Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Besøk av venner som har hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-19, 09:21   #61
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Har hund selv, og det er uaktuelt å ta med hunden uten å spørre. Normalt er hunden hjemme, fordi jeg mener den oftest har det bedre hjemme hos seg selv. Jeg ønsker normalt heller ikke at andre har med sitt dyr hit, men det har jeg ikke vært nødt til å si, det er ikke vanlig i min omgangskrets å medbringe kjæledyr. Enig med Embriksmamma, det er også mer stress for meg fordi jeg må ha tilsyn med hunden om den er med på besøk.

Hvis man først har hatt med hunden flere ganger uten at noen har sagt noe, tror man nok det er greit. Da tenker jeg det beste er å ta det opp når et besøk ikke er nært forestående, neste gang er det fint om hunden er hjemme eller dere finner noen til å passe den. Det blir for mye med hund når vi samles hos oss.

Ellers får hunden være i bilen, det vet jeg noen i nærheten har gjort, f.eks. hvis de er lenge hjemmefra og vil ha mulighet til å gå ut og lufte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 10:13   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg anbefaler rett og slett å anskaffe katt. Ingen vil ta med hunden til oss.

Hahaha, you wish. En tante blei dritsur på meg fordi jeg nekta å stenge katten min ute da tanten ville ha bikkja si inne i vårt hus under besøket. Etter at jeg på forhånd hadde sagt at hund i vårt hus er U A K T U E L T. På den tiden var jeg for sikkerhets skyld fortsatt småredd hunder og det visste tante.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 10:25   #63
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hahaha, you wish. En tante blei dritsur på meg fordi jeg nekta å stenge katten min ute da tanten ville ha bikkja si inne i vårt hus under besøket. Etter at jeg på forhånd hadde sagt at hund i vårt hus er U A K T U E L T. På den tiden var jeg for sikkerhets skyld fortsatt småredd hunder og det visste tante.

Hehe, i vårt tilfelle var det jo vår katt sin feil at den besøkende bikkja begynte å bjeffe inne hos oss, den bjeffet ellers ALDRI!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 10:39   #64
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Jeg tar aldri med meg hundene mine på besøk - hvis det ikke er avtalt på forhånd. Noen ganger synes foreldrene mine det er kos at jeg har med hundene - og hos datteren min hender det vi møtes for å gå tur og at vi går hjem til dem etterpå.
Men jeg tar det som en selvfølge at jeg IKKE skal ha med meg hundene min når jeg er på besøk hos folk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 10:42   #65
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.343
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Jeg tror mange hundeeiere blir litt blinde, og har vansker med å ta inn over seg at ikke alle synes hunden deres er like sjarmerende og viktig som det de synes selv. Og så har jeg erfart at det er vanskelig å finne de riktige ordene når man skal fortelle dem dette.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 10:47   #66
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Jeg sier som flere at jeg synes det er vanskelig å la hunden være alene hjemme også på ettermiddag og kveld når hun har vært alene hele dagen, så det hender jeg spør om hun kan være med, om jeg kjenner de jeg skal til godt og det vil være en setting hunden vil trives i.

Ellers skaffer jeg hundevakt.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 23:02   #67
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Det er mye hunder i familien her, og et par i familien tar alltid med seg minst én av de to bikkjene sine.
De er masete og slitsomme hunder når de er på besøk, og de roer seg aldri ned, bare løper rundt og maser. Men jeg elsker hunder, og alt dette hadde forsåvidt vært helt greit for meg, og de fleste de drar på besøk til, hadde det ikke vært for at HVER BIDIGE GANG, uten unntak, så driter minst en av dem inne. Helst på teppet. Noen ganger tisser de også
Samme pokker hvor lenge de har stått i bånd ute først, eller vært i skogen eller hvahardu. Og dette er ikke små valper, altså, det er hunder på fem og tre år. Og eierne bryr seg ikke. Det er ingen tilsnakk, ikke snakk om å sette hundene ut når det skjer, ikke noe. Jeg forventer ikke at det skal skrikes og kjeftes, men de har ALDRI prøvd å venne bikkjene av med denne grusomt irriterende uvanen. Det er nesten bare såvidt de plukker opp etter dem.
Så de to hundene har jeg sagt i fra at jeg ikke orker å ha på besøk. Det hjelper at vi har tre katter som ikke liker masete hunder.
Men de tar fortsatt ofte med hundene når de er hos andre i familien. Og jeg får like lyst til å vrenge dem hver gang. (Eierne, ikke hundene. De kan ikke noe for at de aldri har fått tilstrekkelig opplæring.)

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-19, 23:51   #68
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Det er mye hunder i familien her, og et par i familien tar alltid med seg minst én av de to bikkjene sine.
De er masete og slitsomme hunder når de er på besøk, og de roer seg aldri ned, bare løper rundt og maser. Men jeg elsker hunder, og alt dette hadde forsåvidt vært helt greit for meg, og de fleste de drar på besøk til, hadde det ikke vært for at HVER BIDIGE GANG, uten unntak, så driter minst en av dem inne. Helst på teppet. Noen ganger tisser de også
Samme pokker hvor lenge de har stått i bånd ute først, eller vært i skogen eller hvahardu. Og dette er ikke små valper, altså, det er hunder på fem og tre år. Og eierne bryr seg ikke. Det er ingen tilsnakk, ikke snakk om å sette hundene ut når det skjer, ikke noe. Jeg forventer ikke at det skal skrikes og kjeftes, men de har ALDRI prøvd å venne bikkjene av med denne grusomt irriterende uvanen. Det er nesten bare såvidt de plukker opp etter dem.
Så de to hundene har jeg sagt i fra at jeg ikke orker å ha på besøk. Det hjelper at vi har tre katter som ikke liker masete hunder.
Men de tar fortsatt ofte med hundene når de er hos andre i familien. Og jeg får like lyst til å vrenge dem hver gang. (Eierne, ikke hundene. De kan ikke noe for at de aldri har fått tilstrekkelig opplæring.)

Å herrefred...jeg hadde klikka. Og jeg har hund selv...

Den dagen hun hadde vandret rundt og vært som et forstyrrende moment der jeg var, så hadde hun blitt satt i bilen, eller på et rom alene. Og ok, hadde hun vært en "sånn hund", så hadde hun aldri vært med bort heller da. Mi er heldigvis ei som knapt merkes der hun er, til tross for at hun er en stor hund.

Og hadde hun begynt å markere inne hos andre, da hadde det også vært rett ut i bilen, eller egnet rom. OG, jeg hadde selvfølgelig ryddet opp, vasket og lagt meg langflat.
Uhell kan skje, men dette er mer markering, og unnskyld meg...dårlig oppdragelse. Eller en fullstenndig mangel på evnen til å lses hunden fra eiers side.
Besøk på fremmede steder kan stresse en hund, og er det en ivrig markerer, så vil dette skje. Men da må eier ta tak.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 11:20   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Vi spør, men jeg vet jo at det kan være vanskelig for folk å si nei...

Hun er sjelden med på besøk, det har bare ikke vært så aktuelt (lurer på om vi ER litt lite på besøk, alle sammen?).

Hun har vært veldig "valp i hodet" veldig lenge, og det krever sitt av oss når vi er et sted. Hun elsker alle mennesker og alle hunder noe så dypt og inderlig, og det krever at vi er ganske "på" for å holde henne i ro på plassen sin og ikke hilse folk fordervet. Det går jo, men tar litt fokus fra bare det å være på besøk hos noen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 13:27   #70
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Nå etter den verste valpefasen er også vår hund sjelden med på besøk, mye pga det Polyanna skriver. Og da kun hvis det er avklart med de vi skal til. Vår er kun 8 mnd, og det å følge med på bikkja tar mye fokus og blir veldig stressende for meg. Hun er enten hjemme sammen med de som ikke er på besøk, eller ligger i bilen.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-19, 21:13   #71
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi spør, men jeg vet jo at det kan være vanskelig for folk å si nei...

Jeg spør som sagt, og joda, det kan være vanskelig å si nei, men jeg er der at sier de ja, og jeg ikke hører/ser at det kanskje ikke er et oppriktig ja, så får de godta at jeg tar et ja for et ja, og tar bikkja med. Jeg er ærlig og spør, og da forventer jeg at det svaret jeg får er like ærlig.

Nå er vi heldigvis utstyrt med en hund som ikke tar mer plass enn hennes fysiske størrelse. Hun ligger i ro om hun får beskjed om det, og gjør ikke noe ut av seg, og det vet de fleste rundt oss. De få gangene jeg har fått et nei på spørsmål om hun kan være med, så har neiet vært av hensynt til hunden faktisk. Mye folk, og da inkludert mange små unger, så mye støy og uro for hunden.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 13:38   #72
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Jeg syns selv at det er vanskelig når folk spør ettersom keg føler meg kjip når jeg sier nei, spesielt ettersom vi har egen hund. Vår hund er oppdratt etter hvordan vi ønsker å ha hund og han går ikke over alt i huset. I tillegg så tåler vi hambganske bra, men jeg er allergisk av alle andre hunder og når noen er her så setter det seg i huset lenge. Så jeg må si nei og føle meg kjip. Noen får lov ettersom de kan våre regler og de lar da hunden enten være ute eller i bur.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 13:52   #73
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Mulig jeg har svart her før, men vi tar henne helst med. Hun er alene på dagtid og ikke vant til å være mye alene på kvelden. Men på fredag var vi i vennemiddag hos noen som ikke har dyr og som vi vet ikke er så glad i det, så da spurte vi ikke. Da gikk jeg tur med henne først og sønnen hev ball med henne rett før vi dro i sjutiden. Hos familie er hun alltid velkommen, selv om noen har katt og noen fugl.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 13:58   #74
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Å herrefred...jeg hadde klikka. Og jeg har hund selv...

Den dagen hun hadde vandret rundt og vært som et forstyrrende moment der jeg var, så hadde hun blitt satt i bilen, eller på et rom alene. Og ok, hadde hun vært en "sånn hund", så hadde hun aldri vært med bort heller da. Mi er heldigvis ei som knapt merkes der hun er, til tross for at hun er en stor hund.

Og hadde hun begynt å markere inne hos andre, da hadde det også vært rett ut i bilen, eller egnet rom. OG, jeg hadde selvfølgelig ryddet opp, vasket og lagt meg langflat.
Uhell kan skje, men dette er mer markering, og unnskyld meg...dårlig oppdragelse. Eller en fullstenndig mangel på evnen til å lses hunden fra eiers side.
Besøk på fremmede steder kan stresse en hund, og er det en ivrig markerer, så vil dette skje. Men da må eier ta tak.

Jeg har en sånn hund som markerer inne, kan si med engang at det virkelig ikke handler om dårlig oppdragelse selv om hunden er 5 år.
Trist å lese at det dømmes så lett, uten at man kjenner hundene. Hun blir jo ikke bedre av å ikke få være med i sånne situasjoner eller bli puttet inn på rom alene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 14:00   #75
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Vi ser an hvor vi skal , men hunden vår er velkommen stort sett overalt hos venner og familie, tross hund som både kan markere og være en som er slitsom å ha på besøk.

Jeg spør ikke nærmeste venner g familie om å få ta med, men jeg spør evt mer perifere venner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 14:26   #76
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Vi hadde hund i 12 år, men tok henne aldri med inn til andre. Hun lå i bilburet og ble luftet jevnlig, og fikk en god tur både før og etter besøket.
Siden vi selv hadde hund var det flere som tok med hunden på besøk til oss, og som ble fornærmet når vi sa fra om at hunden måtte være ute eller ligge i bilen. Det var liksom en selvfølge at vi tålte hundebesøk siden vi hadde hund selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 15:04   #77
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Jeg tror ikke jeg har opplevd så mange ganger at folk har spurt om å få ta med hunden sin til oss, men de to-tre gangene det har skjedd, har det vært folk vi er mye sammen med, og som dermed har hunder vi kjenner godt og er trygge på. Jeg blir glad i hunder som er glade i meg, men kan også være utrygg på andre hunder. Liker ikke gneldrebikkjer og hunder som stinker. #kresen. Forbeholder meg dermed retten til å si nei til hundebesøk hvis jeg føler for det en dag- uten at gjestene dermed bør bli fornærmet for det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 15:36   #78
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi ser an hvor vi skal , men hunden vår er velkommen stort sett overalt hos venner og familie, tross hund som både kan markere og være en som er slitsom å ha på besøk.

Jeg spør ikke nærmeste venner g familie om å få ta med, men jeg spør evt mer perifere venner.

Men altså: når du spør perifere venner om du kan ta med hund, sier du fra da at den kan godt finne på å tisse inne? Sånn at de vet hva de svarer på?

For om jeg hadde fått spørsmålet og sagt ja, så hadde jeg antatt at hundeeier hadde tenkt at det hadde gått problemfritt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:20   #79
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Har hatt hund som kunne finne på å markere inne, og tok aldri ham med til andre. Det er ikke snakk om å «dømme» hunden, men om helt konkret hundetiss på tepper, møbler og whatnot. Som er greit nok når det er ens eget som man bestemmer over selv, men nei, det går jo ikke helt bort uansett hvor mye man tørker gulvteppet. Han var med til foreldrene mine som digget ham og spurte om han kunne komme, og de visste om risikoen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:43   #80
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.731
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Å ta med en hund som markerer inne er ekstremt spesielt i min bok. Det er jo noe de færreste setter pris på, uansett årsak til markeringen. Jeg hadde blitt gretten, helt uten skrupler.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no