Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-13, 21:25   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Om det er såpass høy musikk at bassen dundrer, hvor ofte er det greit å spille så høyt om du er leieboer eller har leieboere? Hvilken tid på kvelden bør musikken eventuelt roe seg?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:26   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Aldri ok.

Synes man generelt bør ta hensyn til andre når man bor tett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:29   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Det er vel etter 23 det skal være rolig i boområder, mener jeg å ha lest/hørt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:31   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det er vel etter 23 det skal være rolig i boområder, mener jeg å ha lest/hørt.

Greit nok, men er det da greit å spille slik flere kvelder i uka, eller innimellom i helgene? Er det ok hver helg?


Jeg trenger rett og slett litt realitetsorientering, for jeg er rimelig lei av bass bass og bass.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:47   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Hvis du tenker å involvere politiet så rykker de vel ikke ut før etter kl.23 muligens.
Om det er du som leier ut så går det jo an å huske på det til neste avtale.
Naboen her leier ut, med visse restriksjoner vet jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:51   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Jeg lurer egt bare på når det er greit som leietaker å si i fra til huseier om at det kanskje begynner å bli nok. Det er jeg som leier. Det er ikke huseier som dundrer, men barna når hun er borte. Kanskje er det greit at det dundres bass at dette ikke er noe å bry seg om. Jeg synes bass er vanvittig irriterende når det stadig gjentar seg, men derfor trenger jeg som sagt en realitetsorientering. At det bare er dumt å irritere seg over høy musikk eller noe.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:52   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Jeg synes ikke det er greit noen gang, egentlig, når man bor i hus med andre, som ikke er av høytspilletypen selv, og særlig ikke i hus med barn.

Jeg ville snakket med vedkommende og forklart at det er forstyrrende med så høy musikk, og spurt om vedkommende kan dempe seg og at eventuell høy musikk begrenses til noen få dager i uka, hvis det i det hele tatt er nødvendig å spille høyt.

Det er jo ikke noe man har krav på, men min erfaring er at folk flest er greie og gjerne tar hensyn, hvis de blir oppmerksomme på at de er til bry.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 21:55   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Dette er en situasjon hvor det ikke er galt som i juridisk galt på noe vis, men det er ikke greit fordi du forstyrres av det. Du kan fint ta det opp med huseier og forklare at det mange kvelder i uka er såpass høy musikk og bass at du sliter. Det er ikke sikkert de er klar over det. Hvis de ikke vil gjøre noe med det er det vel du som bør se deg om etter nytt hus.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:04   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Jeg tror ikke du kan gjøre regning med at ungdommer i det hele tatt tenker over at dette er forstyrrende. Jeg var i alle fall ikke den som tenkte slike tanker helt av meg selv som tenåring. Men jeg var høflig og imøtekommende, og hadde helt klart tatt hensyn dersom noen ga meg et hint om at det ble for høy musikk for ofte.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:08   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis de ikke vil gjøre noe med det er det vel du som bør se deg om etter nytt hus.

Hun jeg leier hos er fantastisk så hun tar det nok alvorlig om jeg sier i fra at jeg synes det er mye, men jeg er redd for å klage om det er en ting de fleste finner seg i.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:10   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg tror ikke du kan gjøre regning med at ungdommer i det hele tatt tenker over at dette er forstyrrende. Jeg var i alle fall ikke den som tenkte slike tanker helt av meg selv som tenåring. Men jeg var høflig og imøtekommende, og hadde helt klart tatt hensyn dersom noen ga meg et hint om at det ble for høy musikk for ofte.


Du har nok rett i det altså, og jeg har tenkt tanken selv også. Jeg spilte nok litt høyere musikk jeg også i mine yngre dager uten at det falt meg inn at det var til sjenanse for noen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:11   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Av og til dreier det seg om plassering av høyttalere også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:13   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Av og til dreier det seg om plassering av høyttalere også.

Funker sånne lyddempende matter under høyttaleren? Vår forrige nabo hadde tenåringsdatter i kjellerleiligheten. Jeg fikk oppriktig talt et nytt liv da de flytta ut - all sympati!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:16   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

?.......
.......
Jeg spilte nok litt høyere musikk jeg også i mine yngre dager uten at det falt meg inn at det var til sjenanse for noen.

Yngre dager? Jeg spiller fremdeles høyt jeg! Men jeg bor i enebolig uten leieboere og god avstand til naboene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:22   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Yngre dager? Jeg spiller fremdeles høyt jeg! Men jeg bor i enebolig uten leieboere og god avstand til naboene.

Har ikke noe å spille høyt med så her er det aldri volum, men det skal sies at det er mange, mange år siden jeg spilte så høyt slik at det hørtes til naboer ja. Kanskje hadde også jeg spilt høyt innimellom om jeg bodde slikt til at det var greit og hadde noe å spille med, det var ikke det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:25   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Ville bare erte litt.
Si i fra, det er ikke sikkert at fruen i huset er klar over at de spiller så høyt når hun ikke er hjemme.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:29   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Jeg tror jeg skal gjøre det. Sendte en sms nå i kveld om ikke gjengen oppe kunne spille litt lavere, fikk til svar at hun skulle gi beskjed så ble det stille. Tenker jeg må prate med henne en dag og fortelle det på en hyggelig måte at musikken skrues opp ganske så høyt på kveldene hun jobber eller er ute andre ærend.

Greit når det varsles på forhånd synes jeg, at de skal ha besøk eller noe og at jeg kan regne med noe musikk. Det fikk jeg beskjed om forrige helg. Da var den den eldste gutten som skulle få noen kompiser over på besøk. Vel, jeg tror heller ikke hun vet at "noen kompiser" betød minst 4 biler ute i gården, veranda full av folk hvor ikke alle heller kjente gutten som bodde her og høytalere ute på verandaen med dundrende musikk. (Og sneiper og snusposer som ble kastet ned utenfor til meg, men det er et annet kapittel). Da fikk jeg i det minste varsel i forkant og var klar over at det kom til å bli noe lyd. Greit noen ganger, og når vesla ikke er hjemme.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:05   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Gi beskjed på en fin måte du. Og gi SAMTIDIG beskjed om hvordan ungdommene ter seg og hiver søppelet sitt ned til deg. Jeg hadde ikke tolerert det.
Der vi bodde tidligere, hadde husverten en tenåringssønn som var ofte alene hjemme i helgene. Noen ganger hadde han venner på besøk og de spilte høy musikk. (HØØØØY musikk. ) Men da var det nok å sende en mld som alltid inneholde det samme: "Heisann M. Hører dere har det kjekt oppe, og håper dere koser dere. Men tror du dere klarer å kose dere med LITT mindre lyd fra stereoen?! "
Fikk alltid det samme svaret tilbake: "Ååååå sorry Taien! Nå var jeg i molboland igjen. Skrur ned nå!"
og så var det helt greit.

Litt verre her vi bor nå hvor vi har noen naboer som ser det som sin misjon å feste hver helg, hele sommerhalvåret. Og de fester ikke inne, men ute. De brøler, synger, ler (?! hvordan det går ann å hylele hele tiden aner jeg ikke) og spiller musikk!
Gleder jeg meg til huset kommer opp mellom oss?! Å ja da!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:18   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.


Litt verre her vi bor nå hvor vi har noen naboer som ser det som sin misjon å feste hver helg, hele sommerhalvåret. Og de fester ikke inne, men ute. De brøler, synger, ler (?! hvordan det går ann å hylele hele tiden aner jeg ikke) og spiller musikk!
Gleder jeg meg til huset kommer opp mellom oss?! Å ja da!

Huff, det hadde ikke jeg likt noe særlig nei.


Måtte opp å prate litt med jenta nå, for hun hadde fått beskjed om å spille litt lavere, men kl 23 ble det skrudd opp for fullt igjen. Søt og trivelig jente, hun var nok ikke klar over hvor godt det høres. Jeg skal legge meg og får ikke sove om det durer i bass. Det er lavere nå, men fortsatt dures det. Tror jeg må få de til å sette på musikk en dag og invitere de ned. SKjønner jo at knapt tenåringsjentene koser seg, men etter to beskjeder skal det ikke være så vanskelig å forstå at de må skru ned da vel. Vel vel, jeg sovner da om jeg blir trøtt nok.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no