andre" (ikke jeg) stod og stanget i køen mens de sa på høyttalerne at de skulle sette seg ned så syke og unger fikk komme på først.) Så fikk de helt bakerste i flyet gå ombord. Der satt jeg, så jeg vet ikke hva som skjedde etterpå, men går ut fra at de gikk lenger og lenger frem på ombordsstigninga. Vi satt litt bak en småbarnsfamilie (6-8 mnd + 2 år ca tenker jeg) og de fikk plass rett bak en vegg. Der var det opplegg så det ble skrudd opp en babyseng. Superkjekt!

Jeg sjekket såvidt hvor stor plass det var bak setet mitt da jeg skulle legge meg bakover, men spurte ikke. Også satt jeg og blunket litt og smilte til de søte ungene, og snakket såvidt med de småsvette foreldrene. Tror de hadde beregnet at begge ungene skulle sove et godt stykke, men ingen av de sovnet før ca 30 minutter før landing, og våknet igjen av at de måtte ha på beltene. På en 8,5 timer lang flytur var det bare sutring/grining de siste 10 minuttene.

Men jeg syns det var særdeles god plass i flyet, jeg da. Nå er jeg ikke av de største heller, kanskje... Men spisebrettet hang ikke fast i setet foran, så det endret ikke posisjon selv om setet foran ble slått ned.

Pute og teppe fikk vi og. Nydelig mat, dårlige filmer ( ) og masse deilig cola og vann.

At jeg kanskje burde holdt på tåfis-skoene mine under turen tenkte jeg ikke på. Men tror ikke jeg ville gjort det uansett. 8,5 timer i svette trange sko var uaktuelt.

Skal fly tilbake i morgen og det kan jo bli spennende. Kjenner at jeg i utgangspunktet er negativt innstilt til å ha småunger i nærheten, men mest fordi jeg får melkespreng og et ekstremt savn. Kommer jeg i nærheten av unger gjør jeg det beste ut av det. Sove er jo klin umulig uansett.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 04:14   #106
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det virkelig noen som ikke synes det er en grei ting å gjøre?

Da vi fløy nå tidligere i uka satt jeg og min mor utenfor en fyr som ikke reiste seg en eneste gang i løpet av hele flyturen. (8,5 timer) Men jeg tror han var våken et par av gangene som begge oss var ute og ruslet... Håper da virkelig at folk har vett til å gå på do når de trenger. Selv om det selvsagt sikkert ikke ville vært enkelt å klatre over oss eller lett å vekke oss, hvis begge vi sov og han virkelig måtte.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no