Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobby-skrytetråd IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-11, 18:31   #141
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Nytt kjolemønster fra S&S måtte testes (den lilla), samt en neeeesten ferdig Onionkjole. Må bestille noen pyntebånd, bare:

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 02-06-11, 18:36   #142
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Åhh, det var fine kjoler, Slaraffen.
Hvilket mønster der? Bare sånn tilfelle jeg blir vill og gæærn og finner ut at jeg skal forsøke med å sy.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 02-06-11, 18:44   #143
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Obelix: Den første er fra S&S, mønster nummer 23059, Den andre er fra Onion, mønster nummer 2035.
Jeg anbefaler Onion, den er enklere å sy, og jeg personlig synes den ble finere i fasongen, spesielt til meg som har pærefasong og er litt vertikalt utfordret (158 på strømpelesten)

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 02-06-11, 19:31   #144
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Onion har mange fine mønstre. Spesielt for oss som er litt store.

Det var flotte kjoler!!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-11, 20:15   #145
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Flotte kjoler!

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

og er litt vertikalt utfordret (158 på strømpelesten)

Den skal jeg nevne for min kollega som er 150 cm lang.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 02-06-11, 23:10   #146
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Okei, i forhold til hva dere driver med er visst dette småtteri, men for meg er det schwere greier all den tid jeg ikke har tatt i symaskinen på lange tider.

Sanselapp/koseklut til babyen:


__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv  
Gammel 02-06-11, 23:35   #147
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Den var flott, Fluke!

Denne reiser til Oslo i mårra.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 03-06-11, 15:07   #148
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Dere er så flinke! =D

Jeg skryter bittelitt jeg også..

















Det finnes mye mer (og link til kortene mine) på www.lillemilla.no.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-11, 20:54   #149
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Masse nydelig, Gwen, men storfavoritten min er ringen med stofftrekk
Ellers var kosekluten superherlig, og vognposen var kjempestilig!

Jeg har malt og trukket om "nye" møbler til gangen, funnet på bruktbutikkene her ute:
Først en klassisk teakkommode, som mange sikkert mener jeg har ødelagt. Jeg liker den allikevel:


Så en rimelig slitt sittepall, her malt, men med gammelt trekk:

...Og med nytt trekk og bittelitt mer fyll:


Mamma hadde bursdag, og en kjole ble sydd på en dag. Stoffene er etter eget ønske, hun snakket litt om at hun kunne tenke seg en. Broderiet på baksiden var også et ønske. Min spreke mor har nemmelig en sommerfugltatovering... Kjolen satt perfekt (utrolig nok, hun prøvde den ikke, og jeg hadde ikke mål). Litt stolt, siden det er den første voksenkjolen jeg har sydd til noen som ikke er meg, og mottakeren likte den.
Baksiden (where the action is):

Forsiden:

Mest fornøyd med at kantingen i halsen endelig ble helt perfekt!

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-11, 21:18   #150
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Så mye fint Gwen!

Slaraffen: Ooh, kommoden ble fin!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 09-06-11, 20:21   #151
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Så mye fint.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 10:09   #152
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Da har jeg omsider fått montert ferdig denne. Den lille babyjenta viste seg å være en liten babygutt ved nærmere ettersyn (fødsel).
Siden jeg ikke kjenner noen andre som skal ha (jente)-baby, gir jeg den bort jeg. Ellers blir den jo bare liggende her. Tråd på markedsforumet om noen er interessert.

Men fin ble den! Veldig fornøyd


Men jeg ser jo at jeg strikker altfor, altfor løst på vranga til å strikke jakker frem og tilbake. Neste gang blir det steek og rundstrikk!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 10:21   #153
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Jeg må nesten dåne litt av denne tråden.
Så utrolig flinke dere er! Så mange fine kjoler og alskens annet dere lager! Jeg er supermisunnelig på evnene deres.

Hilsen ti tommeltotter.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 10:45   #154
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

m^2:
Den var bare utrolig nydelig!!

Forstår hva du mener med vrangen, her er det konstant full konsentrajon for å stramme, men fremdeles blir det litt løst. Blir ikke bedre av at jeg strikker stramt på retten heller

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 11:22   #155
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Men jeg ser jo at jeg strikker altfor, altfor løst på vranga til å strikke jakker frem og tilbake. Neste gang blir det steek og rundstrikk!

Det løser du med utskiftbare pinner, og mindre pinne på den siden du bruker til vrangen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 11:25   #156
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Nydelig jakke, m^2!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men jeg ser jo at jeg strikker altfor, altfor løst på vranga til å strikke jakker frem og tilbake. Neste gang blir det steek og rundstrikk!

Strikk vrangomgangen med mindre pinne! F.eks retta p.3,5, vranga p.3. Da unngår du løse vrangomganger.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 11:25   #157
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Og der svarte jeg samtidig som allium, ja...

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 11:36   #158
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det løser du med utskiftbare pinner, og mindre pinne på den siden du bruker til vrangen.

Ja, det er i det minste en helt genial grunn til å kjøpe utskiftbare pinner!
(jeg kunne vel strengt tatt byttet mellom to pinner også, men...). Jeg må bare huske å bytte tilbake...

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-06-11, 11:59   #159
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ja, det er i det minste en helt genial grunn til å kjøpe utskiftbare pinner!
(jeg kunne vel strengt tatt byttet mellom to pinner også, men...). Jeg må bare huske å bytte tilbake...

Det fungerer faktisk fint når du strikker rundt også. Litt mindre pinne i venstre hånd, og maskene glir mye lettere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 15-06-11, 18:31   #160
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd IV

Jeg liker ikke mine utskiftbare pinner. :total avsporing:

Mei er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no