Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-18, 15:10   #61
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Min mann er i gang med planleggingen. Så langt er to fiolinister og en cellist booket til å spille før middagen. No kidding. All in.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 15:57   #62
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Min 2004 vil ikke konfirmere seg. Hun syns det er for dyrt og ser ikke vitsen med det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 15:58   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min mann er i gang med planleggingen. Så langt er to fiolinister og en cellist booket til å spille før middagen. No kidding. All in.



__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 16:20   #64
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Musikerne er ikke på plass, men lokal er booket, bunad i boks og farger er valgt. Menyen og hjelpere på plass.
"Save the date" er neste post, det blir 24. april eller 12. mai.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 18:00   #65
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Min 04er vil konfirmeres i kirka og her en det konfirmasjon på høsten. Så midt i september neste år. Begynte i fjor vinter å brodere bunad (lik storesøstrene). Jeg broderer nesten bare på vakt eller på hytta, så derfor begynte jeg tidlig. Har igjen under 1/4, så fornøyd med det.

Har spurt barnehagen til minste om vi kan bruke barnehagen til selskapet. Det kan vi. Det er supert, for det er like ved huset vårt, passe med plass inne og inngjerdet for smårollingene. Må bare låne litt bedre stoler kanskje.

Vi er vel nesten 40 stk.... Hun har tilsammen 4 onkler med samboere og 5 søskenbarn. I tillegg ber vi en tante og onkel av meg og et av mine søskenbarn med familie, fordi de faktisk er "nærere" henne enn onklene/søskenbarn på farssiden. Og min samboers familie som også er som ekstra besteforeldre/tanter/onkler/søskenbarn.

Vi bestiller nok koldtbord fra samme sted som de to andres konfirmasjon/minstens dåp. Og lager kaker selv og noen av gjestene tar nok og med kaker. Så vi følger samme "oppskrift" som storesøstrene. Jeg og eksen satt av penger til konfirmasjon/bunad og slikt, så vi slipper å krangle om det. (er jeg som disponerer pengene på egen konto. Tror han er fornøyd med å slippe å tenke på det...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 07:22   #66
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

No fekk eg litt angst av at denne tråden dukka opp igjen....
Absolutt ingenting er på plass.....Det einaste eg veit er at ho vil ha humanistisk konfirmasjon. Og då står det mellom to mulige datoar samme helg. Må berre hugse å melde ho på når påmeldinga opnar!
Lokale og meny er ikkje på plass, gjesteliste er ikkje på plass og fargar er i allefall ikkje på plass!
Eg endar nok opp med å bruke kantina på jobb, for det er vel eigentlig for seint å finne lokale andre plassar. Litt dumt, for kantina er eigentlig altfor stor til vår lille familie. Trur vi blir ca 25 stk.
Og så må vi finne ut om vi skal sy om min bunad eller om ho skal ha kjole.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 11:11   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi skal i en konfirmasjon i helgen. Tipper det gir Hiawata litt mer grep om hva det er, og bestemmer seg etter det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 11:13   #68
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg hører visst hjemme her. Det blir nok ikke kirkevarianten her, ettersom han da må døpes først. Frister i mai på HEF, altså?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 12:40   #69
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019


Veldig spent på om det blir konfirmasjon her eller ei. Han har ytret at han ikke vil konfirmere seg, og det er helt greit, men ellers er han som vanlig lite informativ.

Det blir ikke noe HEF i hvert fall.

Jeg hadde en diskusjon med min mor som mente at han måtte få velge fritt, for sånn var det jo. Det var like før hun måtte tegne en klokke, for det var så visst ikke sånn da jeg vokste opp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 14:53   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


Jeg hadde en diskusjon med min mor som mente at han måtte få velge fritt, for sånn var det jo. Det var like før hun måtte tegne en klokke, for det var så visst ikke sånn da jeg vokste opp.

Da er det jo greit at vi ikke trenger å gjøre samme feil da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 15:15   #71
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Er det her jeg må henge isteden da visst.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 15:16   #72
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Bare ett år igjen nå. Glad det ikke var i år igjen vi hadde konfirmasjon siden vi ganske nylig har separert oss, men neste år har nok ting gått seg litt mer til. Ikke noe problem at familiene skal feire sammen tror jeg. Gjenstår å se.

Datoen vår blir 4. eller 5. mai i 2019. Håper litt på at det blir nok konfirmanter til at de setter opp lørdagen også, for vi har flere gjester langveisfra, og det er enklere på en lørdag med selskap da sånn at de ikke trenger å dra så tidlig hjem. Jeg har fått bestilt lokale, ett klubbhus til skiforeningen i nærheten. Alle andre lokaler jeg tenkte på var fullt allerede. Men kom på dette da det kom invitasjon til 50-årslag nå som skulle ha det der, og tilfeldigvis var den helga neste år ledig der. Flaks. Og jeg har bestilt plass til kake i kalenderen til kaketuppa.no som skal lage hestekaka konfirmanten vil ha.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 17:37   #73
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg hører visst hjemme her. Det blir nok ikke kirkevarianten her, ettersom han da må døpes først. Frister i mai på HEF, altså?

Tror påmelding åpner i slutten av mai, men fristen for påmelding er i oktober. Og her jeg bor sier de at alle er garantert plass.

Vi fikk vite at de neste år kjører kurs her vi bor også, så da slipper vi en halvtimes reisetid hver vei slik de har måttet i år og tidligere år.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 18:25   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Her har poden bestemt seg for å konfirmere seg gjennom HEF, men vi har nok selskapet hjemme. Tar gjerne tips om hvordan man lager en fin feiring når man bare er en liten gjeng, som ikke skiller seg fra en vanlig jul eller bursdag?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 19:05   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Her har poden bestemt seg for å konfirmere seg gjennom HEF, men vi har nok selskapet hjemme. Tar gjerne tips om hvordan man lager en fin feiring når man bare er en liten gjeng, som ikke skiller seg fra en vanlig jul eller bursdag?

Hva slags selskap vil poden ha? Vi vil invitere litt andre folk i tillegg til den vanlige jul og bursdags-gjengen, blant annet noen venner av familien som har fulgt Hiawata gjennom livet.

En konfirmasjon har jo gjerne litt taler og sånn, og annen meny.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 21:02   #76
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Da er dato satt og bestilt!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 21:17   #77
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Booket allerede Her har vi kun fått info fra kirken i posten, og den gikk rett i søppelet for kirkelig er det eneste poden er sikker på at han ikke vil. Så hvis han ønsker å stå til konfirmasjon så blir det gjennom akademisk, filosofisk eller HEF.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 21:47   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ler av Ru og klokketegningen.

Ellers anbefaler jeg hef i Grieghallen, Ru! Det er flott i rådhuset altså, men bergensere har virkelig et helt særegent talent for festivitas!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 21:52   #79
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Her har poden bestemt seg for å konfirmere seg gjennom HEF, men vi har nok selskapet hjemme. Tar gjerne tips om hvordan man lager en fin feiring når man bare er en liten gjeng, som ikke skiller seg fra en vanlig jul eller bursdag?

Jeg tok med den lille gjengen på restaurant. Konfirmantens favorittsted, og det ble slett ikke så dyrt som jeg først hadde trodd. Etterpå inviterte vi familie og venner på kake i hagen vår.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 22:16   #80
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Her har poden bestemt seg for å konfirmere seg gjennom HEF, men vi har nok selskapet hjemme. Tar gjerne tips om hvordan man lager en fin feiring når man bare er en liten gjeng, som ikke skiller seg fra en vanlig jul eller bursdag?

Vi er ikke en liten gjeng (25 om vi holder oss til den nære storfamilien som er vanlig bursdaggjeng), men da poden skulle konfirmeres ville han i tillegg invitere to nære vennefamilier og noen tanter/onkler til oss foreldre som han er nære. Plutselig var vi nesten 50 gjester, og siden broren la listen har søstrene fulgt etter. Neste helg har vi derfor 45 konfirmasjonsgjester for tredje gang.

Jeg er usikker på om vi hadde gjort det slik om vi kunne valgt om igjen. Jeg tror vi hadde holdt oss til den nære storfamilien. Påkledning (her stiller alle i bunad), mat (litt mer statsmat i konfirmasjon enn i bursdag), bordpynt, taler og evt sang vil gjøre konfirmasjonen mer høytidelig enn enn jul og bursdag, og da tenker jeg at antall gjester ikke er det som legger rammen for høytideligheten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no