Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hugser du første skuledag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hugser du din første skuledag?
Ja! 42 35,29%
Tja.. Usikker på om eg hugser dagen eller om eg har sett bilete 34 28,57%
Nei 41 34,45%
Anna/grønnsak 2 1,68%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-15, 17:40   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tror du står i fare for å fornærme en del om du kaller det riktig gamle dager.

Tror du. Jeg er født i 1970, og jeg husker første skoledag godt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:43   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg kunne allerede lese da jeg begynte på skolen, og jeg husker første klasse som en lang rekke dager der jeg og en gutt i klassen satt alene i putekroken og leste tillegsheftene til Fifi og Fofo i time etter time. Det stemmer sikkert ikke helt, men det er udiskutabelt at vi ble overlatt til oss selv for alenelesing i all den tiden resten av klassen lærte å lese. Sjikkelig tilpasset undervisning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:44   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Noen som lærte å lese med boka og Fifi og Fofo? Som liker sol og is?

Åh jaaa! Fifi og Fofo var skikkelig big deal da jeg begynte på skolen!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:49   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg husker masse fra første skoledag. Den nye kjolen, den nye klokka, den nye sekken. Alt mulig smått og stort.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:50   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Noen som lærte å lese med boka og Fifi og Fofo? Som liker sol og is?

Denne husker jeg veldig godt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:51   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Mormor strikket fi-fi til meg og fo-fo til broren min. Vi har de enda et sted.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:54   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Nei, jeg husker egentlig ingenting fra første skoledag, utenom bildet. Jeg husker mye fra første skoleår, men ikke selve dagen. Rart, egentlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 19-08-15 kl 18:30.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 17:56   #48
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg ble heller ikke nevneverdig fulgt på første skoledag, som var i 1971. Var lommekjent på skolen siden begge foreldrene mine var lærere der. Husker at mamma var innom klasserommet mitt dann og vann og så til meg, sikkert mest av nysgjerrighet på hvem de andre mødrene var.
Ja, for det var mødre som fulgte, de fleste var jo hjemmeværende på den tiden og hadde slikt å bestille. Bortsett fra mamma da, som hadde full jobb og var opptatt med skolestart selv, som lærer.

Kan ikke huske noe traumatisk med å være der uten foreldre, jeg trengte ikke å ha dem til å stå ved veggen og se på meg.

Det var ei jente som hadde begge foreldrene der, husker jeg syntes det var litt rart. Litt senere døde mora hennes, så hun ble alene med far, så mulig det var noe med det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 18:02   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg klarte meg også selv på første skoledag i 1972, med to lærerforeldre opptatt på annet hold. Sånn jeg husker det var det en selvfølge at jeg var en stor jente som klarte sånt selv. Og det gjorde jeg jo også. Jeg var godt kjent med skolen fra før, leste og skrev fra jeg var knapt fire, og hadde ventet i ÅREVIS på å bli et skolebarn.

Og så husker jeg det tidsriktige antrekket: Gule slengbukser med knapper opp til knærne, brun t-skjorte med stor sommerfugl, gule tresko og skikkelig lange musefletter med gule plastkuler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 18:04   #50
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?


Jeg lærte å lese etter 14 dager og hadde deretter samme tilpassede leseundervisning som Teofelia.

Jeg husker godt Fiffi og Foffo.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 18:07   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Tror jeg begynte på skolen i 1983.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 18:19   #52
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Noen som lærte å lese med boka og Fifi og Fofo? Som liker sol og is?

Fiffi og Foffo hadde vi og! Frøken hadde 2 strikke figurer sittende på kateteret og de ble flyttet rundt og var på besøk på pultene våre. Stor stas!

Vi fikk utdelt store gråpapir-ark med 1 og 1 bokstav som vi skulle skrive over mange ganger - det var veldig viktig at vi fulgte pilen og startet i riktig retning. Vi fikk også utdelt fettstifter - de har jeg faktisk enda! (startet i 1. klasse i '79) og en jumbo gråblyant. Jeg husker vår første lekse - vi skulle tegne oss selv på vei til skolen 1. skoledag, å som jeg jobbet med den tegningen.

HV - jeg hadde spurt foreldrene mine om hvorfor. Det er en årsak bak det meste.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 18:19   #53
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tror du står i fare for å fornærme en del om du kaller det riktig gamle dager.


Hehe, det var absolutt ingen fornærmelse og jeg er da ikke gift med en gammel mann heller, men jeg var usikker hva som sees på som gamle dager. Jeg ser jo at det :knirk:es fra FPere født på 70-tallet, så man kan jo lure.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 19:03   #54
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg begynte på skolen i 1976 og husker egentlig ikke dagen, bare antrekket og sekken min (rødrutete,forøvrig). Enn at det er snart 40 år siden! Hos oss var vel mødrene med, kan ikke huske noen av fedrene til barna i klassen, men husker endel av mødrene, faktisk.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 19:06   #55
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Husker ikke første skoledag, men husker en del episoder fra første klasse.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 19:38   #56
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg har ganske mange minner fra første skoledag. Det aller klareste er at da vi fikk utdelt fargestiftene (het de ikke Karandasj eller noe sånt?) og læreren spurte hvor mange fargestifter det var i esken, ropte jeg ut tallet uten å rekke opp hånda. Det ble det første av svært mange tilsnakk fra læreren for den noe høylytte snakkingen min.

Fiffi og Foffo husker jeg også godt. Jeg kunne imidlertid ikke en eneste bokstav da jeg begynte på skolen (barn nummer tre, hehe). Det gikk seg heldigvis fort til.

Pappa var i grunnen ganske moderne og fulgte meg første skoledag (mamma var på jobb, dette var i '85), jeg mener å huske som den eneste pappaen. Jeg husker godt at jeg slettes ikke var fornøyd med hestehalen han fikk hjelp av bestemor til å ordne. Den var ikke like fin som den mamma pleide å lage.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 20:32   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg husker ingenting. Jeg vet hvordan alle så ut og hva jeg hadde på meg, men det er bare fordi jeg har sett bilde. Jeg hadde musefletter, pologenser og skjørt. Jeg kan heller ikke huske om foreldrene mine fulgte meg, men jeg regner med at de gjorde det siden jeg nok ville husket det om de ikke gjorde det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 20:42   #58
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Husker absolutt ingenting.

Husker i det hele tatt lite fra barneskolen. Var litt komisk da jeg satt og snakket med ei mamma på turn (som nå har jente i samme klasse som litja) og det viste seg at vi er vokst opp på samme sted, og hun gikk 2 trinn over meg. Og vi var en skole med 60 elever. Og jeg har ikke den MINSTE anelse om hvem hun var den gangen. Jeg kan ikke huske henne LITT en gang. Det snåle er at jeg husker de to jentene hun gikk i klassen med. Men de var også med i 4H med meg og sånn. Men henne - nei.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 20:49   #59
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Dei lesebøkene hadde vi og! Dei hadde eg gløymd, men eg trur det var nokre strikkadukker hos oss og, når eg tenker meg om.

Og Frøken... Kva var greia med det, liksom?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 20:57   #60
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Hugser du første skuledag?

Jeg husker bittelitt av dagen, men ikke mye.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no