Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 12:59   #21
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

I tillegg skal menn reise seg for kvinner!

Seriøst?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:01   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Seriøst?

Duh, sjekk signaturen hennes, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:02   #23
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Duh, sjekk signaturen hennes, da.



Det kunne jo være hun mente det.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:06   #24
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Diverre er det få gentlemenn igjen i dette samfunnet, men ein EKTE mann gir plassen sin til ei dame. Det skulle då berre mangle!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:06   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det kunne jo være hun mente det.

Det er klart. Men det blir jo ikke mindre tøys og tull av den grunn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:07   #26
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Spin off: hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

De få gangene jeg reiser med buss, så reiser jeg meg for gamle, folk på krykker( bevegelseshemmede), gravide, små barn. Egentlig reiser jeg meg for de som jeg ser trenger det. Fikk dette klart og tydelig prentet inn i hodet da jeg var barn. Så jeg tenker nesten ikke over det. Det går automatisk.Og den holdningen har jeg tenkt å lære snuppen min også. Folkeskikk heter det!

Signerer.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:24   #27
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Og så kom tante Sofie! Jeg har alltid drømt om å møte henne. Vi traff henne ikke i sommer, men nå er du her.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:26   #28
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg tror faktisk aldri jeg har reist meg for noen på bussen. Det har liksom aldri passet sånn. Men i teorien ville jeg reist meg for enhver som så ut til å være på kollapsets rand.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:46   #29
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og så kom tante Sofie! Jeg har alltid drømt om å møte henne. Vi traff henne ikke i sommer, men nå er du her.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 14:14   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Akkurat nå reiser jeg meg ikke for noen, og forventer at folk reiser seg for meg. Jeg har termin om 4 dager.

Vanligvis reiser jeg meg for synlig gravide og for veldig gamle. Det med de gamle ser jeg litt an. Kona til faren min opplevde nemlig at noen reiste seg for henne på bussen, og hun ble helt knust. Farget håret umiddelbart etterpå og var deppa i ukesvis. De bør gå litt dårlig i tillegg til å være gamle.

Videre så reiser jeg meg for folk med krykker.

Jeg reiser meg IKKE for fylliker selv om de knapt kan stå (jeg bor like ved et servicesenter så det er en del av dem på bussen hos oss).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 14:25   #31
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for eldre jeg ser kan trenge å få sitte, og for synlige gravide, eller andre som ser dårlige ut.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:18   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg tar bare metaforbusser, og der reiser jeg meg ikke for noen!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:20   #33
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

For eldre, handicappede og folk som ser ut til å trenge å sitte mer enn meg.
Gravide pleier jeg å spørre om de vil sitte.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:25   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg tar bare metaforbusser, og der reiser jeg meg ikke for noen!

Det er klart, der gjelder det vel å klamre seg fast som best man kan.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:26   #35
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg tror ikke det er så ofte jeg reiser meg for noen, ikke så ofte jeg reiser i rushtid der buss/bane er full, heldigvis.
Men i teorien reiser jeg meg for dem som det ser ut som trenger plassen mer enn meg.
Husker selv da jeg var høygravid og tok buss/bane: det var nærmest ingen som gadd reise seg for meg.
Og: jeg har også opplevd å bli skjelt ut når jeg har reist meg for eldre folk - for de var jaggumeg spreke nok til å stå!

Forøvrig tar jeg ikke 5 øre for å spørre om det er plass på en 3-seter på banen når det bare sitter to der, selv om en av dem ofte er en ung gutt som skrever det han kan.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:28   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg står stort sett alltid på bussen, men hvis jeg mot formodning sitter, reiser jeg meg for alle som ser ut til å trenge plassen mer enn meg. (Veldig gravide, skrøpelige eldre, krykker, småbarn o.l.)

Det er aldri noen som har reist seg for meg, kom jeg akkurat til å tenke på. Tross at jeg har gått på krykker, vært veldig gravid, hatt med småbarn og you name it. Kanskje man skulle farget håret grått?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:31   #37
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

For de som ser ut til å trenge plassen mer enn meg.

Jeg spurte så fint en dame (ikke gammel) om hun kunne flytte seg litt lenger bak slik at jeg og gutten min kunne sitte sammen. Hun satt på fremste sete, den eneste med tre punktsete som jeg trengte for å feste barnestolen. Da ble jeg kjeftet huden full, for hun kom jo først, og kunne ikke flytte seg, for hun ble jo så bilsjuk stakkar.
Det endte opp med at en dame på motsatt side flyttet seg bak, hun sat ved siden av ei jente jeg trodde var datteren, derfor jeg ikke spurt de. Men de kjente vist ikke hverandre, jenta reiste allene. Så jeg fikk festet gutten ved siden av jenten og fikk under tvil plass ved siden av surpompen (som forøvrig hadde ørten poser og bager i setet slik at jeg ikke fikk plass til bena, godt vi bare skulle på en to timers busstur. )

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:37   #38
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Jeg reiser meg for de jeg ser trenger å sitte.
Gravide, gamle, foreldre med armene fulle av barn ja, kort sagt - man ser an. Jeg har opplevd å få noen stikk av en eldre dame som kom på bussen en gang for noen år siden.
Jeg satt ganske langt frem, og hadde sekken min på setet ved siden av. Hadde jobbet natt, og etterpå jobbet i en kantine noen timer, så var litt daff for å si det sånn.
Hun setter øynene stygt i meg, og spør om jeg har betalt for 2 seter? (Jeg var omtrent den ENESTE passasjeren med) Neida, sier jeg - har ikke det, så du kan gjerne få sitte, og begynner å løfte vekk sekken min.
Neida! Det var ikke så farlig med henne. Hun skulle bare på Ullevål SYKEHUS hun.
Der fikk du den liksom!

  Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:40   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Kan ikke annet enn å fnise litt av damen, sjugger. Man møter rett og slett så mange fascinerende mennesker når man tar offentlige kommunikasjonsmidler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 13:16   #40
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem reiser du deg for på bussen?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg tar bare metaforbusser, og der reiser jeg meg ikke for noen!

Finne det noe annet enn ståplasser på metaforbussene? Jeg har inntrykk av at de er særdeles skumle transportmidler som kjører med dørene åpne og hiver folk ut i enhver sving hvis man ikke holder seg godt nok fast.

For øvrig reiser jeg meg for folk som trenger plassen mer enn meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no