Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-19, 14:25   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Jeg synes noen ganger det kan være litt vanskelig å vite hva som er sosialt innafor når man skal vippse. Skal man vippse nøyaktig sum, runde opp, og i tilfelle det siste, hvor mye?

Egentlig synes jeg det er en uting å runde opp. Likevel ville jeg følt meg smålig ved å vippse 99 kroner. Jeg runder ofte opp når ungene handler for meg, men det er litt for jobben også. Her en dag kjøpte moren min garn for meg, og det kom på 670-et-eller annet. Jeg vippset 700. Ikke at hun bryr seg, men når man vippser ukjente i forbindelse med kjøp eller salg, synes jeg det kan være litt vrient.

Er det forskjell på relasjoner? Forskjell på hvilken sum man snakker om? Gir man noen ganger ekstra for «tort og svie» hvis noen har kjøpt noe for en, og dermed gjort en form for arbeid for deg?

Ei venninne påpekte at folk burde bli flinkere til å bruke «be om penger»-funksjonen. Det er jeg helt enig i. Men jeg tror aldri jeg har brukt den, og jeg tror heller ikke noen har bedt meg om penger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 14:43   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Jeg har aldri tenkt over dette, så jeg vippser det beløpet folk sier at de skal ha. Unntak for ungene, der runder jeg ofte opp, men det er jo fordi jeg vet at de trenger penger.

Når det gjelder spleising, så synes jeg at oppgjørsfunksjonen er super. Da legger man inn det man har lagt ut, og så regner vipps ut hvem som skal vippse hva.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 15:13   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Å, jeg kjenner meg igjen, og har landet på å vippse eksakt beløp, fordi det virker enda mer "smålig" å spandere på noen EN krone, enn å bare betale eksakt, ferdig snakke.

Dersom det ER et eksakt beløp, selvsagt. Er det sånn "ja, det blir vel en sted mellom 160 og 170 på hver", så tar jeg 170.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 15:13   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, jeg kjenner meg igjen, og har landet på å vippse eksakt beløp, fordi det virker enda mer "smålig" å spandere på noen EN krone, enn å bare betale eksakt, ferdig snakke.

Dersom det ER et eksakt beløp, selvsagt. Er det sånn "ja, det blir vel en sted mellom 160 og 170 på hver", så tar jeg 170.

Ja, kjenner meg igjen i alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 15:14   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Men hvis noen kjøper noe for deg som en tjeneste, slenger dere på ekstra for jobben?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 16:14   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hvis noen kjøper noe for deg som en tjeneste, slenger dere på ekstra for jobben?

Nei

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 16:36   #7
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Eksakt beløp bortsett fra til ungene.

Jeg kjenner jeg blir litt ubekvem om andre betaler meg mer enn hva jeg faktisk har lagt ut, og tenker at andre kanskje føler det på samme måte.

Er det ca. summer runder jeg opp til nærmeste 10-er.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 16:44   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Hvis jeg hadde bedt for eksempel ei venninne om å handle for meg når hun likevel var i butikken, og summen ble 389 kroner, bare for å ta noe, så ville jeg nok vippset 400. Men grunnen til at jeg startet tråden er jo at jeg egentlig misliker det litt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 16:50   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Var inne og sjekket vippsen nå. Guri malla, det er nesten bare til ungene, og det er sjelden noen som vippser meg!

Men jeg ser jeg har fått nøyaktige summer av de fleste. Flere venninner har vippset meg 580 kr for konsertbilletter jeg har lagt ut. Jeg ville gjort det samme. Men jeg fikk 500 av ei venninne som spesifikt ba meg kjøre på Ikea og kjøpe noe for henne. Mener det kostet ca 450, husker ikke helt. Det synes jeg er greit, det var faktisk nokså styrete for meg. Jeg ville nok gjort det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 16:56   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Jeg vippser helt nøyaktig. Å vippse litt ekstra for bryderiet de har hatt virker rart. Det vil jo likevel aldri være "nok" til å være en reell betaling og jeg regner med at det er sånt som man gjør som en vennetjeneste for hverandre.

Jeg ville blitt flau om noen ga meg 20 kr ekstra tilbake for noe, eller om jeg gjorde det samme til dem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 17:02   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Det har jeg aldri tenkt på, og vippser alltid eksakt beløp.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 17:06   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg vippser helt nøyaktig. Å vippse litt ekstra for bryderiet de har hatt virker rart. Det vil jo likevel aldri være "nok" til å være en reell betaling og jeg regner med at det er sånt som man gjør som en vennetjeneste for hverandre.

Jeg ville blitt flau om noen ga meg 20 kr ekstra tilbake for noe, eller om jeg gjorde det samme til dem.

Jeg tenker jo ikke at det er 20 kr i betaling for jobben, men at det kanskje virker litt gjerrig å ikke runde opp? Jeg ville ikke vippset 620 kr dersom varen kostet 599, det ville vært pussig.

Men jeg har bestemt meg for å slutte med det, det er tydeligvis ikke så mange som tenker som meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 17:08   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Det hadde jeg aldri tenkt på som gjerrig. Man må da kunne gjøre hverandre tjenester uten å få betalt for det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 17:35   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Vippser ekstakt beløp, men runder opp til hele krone.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 17:46   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det hadde jeg aldri tenkt på som gjerrig. Man må da kunne gjøre hverandre tjenester uten å få betalt for det.

Ja, helt klart. Det er ikke helt det jeg mener, men jeg klarer nok ikke forklare det godt nok, ut fra svarene å dømme...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 18:01   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

"Springpenger" kalte bestemor det. Jeg driver ikke med det til voksne, men gir det gjerne til barna.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 18:11   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Jeg vippser eksakt, og har aldri tenkt tanken på i tipse venner for å kjøpe en øl.

En ting er cash, da gidder jo ingen å holde på med kronestykker, men det er liksom ikke noe rundere her eller der med digitale penger?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 18:20   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Nei, tenker ikke å betale venner for å kjøpe øl. Det er ikke det jeg mener. Forklarer meg nok dårlig. Sorry.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 18:36   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Jeg gjør litt begge deler, noen ganger helt nøyaktig beløp, noen ganger runder jeg litt opp. Sånn er det med folk som vipser til meg også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 18:50   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å runde opp når man vippser, hva er kutyme?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det har jeg aldri tenkt på, og vippser alltid eksakt beløp.

Samme her.
Vippser nesten hver dag på jobb, siden vi sender en av oss på butikken med handleliste før matpausen. Den som handler setter seg ned med kassalappen og ber om penger fra oss andre. Hadde blitt dyrt om vi skulle runde opp hele tida.

Kjøp og salg-greier vippser man eksakt beløp, det går jo gjerne på budrunder der. Regner med du mener greier man kjøper via nett av andre privatpersoner.

Men nå ser jeg at jeg fikk mer enn jeg la ut for venninne her om dagen vi var ute og spiste og ho hadde glemt kortet hjemme. Ble nesten flau for det, særlig siden jeg ikke oppdaget det da hun vippset underveis, sånn er det å blande alkohol og penger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no