Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Juleshopping, i Riga?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 16:19   #1
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juleshopping, i Riga?

Er det lite med shoppingmuligheter i Riga?
Vi vurderer en storbytur før jul, og klarer ikke helt å bestemme oss...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:21   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Jeg fant særdeles lite der hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:33   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Det spørs jo litt hva du er ute etter. Jeg liker Riga som spa/fest/rusleby. Har da også funnet litt å shoppe. De har de fleste vanlige kjedebutikkene, + en del annet.

Mye av stilen passer ikke meg da det kan være litt sånn typisk østeuropeisk. Altså mye bling og mye av alt.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 21:16   #4
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Ikke akkurat byen om man vil shoppe litt da skjønner jeg. Bling-bling er ikke det vi tenkte på, til julegaver akkurat. Til andre enn 7-åringen kanskje...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 21:26   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Jeg synes utvalget var temmelig likt det man har her til lands. Samme kjedebutikkene i kjøpesentre. Litt dyrere merkevarer i et eget kjøpesenter. Prisene lavere enn i Norge.
Ullprodukter og rav er nok de lokale spesialitetene som man kan få til bra pris.
Jeg var også på et slags marked med mye fint av lokalt kunsthåndverk, mat og andre lokale kvalitetsprodukter. Det markedet er ikke fast, men bare noen få dager i måneden.

Jeg er ingen shopper, men shopping i Riga var såpass oversiktlig og greit at jeg faktisk syntes det var litt koselig.
På de store åpne markedene ved togstasjonen er det mye rart. Det var det egentlig morsomt å bare kikke.

På kjøpesenteret som ligger like over elven ved den ene broa var der en veldig fin lokal butikk med gode såper og hudprodukter. Ikke billig, men veldig fin butikk. Der var det også alle de kjente skandinaviske kjedene og noen butikker utenom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 23:23   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Juleshopping, i Riga?

Dere som bare finner blingbling i Riga må ha vært på helt andre butikker enn meg; jeg synes jeg fant mye fint. Ikke minst på det litt finere kjøpesenteret som Guava nevner, samt et annet som lå rett utenfor sentrum.

Julemarkedet var veldig koselig, og Art Noveau-distriktet veldig flott om man vil ha en pause fra shoppingen.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 08:07   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Jeg skjønner heller ikke det med blingbling. Hvor har man vært da liksom? Kun på markedshallene?

Bergs: http://www.bergabazars.lv/lat/home/
Det er på Bergs det er Farmers market om lørdagene. Ikke så stort, men en del fine ting.

Stockmanns http://www.stockmann.lv/portal/13868

Galerija Centrs: http://www.galerijacentrs.lv/en/shops/?cat=1156&page=3

Origo: http://www.origo.lv/lv

Alfa: http://www.alfaparks.lv/lv/veikali///?str=&p=3

I tillegg skal det være et kjøpesenter også utenfor sentrum.

Jeg er kanskje ikke så kravstod med tanke på shopping, men jeg fant absolutt ting å handle som ikke var blingbling.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:12   #8
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Tusen takk for linker!

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-14, 11:52   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Jeg er glad i Riga, jeg! Også for juleshopping. Var der på en jentetur i november i fjor, og reiser tilbake i år. Byen er såpass liten at den ikke er for masete og kjasete, og jeg syns utvalget er helt ok ift shopping. Gallerjia Centrs er kanskje der jeg liker utvalget best.

I tillegg har Riga mange hyggelige og gode restauranter og bra SPA-tilbud til priser langt under norske, så jeg og venninnen min har funnet ut at en helg i Riga for shopping, mat & vin & skravling og fikse håret og litt ekstra hudpleie før julesesongen er en oppskrift på suksess.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-14, 22:54   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg er glad i Riga, jeg! Også for juleshopping. Var der på en jentetur i november i fjor, og reiser tilbake i år. Byen er såpass liten at den ikke er for masete og kjasete, og jeg syns utvalget er helt ok ift shopping. Gallerjia Centrs er kanskje der jeg liker utvalget best.

I tillegg har Riga mange hyggelige og gode restauranter og bra SPA-tilbud til priser langt under norske, så jeg og venninnen min har funnet ut at en helg i Riga for shopping, mat & vin & skravling og fikse håret og litt ekstra hudpleie før julesesongen er en oppskrift på suksess.

Jeg gikk til frisøren, klippet, stripet og kura håret. Betalte ca 600,- Ble veldig fornøyd med klippen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 07:18   #11
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Nå var vi der nyttårsaften, og siden så mye var stengt så endte vi på endel kjøpesenter, det var ikke super spennende - helt vanlig shopping egentlig. Ett kjøpesenter var det bare eksklusive butikker, mens de andre var vanlig. Koselig i Riga

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 07:30   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg gikk til frisøren, klippet, stripet og kura håret. Betalte ca 600,- Ble veldig fornøyd med klippen.

Jupp. Var noe sånt jeg betalte også. Veldig fornøyd. Hvir var du? Jeg var på frisøren på toppen av Gallerija Centr.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 07:34   #13
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Jeg gikk til Riga top hair. Ligger midt i sentrum, ikke langt fra gallerija. Venninner som var der du var, ble også veldig fornøyd med klippen sin.

Jeg hadde funnet bilde på nettet av slik jeg ville klippes og viste frem dette til frisøren. Deilig å slippe småpraten

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 10:34   #14
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleshopping, i Riga?

Vi har vært i Riga på juleshopping, og har veldig gode minner derfra (nå skyldes det nok i hovedsak at det var den siste turen jeg, søsteren min og mamma tok sammen før hun ble alvorlig syk, men okke som er det en fin by med nydelig jugendsk arkitektur og små forhold).

Siden elva går gjennom byen er det nokså rått der så det er greit å ha med seg gode klær og varme sko. Spa-behandlinger er billig, og tar du toget ut av byen til Jurmala befinner du deg straks i et spamekka.

Likeså er skinn- og lærprodukter billig så her kan du finne fine skinnvesker og -hansker, i tillegg til ullprodukter. Vi fant aldri markedet, men handlet i gaten, samt kjøpesentrene som er nevnt (i alle fall det store, men mener bestemt at vi var innom et mindre også). Der fant jeg mye fin jule(tre)pynt. Det finnes også en del antikvitetsforretninger hvor man kan gjøre noen fine kupp til de som liker sånt.

Og så vil jeg anbefale en visitt til Nasjonalballetten. Som regel holder det å bestille billetter når man ankommer byen. Vi så Anna Karenina, og den var helt nydelig! Og så finnes det eget tehus midt i elva som er verdt et besøk, samt flere små kaffehus.

Absolutt et godt valg av reisemål, vil jeg påstå, men kanskje ikke byen med det største utvalget.

Har flere venninner som har dratt til Gdansk de siste årene, og har vært veldig fornøyde der, men jeg aner for så vidt ikke så mye om shoppingmuligheten annet enn klesmessig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no