Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-21, 09:54   #1
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Jeg har en aldeles nydelig kollega som jeg har lyst til å gi noe til. Det eneste jeg kommer på er at jeg kan strikke et par votter i jula. Jeg tror ikke rekker ikke å gjøre dem ferdige før jul selv om det hadde vært det hyggeligtste. Hva liker unge menn rundt 30? Jeg tenkte på selbuvotter selv om jeg har brukt veldig langt tid på et par nå på pinne 2,5. Jeg tror jeg må finne noe som går litt raskere. Jeg strikker ikke så fort når det er mønster hele tiden.

Noen som har tips til andre votter? Jeg har oppskrift på noen på pinner 5 i vams eller fritidsgarn. Det er litt kjedelig med ensfarget. Jeg skulle gjerne funnet noe midt mellom selbuvotter på 2,5 og ensfarget fritidsgarn, men er helt blank.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 09:58   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Jeg har strikket og tova votter i Ask, da bruker jeg pinne 4,5. Stort sett ensfarga til menn og gutter, men det går jo f.eks. an å legge inn noen striper på vrangborden.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 09:58   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Hva med Bernie votter

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 10:14   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Jeg strikket sånne i helgen - gikk rimelig greit på pinne 4 og 5. Militærgrønn farge, og synes de ble kule til svoger i 30-årene. Størrelsen ble god også (one size).

https://www.garnkos.no/oppskrifter/j...ttevotter.html

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 10:31   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Raske Selbu-votter? https://www.ravelry.com/patterns/lib...-selbu-mittens

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 10:37   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Enten ensfargede eller dersom han har noen ting som opptar han, feks et fotballag han heier på, eller om han er veldig glad i katter, hunder osv. Moren min har f.eks strikket votter med kattemønster til en i samme alder.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 13:29   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har strikket og tova votter i Ask, da bruker jeg pinne 4,5. Stort sett ensfarga til menn og gutter, men det går jo f.eks. an å legge inn noen striper på vrangborden.

Ensfarget og tova er veldig fint. Det er sant det. Da er det til og med mulig å bli ferdig til jul. Det må slett ikke være kjedelig heller.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hva med Bernie votter

Disse hadde passet veldig fint til vedkommende.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg strikket sånne i helgen - gikk rimelig greit på pinne 4 og 5. Militærgrønn farge, og synes de ble kule til svoger i 30-årene. Størrelsen ble god også (one size).

https://www.garnkos.no/oppskrifter/j...ttevotter.html

De var veldig fine. Fikk lyst på til meg selv også. Militærgrønn eller noe mørkt i den dur passer godt på en mann også.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Enten ensfargede eller dersom han har noen ting som opptar han, feks et fotballag han heier på, eller om han er veldig glad i katter, hunder osv. Moren min har f.eks strikket votter med kattemønster til en i samme alder.

Litt usikker både på interesser og ikke minst mine ferdigheter på noe avansert. Logoen på jobb hadde vært mulig, faktisk. Usikker på om jeg får til å lage det pent.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 14:11   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Tova Mariusvotter.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 19:34   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Mini på 19 bruker kun de jeg har strikket til han, har i mørkeblått og svart.

Disse strikkes på tykke pinner, med tykt garn på et par kvelder.
https://www.sandnesgarn.no/tovapaaskevotter

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 21:38   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Kaldt som faen-votter?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-21, 21:40   #11
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Hekkingen fyr, eller andre vottemønstre fra Jørgen Johnsen.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-21, 09:17   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Jeg har landet på tova mariusvotter. Har valgt noen grønne farger som jeg håper passer. takkfor mange fine tips, jeg noterer på lista. Votter er taknemlige prosjekter.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-21, 12:26   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Mariusvottene ble veldig fine. Har nå flere par på lista, fant ut at disse passet til flere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-21, 16:18   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags votter strikker jeg til en ung mann?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Kaldt som faen-votter?

Disse fikk mannen til jul, og var storfornøyd!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no