Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-15, 12:15   #1
kjardball
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2015
Innlegg: 3
kjardball har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Hei, alle.
Exen har bedt meg om godkjent kopi av passene til barna, men forteller ikke hva det skal brukes til.
Nå kommer jeg ikke til å gi fra meg dette helt uten videre, men ble nysgjerrig...
Er det noen som vet eller har ideer om hva en slik kopi kan brukes til?

kjardball er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 12:20   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Bankkort? Mobiltelefonabonnement?

Det bør jo være graverende grunner til at du ikke skulle dele passet med ungenes andre forelder, syns jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 12:42   #3
kjardball
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2015
Innlegg: 3
kjardball har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Takk for forslag.
Det finnes flere "graverende" grunner. Som sylfersk bruker her prøver jeg å finne en balanse mellom hva som bør deles offentlig, og ikke. Det er fullt mulig å finne ut hvem jeg, og dermed barna og exen, er, så jeg tenkte å prøve å henge ut minst mulig skittentøy.
Men altså, om det skulle finnes en god grunn til at exen trenger kopi, skal ikke jeg lage unødige problemer.

kjardball er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 13:20   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Full forståelse for at det kan være gode grunner, og det var ikke meningen å høres krass ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 13:30   #5
kjardball
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2015
Innlegg: 3
kjardball har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Ingen tær ble tråkket på :-)
Mine korte innlegg skyldes delvis at jeg er på jobb.

kjardball er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 13:55   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan godkjent kopi av pass brukes til?

Men hva kan man gjøre med en kopi av et pass? Man kan vel ikke bruke det til å reise med?

Eneste gangen jeg/vi har hatt bruk for pass - sånn utenom reiser såklart - var da vi opprettet konto med bankkort for ungen i fjor. Da måtte begge foreldre + barn møte opp i banken og legitimere seg og signere. Vi har delt foreldreansvar.

Jeg kan forresten se at det kan finnes folk som vil ha en kopi "bare fordi" - og hvis ikke en passkopi kan brukes til noe (opprette konti og/eller abonnementer) så ville jeg nå bare gitt den andre forelderen det h*n ville ha.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kopi, legitimasjon, pass


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no