Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: En og en pakke eller alle samtidig?
En og en mens alle ser på 114 79,17%
Alle deles ut også åpner man sine pakker samtidig 4 2,78%
En liten blanding av alternativ 1 og 2 24 16,67%
Feirer ikke jul 0 0%
Annet 2 1,39%
Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 14:27   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Siden julen offisielt er begynt på FP . Vi feiret jul med svigerfamilien i fjor, og der virket det som det var om å gjøre å åpne alle gavene fortest mulig. Jeg er oppvokst med at en og en pakke deles ut og at alle ser hva alle får.

Hva foretrekker du? At en og en pakke åpnes mens alle ser på, eller at alle pakkene deles ut først, også åpner alle sine pakker samtidig?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:30   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Alle pakkene blir delt ut også sitter man og åpner en og en mens de andre ser på hva man får.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:33   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi har en av ungene som gaveutdeler og så deles det ut en og en gave som åpnes, fra yngst til eldst.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:34   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

I min familie har det vært tradisjon å dele ut pakker, og åpne etterhvert som pakkene deles ut. Krysset av for "Alle deles ut og så åpner man pakkene samtidig", men det stemmer vel ikke helt. Vi pakker ut samtidig som utdelingen, og bytter gjerne på hvem som deler ut.

Jeg har vært med på julaftener hvor en og en skal pakke ut. Jeg synes det er helt pyton. For det første tar det jo timesvis å pakke ut alt (det er ikke spennende å se at svigerfar har fått et par sokker av Bjørg og Bjarne som vi aldri har møtt), og for det andre liker jeg veldig dårlig å bli beglodd av x-antall mennesker når jeg pakker ut gaver. Føler meg ikke mindre takknemmelig for gavene av den grunn, vi har god tradisjon på å vise fram gavene og takke ordentlig selv om flere pakker ut samtidig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:36   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Jeg stemte på en blanding av 1 og 2, men jeg ser nå at det ikke stemmer. Jeg skulle egentlig ha stemt på alternativ 1 som går over til fast forward etter noen runder etter hvert som gaveåpningen drar ut.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:39   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi har alltid åpnet en og en presang, mens de andre ser på. Grei måte å gjøre det på, man ser hva de andre får, og får mer kontroll over alt-

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 14:44   #7
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Her åpnes en og en pakke mens alle ser på.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:03   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Vi koser oss med gaveåpning, det er et helt rituale som gjerne tar flere timer:
Det deles ut en og en pakke, så går den på rundgang mens alle gjetter på hva det er.
Så pakkker mottageren den opp.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:08   #9
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vi har alltid åpnet en og en presang, mens de andre ser på. Grei måte å gjøre det på, man ser hva de andre får, og får mer kontroll over alt-



Jeg synes dessuten at det er koslig og se hva andre får i gave også, og heldigvis er min kjære oppvokst med samme tradisjon.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:10   #10
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En og en

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:16   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Jeg er vant til at vi har en utdeler og at vi får en og en pakke og åpner mens alle ser på. Det er så koselig. Med ungene har vi gjort det sånn at de får sine pakker først... tar jo fort et par timer.. De får en og en og åpner. og etter de har åpnet så ryddes det og de får legge seg og så tar vi de voksnes pakker. gjør det samme der og.

Eks svigers skulle ha alt over fortest mulig. alle pakkene ble hevet på oss også måtte man bare åpne i vei.. leit..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:30   #12
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg stemte på en blanding av 1 og 2, men jeg ser nå at det ikke stemmer. Jeg skulle egentlig ha stemt på alternativ 1 som går over til fast forward etter noen runder etter hvert som gaveåpningen drar ut.

Slik foregår det hos oss også. Men jeg stemte altså på alt. 1.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:30   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg stemte på en blanding av 1 og 2, men jeg ser nå at det ikke stemmer. Jeg skulle egentlig ha stemt på alternativ 1 som går over til fast forward etter noen runder etter hvert som gaveåpningen drar ut.

Dette høres veldig likt ut som på Tara. Særlig det med fast forward-knappen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:54   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En og en gave. Vi har det heller ikke slik at vi gjør ferdig barnas gaver først.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:32   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg er oppvokst med at en og en pakke deles ut og at alle ser hva alle får.

Dette er det eneste rette for meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:33   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Slik som alternativ en er formulert er det vanskelig å krysse for det. Det er fullt mulig at to pakker åpnes samtidig hos oss.

Alternativ 2 høres skikkelig ille ut for meg. Så selv om jeg ikke føler alternativ 1 passer så passer det bedre enn alternativet.


Barnas gaver åpnes ikke først, da det er viktig for oss at ungene også får gleden av å gi. Men det er jo klart mest gaver til barn, og også fra barna.

Gaver mellom voksne mennesker er uvesentlig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:35   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har vært med på julaftener hvor en og en skal pakke ut. Jeg synes det er helt pyton. For det første tar det jo timesvis å pakke ut alt (det er ikke spennende å se at svigerfar har fått et par sokker av Bjørg og Bjarne som vi aldri har møtt),

Det synes jeg er litt av det som er det kjekke med julaften, jeg. Og spenningen over alle de gavene som ligger igjen under treet og venter på å bli delt ut.

Ungene får heller ikke gavene sine først. De blir trøtte, javel, og det tar lang tid, javel, men det er jo det som er julaften? Vi passer selvsagt på at ikke alle ungene sine ligger igjen til slutt, vi prøver å spre det litt, men det er sjelden noe problem, sidem de fleste gavene uansett er til ungene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:37   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

En og en. Svigers gjør dessverre sånn at alle får pakker hele tiden, så jeg må leve med det annenhvert år fram til vi begynner å feire jul hos oss selv, da skal det alltid være sånn at en og en åpner pakke uansett hvem som er her.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:44   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vi har alltid åpnet en og en presang, mens de andre ser på. Grei måte å gjøre det på, man ser hva de andre får, og får mer kontroll over alt-


Sånn gjør vi det også.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:21   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavepoll: Åpne en og en pakke eller alle samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det synes jeg er litt av det som er det kjekke med julaften, jeg. Og spenningen over alle de gavene som ligger igjen under treet og venter på å bli delt ut.

Ungene får heller ikke gavene sine først. De blir trøtte, javel, og det tar lang tid, javel, men det er jo det som er julaften? Vi passer selvsagt på at ikke alle ungene sine ligger igjen til slutt, vi prøver å spre det litt, men det er sjelden noe problem, sidem de fleste gavene uansett er til ungene.

Hva mener du med at "det jo er det som er julaften?". For meg er julaften mye mer enn pakkeseansen.

Selv om vi ikke har en regel som sier at en og en pakke skal pakkes opp, betyr jo ikke det at vi ikke koser oss, ikke følger med når andre pakker opp, eller at vi kaster oss over pakkehaugen som griske griser uten pauser? Det betyr heller ikke at alle gavene er pakket opp på en time. Jeg har vært i juleselskap hvor man har pakket opp fram til langt på natt fordi det en del mennesker, og barn som får veldig mange gaver. Jeg synes det er hyggelig å gjøre noe annet på julaftenskvelden enn bare å se folk pakke opp. Smaken er som baken.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no