Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skikk og bruk på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 11:00   #21
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg siktet til utsagnet ditt om at det var regelen og at en var egoistisk om ikke den foran fikk legge ned sete.



Ja og i samme innelegg skrev jeg at jeg aldri legger setet helt bakover, man kan ikke bare tenke på seg selv npr man er sammen med mange og det gjelder begge veier, ikke bare en.
Og hun som satt bak meg VAR egoistisk og det tror jeg det er mange som er, bare fordi de vil ha størst mulig plass selv.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:02   #22
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Tro meg: vi forsøkte. Pappan så på Biler på bærbar DVD, mammaen kjeftet på både pappa og barn. Kjekk tur.

Ler meg i hel!!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:04   #23
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg tar hensyn til folk med baby ja. Lar de alltid komme foran meg på vei inn og ut av flyet og tar ikke setet bakover o.l.

Skal du ha sete ditt bakover uansett?
På kortere flyturer (under 2 timer) har jeg aldri ned setet. Den enkle grunnen er at jeg misliker sterkt når setet foran meg er bakover og tenker at det gjør sikkert de bak meg også. Har ikke noe problem å sovne om jeg flyr alene uten barn selv om setet er oppe.

Spør du den bak før du legger sete bakover?
De sjeldne gangene jeg har lagt ned setet har jeg spurt om det er noen som sitter bak.

Slipper du folk frem i midtgangen eller gjør du deg ferdig med ditt først?
Som regel har jeg vært blandt de siste inn (hva er vitsen med å stresse når man har setenr?), så jeg har oftest stått i kø i midtgangen for å komme til min plass.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:20   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg ser alltid bak meg før jeg legger ned stolryggen, er den bak meg
stor/lang i bena spør jsg om det går bra eller at h*n må si ifra om det
blir trangt.
Jeg retter alltid opp ryggen ved matservering, noe han foran mannen
min ikke gjorde da vi var på ferie i sommer mannen sovna og vi fikk
ikke kontakt med han

Ungene får ikke lov å klatre å henge over stolryggen eller sparke i setet foran!

Trenger meg ikke frem i midtgangen ved ombord- eller avstigning,
lar folk få komme forbi før jeg er ferdig med mitt.

Tar hensyne til babyer, eldre og uføre, lar de komme foran meg i køen (kommer litt an på de eldre da,
noen av de tror de kan gjøre hva de vil og trenger seg igjennom over alt )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:23   #25
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg reiser stort sett med barn selv, men tar selvsagt hensyn til andre reisende med barn også. Storesøster er godt vant med å fly, da vi reiser en del med fly til vestlandet. (Jeg har til og med fått skryt av medpassasjerer for eksemplarisk oppførsel av henne på fly. Håper småen blir like flink.)

På de flyene jeg reiser med, er det sjelden mulighet for å legge ned seteryggen. Og hadde det vært det, ville jeg spurt den bak meg, siden det er latterlig trangt på disse flyene.

Jeg stresser aldri med å komme av flyet. Sitter heller i ro og slipper andre forbi. Alle står likevel og venter ved bagasjebåndet etterpå. Men hadde jeg reist alene, bare med håndbagasje, ville jeg sikkert kommet meg litt raskere avgårde.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:29   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Vet ikke hva slags hensyn du tenker på i forhold til baby?
Sist jeg fløy var jeg så heldig å komme rett bak samme familie både tur og retur.
De hadde to unger på ca. ett og tre, som vrælte konstant i de to timene flyturen varte. Lite jeg kunne få gjort med det, uansett hvordan setet mitt sto. Til slutt måtte jeg putte papir i ørene, for de hadde så sterk stemme. Men det var vel mer å ta hensyn til meg selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:34   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg tar stort sett veldig hensyn til medpassasjerer, vipper ikke stolen tilbake uten at det ikke sitter noen der, hjelper med å løfte og flytte og slikt. Jeg har jernhelse og ingen plager og tenker at jeg må være på «giversiden» og så får jeg håpe at det er flere som meg når jeg blir gammel og er på «mottakersiden».

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:36   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg har egentlig nok med å ta hensyn til mannen min på flyturer. Han er nærmere to meter høy og har flyskrekk, så det er ikke så ideelt for ham på trange fly.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:39   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke?

Skal du ha sete ditt bakover uansett?

Spør du den bak før du legger sete bakover?

Slipper du folk frem i midtgangen eller gjør du deg ferdig med ditt først?

Hva mener du med ta hensyn til folk som har baby? Jeg tar vel ikke noe mer eller mindre hensyn til dem enn andre, tenker jeg, bortsett fra at de går jo først ombord, og man er mer tålmodig med at det tar tid før de skal av og sånt. Og at man slipper tissatrengte unger først i køen på do

Jeg har bestilt stol som det går an å lene bakover - da lener jeg den bakover. Om det er et stort problem ber jeg om hjelp til at enten jeg eller de bak får flytte til en annen plass hvor dette er mulig.

Jeg spør ikke før jeg lener meg bakover, med mindre det er åpenbare grunner til at det kan være problematisk - f.eks mat og unger overalt

Jeg gjør meg stort sett ferdig med mitt først om jeg sperrer midtgangen, men prøver å slippe forbi om det er mulig på en enkel og grei måte. Det er mye raskere at jeg får gjøre mitt og bli ferdig med det, enn at jeg skal stå i veien kjempelenge og slippe forbi person etter person. Når det gjelder av-og-påstigning i flyet er det selvsagt noe annet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:42   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det tar veldig mye plass bakover når setet legges ned på Norwegians fly, spesielt med en baby på fanget. :erfart:

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:47   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vet ikke hva slags hensyn du tenker på i forhold til baby?
Sist jeg fløy var jeg så heldig å komme rett bak samme familie både tur og retur.
De hadde to unger på ca. ett og tre, som vrælte konstant i de to timene flyturen varte. Lite jeg kunne få gjort med det, uansett hvordan setet mitt sto. Til slutt måtte jeg putte papir i ørene, for de hadde så sterk stemme. Men det var vel mer å ta hensyn til meg selv.

Jeg har alltid med sov i ro når jeg reiser med fly.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:48   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Høres ut som du har opplevd det samme som meg. Vi satt på tre trange seter med våre to barn i 4 timer, foran oss satt et herlig ektepar fra østfold med ryggen demonstrativt nede hele turen!! Det var ikke mulig og spørre dem pent heller. (Barna er 8 mnd og 3 år).

For å være helt ærlig synes jeg ikke dere kan forvente noe annet på en såpass lang tur Det går evt. an å henvende seg til flypersonalet og be om et annet sete, eller stokke om på hvor man sitter selv om det hjelper.
Men om dere forventer at de foran skal innrette seg fordi dere bak har med dere to barn - noe som tross alt er deres eget valg og ikke paret foran sin "skyld"... vel, de har betalt like mye som dere for plassene, og de gjør ikke noe som ikke er lov de heller.
(Sette det på spissen andre veien: kanskje de var forferdelig slitne og trengte å hvile - da var det jo dere som ikke viste hensyn ved å mase om at de måtte rette opp seteryggene sine, og hadde to unger som sannsynlgvis ikke satt helt mokk musestille hele turen. Men det er satt på spissen og ikke noe jeg mener veldig seriøst)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:52   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Enig med m^3. Det kan hende de hadde prolaps i ryggen begge to for alt dere vet. Det er ikke alltid det å være småbarnsforeldre kvalifiserer til å bli tatt mest hensyn til alle steder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:57   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Enig med m^3. Det kan hende de hadde prolaps i ryggen begge to for alt dere vet. Det er ikke alltid det å være småbarnsforeldre kvalifiserer til å bli tatt mest hensyn til alle steder.

Jeg er veldig enig. Når jeg reiser alene har jeg like vond rygg og like stort behov for å få rette ut foten min i full lengde som når jeg har med ungene. At jeg ser ung og sprek ut betyr ikke at jeg er det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:03   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Dette med flyseter bakover tror jeg aldri jeg har tenkt over, og jeg har tatt fly "hundrevis" av ganger, med og uten barn. Så ergo kan det ikke ha vært til særlig sjenanse.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:11   #36
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg reiser ikke uten barn for tiden, men jeg tar selvsagt hensyn til mine medreisende. Jeg setter stor pris på om jeg får gå ombord før horden klemmer seg inn, og dersom jeg skulle finne på å ta en flytur uten barn ville jeg selvsagt latt de med barn få gå foran.

Jeg har et litt ambivalent forhold til dette med å legge ned stolryggen. På den ene siden synes jeg det er fryktelig ubehagelig å sitte med et barn på fanget, og så få stolryggen til den som sitter foran lagt bakover slik at vi faktisk ikke har plass.
Samtidig trenger jeg selv en del plass pga vond rygg, og ønsker å legge ryggen bakover. Jeg var jævlig muggen da jeg høygravid, med bekkenløsning og vond rygg ble nektet å legge ryggen bakover av damen bak. Ei heller fikk jeg sitte ved en nødutgang, hvor det er god plass.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:14   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Hvis man legger ned ryggen, hvordan blir det med spising da? Altså for de bak? Det er ikke bord på stolryggene lenger, eller? Jeg fløy senest i fjor, men husker faktisk ikke dette. Vesla satt og tegnet på flybordet hele turen, og hadde juice og kjeks på bordet. Husker ikke om personen foran henne hadde setet bakover ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:16   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Når ungene er litt store, men ikke fyllt 2 år enda, så er det faktisk ikke plass til både magen min og unge hvis den som sitter foran legger setet sitt helt tilbake. Jeg er riktignok overvektig, men ikke vanvittig smellfeit (jeg får plass i setet).

Jeg har flere ganger opplevd at kabinpersonalet har oppfordret den som sitter foran oss til å ha seteryggen rett, for at det skal bli plass til oss bak. Jeg poengterer bare at jeg vil ha seteryggen foran rett ved takeoff og landing (og da er det tross alt påbudt).

Selv legger jeg ikke setet ned på kortere turer, men gjør det på langturer. jeg spør ikke den som sitter bak om lov først, men ser an litt hvor god plass det eventuelt er.

Barn som "invaderer" oss blir tilsnakket; først på en vennlig og så på en ikke fullt så vennlig måte. ref: den ungen som drev å dunket knerten i hodet med et magasin mens jeg forsøkte å amme han ved takeoff.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:22   #39
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Jeg har opplevd at jeg har sittet med baby på fanget, flymaten er servert, og vips legger passasjeren foran meg setet bakover. Det er plagsomt, men jeg mener jeg aldri har spurt den foran om å la være, har heller byttet om på plasseringen av familien. Jeg tenker som så at dersom den personen foran legger ned setet er det fordi vedkommende trenger det, for slik er det med meg. Om jeg blir kjempetrøtt, uvel e.l. trenger jeg en bedre vinkel enn flysetet tilbyr i oppreist stilling.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:23   #40
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis man legger ned ryggen, hvordan blir det med spising da? Altså for de bak? Det er ikke bord på stolryggene lenger, eller? Jeg fløy senest i fjor, men husker faktisk ikke dette. Vesla satt og tegnet på flybordet hele turen, og hadde juice og kjeks på bordet. Husker ikke om personen foran henne hadde setet bakover ...

Vi fløy for litt over en mnd siden og da var det bord på stolryggen og det er ikke lov å ha setet bakover når det er mat.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no